Страница 2 от 6

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:22 pm
от 44142
Вярно ли е, че са направили ревизийте на хаслерите да са през 3 години а не както е сега на 2.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:23 pm
от Ghost
Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:27 pm
от Nikss
Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам. :D

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:29 pm
от 44142
При 46200 е имало опция за електронен скоростомер но не сме я искали.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:30 pm
от Nikss
44142 написа:При 46200 е имало опция за дигитален скоростомер но не сме я искали.
Какво точно представлява той, какви са предимствата и недостатъците му пред Хаслера? Аз мисля, че това е било едно добро решение. :roll: Предполагам, че данните при тях се изпращат веднага и нищо не може да бъде покрито. :roll:

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:32 pm
от 44142
Подробности не зная. Но сигурно е на принципа както са и дезирата.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 9:33 pm
от bdz46
Ревизиите са на 3 години вече.
Лентови скоростомери се ползват все още на много места, естествено на стар ТПС.
Предвид, че и при нас вече е допустимо информацията да се записва на електронен носител, би трябвало да се направи възможно движение с повреден регистриращ скоростомер поне при 46 200. На русенските има полза само при повреда в нерегистриращия скоростомер (много малко вероятно).
Nikss написа:Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам. :D
Варианти има всякакви. Чехите ползват бели ленти при техните скоростомери "Метра", които са идентични с Хаслерите и лентите са взаимозаменяеми. Срещат се и локомотиви/МВ с шайбени тахографи, даже има модел Хаслери с шайби. Първите регистриращи скоростомери са били с игла, която е дупчи лентата през определено разстояние. МИсля във Франция все още се срещат.

При електронните скоростомери просто всичко се записва в някаква памет и средностатистическата локомотивна бригада не може да манипулира по никакъв начин записаното. При ЕМВ и ДМВ е на сменяема карта в шкафа в първа кабина. Записва всичко, включително от коя кабина се управлява, посоката на движение, отварянето на вратите и др.

Публикувано на: Пон Яну 11, 2010 10:31 pm
от borislaviv
До колкото зная, нашите локомотиви 42-45серия още при доставката са съоръжени с Хаслери, защото чехите не са били доволни от техните "МЕТРА" и са се доверили на швейцарското качество.Но всичко ново един ден остарява.

Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 4

Публикувано на: Вто Яну 12, 2010 7:47 am
от choveka_vlak
Колеги, темата е почистена!. Към новопостъпилите: Моля първо се консултирайте, подгответе и тогава на публично място дискутирайте!. Към редовните и професионални участници: Не е красиво коментирайки основни правила, да се извърта темата на 180 градуса заради въпрос поставен не на място!.

Публикувано на: Вто Яну 12, 2010 8:54 am
от Mario Evstatiev
Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Система "Хаслер" с регистриращи апарати RT:
България, Турция, Гърция, Македония, Събрия, Черна Гора, Босна, Хърватска, Словения, Румъния, Унгария, Австрия, Германия(частично), Швеция(частично), Полша, Италия, Румъния;

Система "Хаслер" с регистриращ апарат с химизирана хартия:
Германия, Унгария, Австрия(частично), Италия, Швеция

Система "Дойта" с метализирана лента и електрописец:
Австрия, Събрия, Черна Гора, Хърватска, Македония, Турция;

Система "Хаслер" TEL-1000:
България(БЖК), Турция, Гърция, Македония, Сърбия(461-200 и 444), Хърватска, Босна, Словения, Италия, Австрия, Унгария, Германия, Румъния, Швеция;

Система "Метра" с регистриращш и нерегистриращ скоростомер и лента от химизирана хартия:
Чехия, Словакия;

Публикувано на: Вто Яну 12, 2010 2:39 pm
от Vlakov
Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Ами да ти кажа Поляците също са с Хаслер на някой локомотиви даже и до 130 км/ч като ЕТ 40. Даже имат една игра ЕU 07 на която можеш да си истеглиш програмата Hastler view и след завършване на играта ти изкарва лентата :Д ама както и да е :) от мен толкз поразчовъркай се в полски сайтове и виж :) дано инфото да е полезно

Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:47 pm
от borislaviv
Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?

Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:53 pm
от Mario Evstatiev
borislaviv написа:Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Изолиран локомотив, излязъл на междугарие се сигнализира денонощно с една червена светлина отзад, денем отпред не се сигнализира, а нощем се сигнализира с три обикновени светлини.

Локомотивен влак се сигнализира със сигнален диск на последното возило.

Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:55 pm
от rexkos
По правилник влак, движещ се на междугарие, на опашката му трябва да бъде сигнализиран с червена светлина (или червен диск). Изолираният локомотив също се води влак, заемащ на междугарие, имащ номер (примерно 10901) и т.н., така че и при него задължително отзад трябва да свети червена светлина.

Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:58 pm
от borislaviv
Да но каква е причината да се сигнализира?