Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Със сигурност ресторант, или поне аз при честите ми пътувания с тоз влак не съм попадал на бюфет. Отначало ресторантите бяха от стария тип - германски Гьорлици от 50-те години, основно ремонтирани в Дряново, доста по-късно са появиха нашите. Всъщност туй важи и за останалите експреси. Бюфет доколкото си спомням возеше Чайката заради по-късото времепътуване, също и Тракията. А през лятото ми са е случвало да видя на Златните пясъци даже и два ресторанта, защото страшно много народ пътуваше за морето и тоз влак пращеше по шевовете макар че му даваха по 14-15 вагона.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Координатор за railwaymodeling.com
Мнения: 14
Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 11:56 pm
Местоположение: София
Координатор за railwaymodeling.com

Мнение от Jorkata »

Ами горе-долу параметрите на сстава са ясни. За фургона, - така или иначе ще се прави и той, но няма да присъства във влака. Зор ще е с кино вагона, дано се намерят чертежи и снимки.
При всички положения ще е хубаво да мобилизираме усилия за да успеем да направим исторически ПС, макар и в реплика.

Между другото, - зелени вагони със същите големи крила в състава на кои влакове са пътували?
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Jorkata написа:Ами горе-долу параметрите на сстава са ясни. За фургона, - така или иначе ще се прави и той, но няма да присъства във влака. Зор ще е с кино вагона, дано се намерят чертежи и снимки.
При всички положения ще е хубаво да мобилизираме усилия за да успеем да направим исторически ПС, макар и в реплика.

Между другото, - зелени вагони със същите големи крила в състава на кои влакове са пътували?
Няма смисъл да правите вагони - почти всички възможни конструкции вагони са продават, трябва само да са пребоядисат и прешаблонират. Мобилизацията трябва да са насочи предимно към портмонето.

Вагоните с големите крила бяха сини, точно както и сега повечето от 47-ците. Таз грозна комбинация от светло и тъмно синьо беше специално измислена заради експресите, и то най-напред за "Синия Дунав". След известно време обаче експресите почнаха да са шарят със зелени вагони, попълващи излезлите за ревизии и ремонти сини. Те пък от своя страна след пускането им обратно отиваха по най-различни влакове, даже понякога и пътнишки. Шарените влакове станаха нормална гледка - сини, зелени, с крила, без крила, важното беше да са изправни.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Координатор за railwaymodeling.com
Мнения: 14
Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 11:56 pm
Местоположение: София
Координатор за railwaymodeling.com

Мнение от Jorkata »

Не си ме разбрал явно, за симулатор се правят, а не за стандартен моделизъм.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Jorkata написа:Не си ме разбрал явно, за симулатор се правят, а не за стандартен моделизъм.
Ами не съм те разбрал, прощавай! То от един прост парнаджия какво искаш?
Ама и за симулатора мисля че могат да са намерят стандартни вагони, със сигурност са правени вече. У нас няма уникални вагони, всичко е германска конструкция. Трябва само да са пипне външния вид, мисля че е много по-лесно отколкото да го създаваш от А и Б. Аз лично не се занимавам с игри и симулатори, макар и да ми е интересно, но нямам време - истинските ми го изгълтват всичкото.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Координатор за railwaymodeling.com
Мнения: 14
Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 11:56 pm
Местоположение: София
Координатор за railwaymodeling.com

Мнение от Jorkata »

Да, лошо няма че се занимаваш с истински, моето време също е кът, но смисъла да се правят такива проекти, е че по този начин може да бъдат направени малко по-конкретни неща и всичките свързани с качеството. Каквото и да има до момента, няма нищо което да отговаря напълно на спецификата у нас, особено в миналите периоди от експлоатацията.
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Тези ще свършат ли някаква работа ?

Изображение

http://www.msts-lowa-werkstatt.de/mlw_y-wagen.htm
:)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Жорка,

днес във връзка с твоето питане и проект, посетих Отдел "Пътнически вагони" и получих чертежи на вагони серия 20-47 и 19-40, както и получих информация за кино - вагона. Той е бил син на цвят с жълти букви в единия край е пишело КИНО ВАГОН, базиран е на вагон серия 20-47. Прозорците са били постоянно запердени.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

А какъв е бил капацитета на кино-вагона :?: Интересно ще е и да научим нещо повече за самото обзавеждане и разположение на места, киноапарати и екран.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За съжаление не се пази документация за този вагон - бил е преустроен във Вагонен район "Г. Оряховица" и в Дирекцията не намерихме нищо въпреки волските усилия на служителите в Отдел "Вагонен".
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Дали в Горна ще има нещо за него? Доколкото знам , вагонът последно се е движил на Янтрата.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Дали в Горна ще има нещо за него? Доколкото знам , вагонът последно се е движил на Янтрата.
Чертеж забрави да има... Вагона е преустройвана 47-ца в деповски условия, и да е имало нещо вече е незнайно къде забутано. А може и за подпалки да е отишъл чертежа.
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

На времето съм пътувал с този вагон. Смея да твърдя,че много бързо минаваше времето в него. Например една прожекция на филм струваше 1 лев. Вътре представляваше нещо като бюфет, като половината място беше със столове, някакви леки сгъваеми. Видеото беше от проекционен тип на доста голям екран. Отделно беше оборудван с четири прозорчени климатика и лятото беше доста прохладно. Освен това се сервираха кафе и безалкохолни.За 80-те години това беше нещо уникално за нашите условия.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

borislaviv написа:На времето съм пътувал с този вагон. Смея да твърдя,че много бързо минаваше времето в него. Например една прожекция на филм струваше 1 лев. Вътре представляваше нещо като бюфет, като половината място беше със столове, някакви леки сгъваеми. Видеото беше от проекционен тип на доста голям екран. Отделно беше оборудван с четири прозорчени климатика и лятото беше доста прохладно. Освен това се сервираха кафе и безалкохолни.За 80-те години това беше нещо уникално за нашите условия.
Ако можеш добре да си спомниш повече подробности и за външния вид на вагона, ще помогнем доста на Жорката!

Например, дали всички прозорци са били налични или е имало "запълнени", къде са били климатиците, както и случайно масите не са ли били като бюфетите на 2611/2610?
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Чак такива подробности не си спомням, защото съм бил като пътник, но познавам човека който е бил барман в този вагон и ще го питам него за подробности.
Публикувай отговор

Обратно към “ПРОЕКТИ | Forum projects”

Информация