Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Дълга и оспорима тема, в много от аспектите си, за много от детайлите си човек нито има на какво да се опре, нито има какво да докаже... Но мисля, че като професионалисти, е по-добре да коментираме качествата на локомотива от колкото криминалното му минало!. Да доста са и въпросите на които човек не може и да намери отговор, но единственото вярно според мен е че Амeриканците им го подаряват като помощ за Втората световна война, след което следва НКВД и КГБ!!!.... :)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Историята около тези машини я знам лично от инж. Деянов, който както споменах е пряк участник в събитията, така че тя е неоспорима. По-интересно за форума обаче ще е да се намерят технически данни на американския оригинал и да се сравнят с копието ТЕМ. Не знам щатските машини какъв модел са се водили и кой им е производителя. Ако някой може да намери поне тази информация, ще се разровим из Интернет и сигурно ще изскочи нещо.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 13
Регистриран на: Съб Мар 17, 2007 5:36 pm
Местоположение: Гостивар, Македония

Мнение от polval »

Става дума за ALCO RSD1. Както каза Човека-влак, Американците са доставили тези локомотиви на тогавашния СССР през Втората Световна Война. Повече на:

http://www.berail.be/usa/rs1/index.html
http://alcoworld.railfan.net/plagiate.htm

а това са техните технически данни:

http://en.wikipedia.org/wiki/ALCO_RSD-1

Поздрави
Тино
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
локо

Мнение от shotik »

Браво Тино,чудесен материал си намерил!!!
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Поздрави и от мен!, Браво на Колегата!!! =D> =D> \:D/
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Поздравления и от мен!Това,което е намерил е много интересно.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Ето го подаръка от Американците!, стои си в музея и даже преномериран!.Изображение
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 13
Регистриран на: Съб Мар 17, 2007 5:36 pm
Местоположение: Гостивар, Македония

Мнение от polval »

Благодаря. Ето и други информации.

Руската версия е ТЭ1 и е произвеждана през 1947-1950 година. За историята и вижте тук :

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... %A2%D0%AD1

Американските тепловози на руските железници са имали означение Да и Дб. Според достъпните информации са запазени поне 3 американски локомотиви. За инфо вижте тук:

http://railroad.100megsfree5.com/L4/Disel-Da.html

Поздрави
Тино
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

polval написа:Благодаря. Ето и други информации.

Руската версия е ТЭ1 и е произвеждана през 1947-1950 година. За историята и вижте тук :

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... %A2%D0%AD1

Американските тепловози на руските железници са имали означение Да и Дб. Според достъпните информации са запазени поне 3 американски локомотиви. За инфо вижте тук:

http://railroad.100megsfree5.com/L4/Disel-Da.html

Поздрави
Тино
Съгласен съм, че ТЭ-1 е копие на ALCO RSD1. Ходовата част поне е абсолютно копие, с двата обърнати спирачни цилиндри, буксите с плъзгащи лагери и т.н. , но не виждам никакво сходство между ТЭМ2 и ALCO RSD1. Ясно се вижда, че ТЭМ не е копие на ALCO RSD1. Ако няма американски двойник, което не е задължително, то значи си е руско производство. :)
Мнения: 13
Регистриран на: Съб Мар 17, 2007 5:36 pm
Местоположение: Гостивар, Македония

Мнение от polval »

Съгласен съм! ТЭМ2 си е вече чисто руски локомотив.

Поздрави
Тино
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Само да вметна!, когато отвориш Енциклопедията на локомотивите!, м/у ТЕМ1 и RSD1 дори и в последия болт няма разлика!!!. :wink:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ще си позволя да допълня темата с богат снимков материал на ТГМ6Б-0173, намиращ се в клона "Козяк" близо до гара Сливница:

ТАЛИГА:
Изображение

ПУЛТ:
Изображение
Изображение

ПАНЕЛ С БУТОНИ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ЛЯВО:
Изображение

ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ В ГОРНАТА ЧАСТ:
Изображение

ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ДЯСНО:
Изображение

СТЕНА НА АПАРАТНИЯ ШКАФ:
Изображение

ВОЛТМЕТЪР НА БАТЕРИЯТА И АВТ. ПРЕДПАЗИТЕЛИ:
Изображение

КРАН-МАШИНИСТ УСЛ. №394-000:
Изображение
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Като стар и изпечен фотограф колегата Админ, се опитва да ни даде насоки в снимането, и вижда се е постарал!. Наскоро един ел - техник, работещ при нас реши и модернизира сигналното табло на същия пулт. Получи се по-голяма прегледност и много голама видимост дори и със периферното зрение. Ето и две снимки... ИзображениеИзображение
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Гост
Гост

Мнение от Гост »

На ТГМ-а на Козях сигналното табло почти не работи :?
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Именно това бе и презумцията за модернизирането!, защото е изпълнено чрез крушки, а те като изгорят, доста неприятно се сменят. :wink:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Публикувай отговор

Обратно към “Други превозвачи | Other rail carriers”

Информация