
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.



Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
При 46200 е имало опция за електронен скоростомер но не сме я искали.
Последно промяна от 44142 на Пон Яну 11, 2010 9:33 pm, променено общо 1 път.


Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Ревизиите са на 3 години вече.
Лентови скоростомери се ползват все още на много места, естествено на стар ТПС.
Предвид, че и при нас вече е допустимо информацията да се записва на електронен носител, би трябвало да се направи възможно движение с повреден регистриращ скоростомер поне при 46 200. На русенските има полза само при повреда в нерегистриращия скоростомер (много малко вероятно).
При електронните скоростомери просто всичко се записва в някаква памет и средностатистическата локомотивна бригада не може да манипулира по никакъв начин записаното. При ЕМВ и ДМВ е на сменяема карта в шкафа в първа кабина. Записва всичко, включително от коя кабина се управлява, посоката на движение, отварянето на вратите и др.
Лентови скоростомери се ползват все още на много места, естествено на стар ТПС.
Предвид, че и при нас вече е допустимо информацията да се записва на електронен носител, би трябвало да се направи възможно движение с повреден регистриращ скоростомер поне при 46 200. На русенските има полза само при повреда в нерегистриращия скоростомер (много малко вероятно).
Варианти има всякакви. Чехите ползват бели ленти при техните скоростомери "Метра", които са идентични с Хаслерите и лентите са взаимозаменяеми. Срещат се и локомотиви/МВ с шайбени тахографи, даже има модел Хаслери с шайби. Първите регистриращи скоростомери са били с игла, която е дупчи лентата през определено разстояние. МИсля във Франция все още се срещат.Nikss написа:Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам.
При електронните скоростомери просто всичко се записва в някаква памет и средностатистическата локомотивна бригада не може да манипулира по никакъв начин записаното. При ЕМВ и ДМВ е на сменяема карта в шкафа в първа кабина. Записва всичко, включително от коя кабина се управлява, посоката на движение, отварянето на вратите и др.

Глобален модератор
Колеги, темата е почистена!. Към новопостъпилите: Моля първо се консултирайте, подгответе и тогава на публично място дискутирайте!. Към редовните и професионални участници: Не е красиво коментирайки основни правила, да се извърта темата на 180 градуса заради въпрос поставен не на място!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Администратор
Система "Хаслер" с регистриращи апарати RT:Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.
България, Турция, Гърция, Македония, Събрия, Черна Гора, Босна, Хърватска, Словения, Румъния, Унгария, Австрия, Германия(частично), Швеция(частично), Полша, Италия, Румъния;
Система "Хаслер" с регистриращ апарат с химизирана хартия:
Германия, Унгария, Австрия(частично), Италия, Швеция
Система "Дойта" с метализирана лента и електрописец:
Австрия, Събрия, Черна Гора, Хърватска, Македония, Турция;
Система "Хаслер" TEL-1000:
България(БЖК), Турция, Гърция, Македония, Сърбия(461-200 и 444), Хърватска, Босна, Словения, Италия, Австрия, Унгария, Германия, Румъния, Швеция;
Система "Метра" с регистриращш и нерегистриращ скоростомер и лента от химизирана хартия:
Чехия, Словакия;
64.19

Ами да ти кажа Поляците също са с Хаслер на някой локомотиви даже и до 130 км/ч като ЕТ 40. Даже имат една игра ЕU 07 на която можеш да си истеглиш програмата Hastler view и след завършване на играта ти изкарва лентата :Д ама както и да еGhost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка.


серия 44 и 45 са номер 1
_____________________
Skoda Plzen ™
_____________________
Skoda Plzen ™

Администратор
Изолиран локомотив, излязъл на междугарие се сигнализира денонощно с една червена светлина отзад, денем отпред не се сигнализира, а нощем се сигнализира с три обикновени светлини.borislaviv написа:Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Локомотивен влак се сигнализира със сигнален диск на последното возило.
Информация
Модератори