Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Вярно ли е, че са направили ревизийте на хаслерите да са през 3 години а не както е сега на 2.
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам. :D
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

При 46200 е имало опция за електронен скоростомер но не сме я искали.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

44142 написа:При 46200 е имало опция за дигитален скоростомер но не сме я искали.
Какво точно представлява той, какви са предимствата и недостатъците му пред Хаслера? Аз мисля, че това е било едно добро решение. :roll: Предполагам, че данните при тях се изпращат веднага и нищо не може да бъде покрито. :roll:
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Подробности не зная. Но сигурно е на принципа както са и дезирата.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ревизиите са на 3 години вече.
Лентови скоростомери се ползват все още на много места, естествено на стар ТПС.
Предвид, че и при нас вече е допустимо информацията да се записва на електронен носител, би трябвало да се направи възможно движение с повреден регистриращ скоростомер поне при 46 200. На русенските има полза само при повреда в нерегистриращия скоростомер (много малко вероятно).
Nikss написа:Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам. :D
Варианти има всякакви. Чехите ползват бели ленти при техните скоростомери "Метра", които са идентични с Хаслерите и лентите са взаимозаменяеми. Срещат се и локомотиви/МВ с шайбени тахографи, даже има модел Хаслери с шайби. Първите регистриращи скоростомери са били с игла, която е дупчи лентата през определено разстояние. МИсля във Франция все още се срещат.

При електронните скоростомери просто всичко се записва в някаква памет и средностатистическата локомотивна бригада не може да манипулира по никакъв начин записаното. При ЕМВ и ДМВ е на сменяема карта в шкафа в първа кабина. Записва всичко, включително от коя кабина се управлява, посоката на движение, отварянето на вратите и др.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

До колкото зная, нашите локомотиви 42-45серия още при доставката са съоръжени с Хаслери, защото чехите не са били доволни от техните "МЕТРА" и са се доверили на швейцарското качество.Но всичко ново един ден остарява.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Колеги, темата е почистена!. Към новопостъпилите: Моля първо се консултирайте, подгответе и тогава на публично място дискутирайте!. Към редовните и професионални участници: Не е красиво коментирайки основни правила, да се извърта темата на 180 градуса заради въпрос поставен не на място!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Система "Хаслер" с регистриращи апарати RT:
България, Турция, Гърция, Македония, Събрия, Черна Гора, Босна, Хърватска, Словения, Румъния, Унгария, Австрия, Германия(частично), Швеция(частично), Полша, Италия, Румъния;

Система "Хаслер" с регистриращ апарат с химизирана хартия:
Германия, Унгария, Австрия(частично), Италия, Швеция

Система "Дойта" с метализирана лента и електрописец:
Австрия, Събрия, Черна Гора, Хърватска, Македония, Турция;

Система "Хаслер" TEL-1000:
България(БЖК), Турция, Гърция, Македония, Сърбия(461-200 и 444), Хърватска, Босна, Словения, Италия, Австрия, Унгария, Германия, Румъния, Швеция;

Система "Метра" с регистриращш и нерегистриращ скоростомер и лента от химизирана хартия:
Чехия, Словакия;
64.19
Мнения: 77
Регистриран на: Пон Май 01, 2006 5:21 pm
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Мнение от Vlakov »

Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Ами да ти кажа Поляците също са с Хаслер на някой локомотиви даже и до 130 км/ч като ЕТ 40. Даже имат една игра ЕU 07 на която можеш да си истеглиш програмата Hastler view и след завършване на играта ти изкарва лентата :Д ама както и да е :) от мен толкз поразчовъркай се в полски сайтове и виж :) дано инфото да е полезно
серия 44 и 45 са номер 1
_____________________
Skoda Plzen ™
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

borislaviv написа:Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Изолиран локомотив, излязъл на междугарие се сигнализира денонощно с една червена светлина отзад, денем отпред не се сигнализира, а нощем се сигнализира с три обикновени светлини.

Локомотивен влак се сигнализира със сигнален диск на последното возило.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

По правилник влак, движещ се на междугарие, на опашката му трябва да бъде сигнализиран с червена светлина (или червен диск). Изолираният локомотив също се води влак, заемащ на междугарие, имащ номер (примерно 10901) и т.н., така че и при него задължително отзад трябва да свети червена светлина.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Да но каква е причината да се сигнализира?
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация