Страница 2 от 4
маневрени лок-тиви ТЕМ и ТГМ използвани в индустрията
Публикувано на: Съб Май 12, 2007 5:05 pm
от choveka_vlak
Дълга и оспорима тема, в много от аспектите си, за много от детайлите си човек нито има на какво да се опре, нито има какво да докаже... Но мисля, че като професионалисти, е по-добре да коментираме качествата на локомотива от колкото криминалното му минало!. Да доста са и въпросите на които човек не може и да намери отговор, но единственото вярно според мен е че Амeриканците им го подаряват като помощ за Втората световна война, след което следва НКВД и КГБ!!!....

Публикувано на: Нед Май 13, 2007 4:50 pm
от Tramway
Историята около тези машини я знам лично от инж. Деянов, който както споменах е пряк участник в събитията, така че тя е неоспорима. По-интересно за форума обаче ще е да се намерят технически данни на американския оригинал и да се сравнят с копието ТЕМ. Не знам щатските машини какъв модел са се водили и кой им е производителя. Ако някой може да намери поне тази информация, ще се разровим из Интернет и сигурно ще изскочи нещо.
Публикувано на: Пон Май 14, 2007 2:14 am
от polval
Става дума за ALCO RSD1. Както каза Човека-влак, Американците са доставили тези локомотиви на тогавашния СССР през Втората Световна Война. Повече на:
http://www.berail.be/usa/rs1/index.html
http://alcoworld.railfan.net/plagiate.htm
а това са техните технически данни:
http://en.wikipedia.org/wiki/ALCO_RSD-1
Поздрави
Тино
локо
Публикувано на: Пон Май 14, 2007 9:21 pm
от shotik
Браво Тино,чудесен материал си намерил!!!
маневрени лок-тиви ТЕМ и ТГМ използвани в индустрията
Публикувано на: Вто Май 15, 2007 5:32 am
от choveka_vlak
Публикувано на: Вто Май 15, 2007 11:22 pm
от VESO
Поздравления и от мен!Това,което е намерил е много интересно.
маневрени лок-тиви ТЕМ и ТГМ използвани в индустрията
Публикувано на: Сря Май 16, 2007 4:36 pm
от choveka_vlak
Ето го подаръка от Американците!, стои си в музея и даже преномериран!.

Публикувано на: Чет Май 17, 2007 9:46 am
от polval
Благодаря. Ето и други информации.
Руската версия е ТЭ1 и е произвеждана през 1947-1950 година. За историята и вижте тук :
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... %A2%D0%AD1
Американските тепловози на руските железници са имали означение Да и Дб. Според достъпните информации са запазени поне 3 американски локомотиви. За инфо вижте тук:
http://railroad.100megsfree5.com/L4/Disel-Da.html
Поздрави
Тино
Публикувано на: Чет Май 17, 2007 9:17 pm
от dido73
Съгласен съм, че
ТЭ-1 е копие на
ALCO RSD1. Ходовата част поне е абсолютно копие, с двата обърнати спирачни цилиндри, буксите с плъзгащи лагери и т.н. , но не виждам никакво сходство между
ТЭМ2 и
ALCO RSD1. Ясно се вижда, че ТЭМ не е копие на ALCO RSD1. Ако няма американски двойник, което не е задължително, то значи си е руско производство.

Публикувано на: Чет Май 17, 2007 10:03 pm
от polval
Съгласен съм! ТЭМ2 си е вече чисто руски локомотив.
Поздрави
Тино
маневрени лок-тиви ТЕМ и ТГМ използвани в индустрията
Публикувано на: Пет Май 18, 2007 8:34 pm
от choveka_vlak
Само да вметна!, когато отвориш Енциклопедията на локомотивите!, м/у ТЕМ1 и RSD1 дори и в последия болт няма разлика!!!.

Публикувано на: Съб Юни 16, 2007 6:33 pm
от Mario Evstatiev
Ще си позволя да допълня темата с богат снимков материал на
ТГМ6Б-0173, намиращ се в клона "Козяк" близо до гара Сливница:
ТАЛИГА:
ПУЛТ:
ПАНЕЛ С БУТОНИ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ЛЯВО:
ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ В ГОРНАТА ЧАСТ:
ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ДЯСНО:
СТЕНА НА АПАРАТНИЯ ШКАФ:
ВОЛТМЕТЪР НА БАТЕРИЯТА И АВТ. ПРЕДПАЗИТЕЛИ:
КРАН-МАШИНИСТ УСЛ. №394-000:

маневрени лок-тиви ТЕМ и ТГМ използвани в индустрията
Публикувано на: Нед Юни 17, 2007 8:26 am
от choveka_vlak
Като стар и изпечен фотограф колегата Админ, се опитва да ни даде насоки в снимането, и вижда се е постарал!. Наскоро един ел - техник, работещ при нас реши и модернизира сигналното табло на същия пулт. Получи се по-голяма прегледност и много голама видимост дори и със периферното зрение. Ето и две снимки...


Публикувано на: Нед Юни 17, 2007 2:05 pm
от Гост
На ТГМ-а на Козях сигналното табло почти не работи

маневрени лок-тиви ТЕМ и ТГМ използвани в индустрията
Публикувано на: Пон Юни 18, 2007 5:38 am
от choveka_vlak
Именно това бе и презумцията за модернизирането!, защото е изпълнено чрез крушки, а те като изгорят, доста неприятно се сменят.
