Страница 2 от 6
Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:22 pm
от 44142
Вярно ли е, че са направили ревизийте на хаслерите да са през 3 години а не както е сега на 2.
Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:23 pm
от Ghost
Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:27 pm
от Nikss
Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:29 pm
от 44142
При 46200 е имало опция за електронен скоростомер но не сме я искали.
Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:30 pm
от Nikss
44142 написа:При 46200 е имало опция за дигитален скоростомер но не сме я искали.
Какво точно представлява той, какви са предимствата и недостатъците му пред Хаслера? Аз мисля, че това е било едно добро решение.

Предполагам, че данните при тях се изпращат веднага и нищо не може да бъде покрито.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:32 pm
от 44142
Подробности не зная. Но сигурно е на принципа както са и дезирата.
Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:33 pm
от bdz46
Ревизиите са на 3 години вече.
Лентови скоростомери се ползват все още на много места, естествено на стар ТПС.
Предвид, че и при нас вече е допустимо информацията да се записва на електронен носител, би трябвало да се направи възможно движение с повреден регистриращ скоростомер поне при 46 200. На русенските има полза само при повреда в нерегистриращия скоростомер (много малко вероятно).
Nikss написа:Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам.

Варианти има всякакви. Чехите ползват бели ленти при техните скоростомери "Метра", които са идентични с Хаслерите и лентите са взаимозаменяеми. Срещат се и локомотиви/МВ с шайбени тахографи, даже има модел Хаслери с шайби. Първите регистриращи скоростомери са били с игла, която е дупчи лентата през определено разстояние. МИсля във Франция все още се срещат.
При електронните скоростомери просто всичко се записва в някаква памет и средностатистическата локомотивна бригада не може да манипулира по никакъв начин записаното. При ЕМВ и ДМВ е на сменяема карта в шкафа в първа кабина. Записва всичко, включително от коя кабина се управлява, посоката на движение, отварянето на вратите и др.
Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 10:31 pm
от borislaviv
До колкото зная, нашите локомотиви 42-45серия още при доставката са съоръжени с Хаслери, защото чехите не са били доволни от техните "МЕТРА" и са се доверили на швейцарското качество.Но всичко ново един ден остарява.
Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 4
Публикувано на: Вто Яну 12, 2010 7:47 am
от choveka_vlak
Колеги, темата е почистена!. Към новопостъпилите: Моля първо се консултирайте, подгответе и тогава на публично място дискутирайте!. Към редовните и професионални участници: Не е красиво коментирайки основни правила, да се извърта темата на 180 градуса заради въпрос поставен не на място!.
Публикувано на: Вто Яну 12, 2010 8:54 am
от Mario Evstatiev
Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.

Система "Хаслер" с регистриращи апарати RT:
България, Турция, Гърция, Македония, Събрия, Черна Гора, Босна, Хърватска, Словения, Румъния, Унгария, Австрия, Германия(частично), Швеция(частично), Полша, Италия, Румъния;
Система "Хаслер" с регистриращ апарат с химизирана хартия:
Германия, Унгария, Австрия(частично), Италия, Швеция
Система "Дойта" с метализирана лента и електрописец:
Австрия, Събрия, Черна Гора, Хърватска, Македония, Турция;
Система "Хаслер" TEL-1000:
България(БЖК), Турция, Гърция, Македония, Сърбия(461-200 и 444), Хърватска, Босна, Словения, Италия, Австрия, Унгария, Германия, Румъния, Швеция;
Система "Метра" с регистриращш и нерегистриращ скоростомер и лента от химизирана хартия:
Чехия, Словакия;
Публикувано на: Вто Яну 12, 2010 2:39 pm
от Vlakov
Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.

Ами да ти кажа Поляците също са с Хаслер на някой локомотиви даже и до 130 км/ч като ЕТ 40. Даже имат една игра ЕU 07 на която можеш да си истеглиш програмата Hastler view и след завършване на играта ти изкарва лентата :Д ама както и да е

от мен толкз поразчовъркай се в полски сайтове и виж

дано инфото да е полезно
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:47 pm
от borislaviv
Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:53 pm
от Mario Evstatiev
borislaviv написа:Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Изолиран локомотив, излязъл на междугарие се сигнализира денонощно с една червена светлина отзад, денем отпред не се сигнализира, а нощем се сигнализира с три обикновени светлини.
Локомотивен влак се сигнализира със сигнален диск на последното возило.
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:55 pm
от rexkos
По правилник влак, движещ се на междугарие, на опашката му трябва да бъде сигнализиран с червена светлина (или червен диск). Изолираният локомотив също се води влак, заемащ на междугарие, имащ номер (примерно 10901) и т.н., така че и при него задължително отзад трябва да свети червена светлина.
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:58 pm
от borislaviv
Да но каква е причината да се сигнализира?