

Глобален модератор
Дълга и оспорима тема, в много от аспектите си, за много от детайлите си човек нито има на какво да се опре, нито има какво да докаже... Но мисля, че като професионалисти, е по-добре да коментираме качествата на локомотива от колкото криминалното му минало!. Да доста са и въпросите на които човек не може и да намери отговор, но единственото вярно според мен е че Амeриканците им го подаряват като помощ за Втората световна война, след което следва НКВД и КГБ!!!.... 

Последно промяна от choveka_vlak на Пет Окт 03, 2008 7:53 pm, променено общо 1 път.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Историята около тези машини я знам лично от инж. Деянов, който както споменах е пряк участник в събитията, така че тя е неоспорима. По-интересно за форума обаче ще е да се намерят технически данни на американския оригинал и да се сравнят с копието ТЕМ. Не знам щатските машини какъв модел са се водили и кой им е производителя. Ако някой може да намери поне тази информация, ще се разровим из Интернет и сигурно ще изскочи нещо.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Става дума за ALCO RSD1. Както каза Човека-влак, Американците са доставили тези локомотиви на тогавашния СССР през Втората Световна Война. Повече на:
http://www.berail.be/usa/rs1/index.html
http://alcoworld.railfan.net/plagiate.htm
а това са техните технически данни:
http://en.wikipedia.org/wiki/ALCO_RSD-1
Поздрави
Тино
http://www.berail.be/usa/rs1/index.html
http://alcoworld.railfan.net/plagiate.htm
а това са техните технически данни:
http://en.wikipedia.org/wiki/ALCO_RSD-1
Поздрави
Тино
Браво Тино,чудесен материал си намерил!!!

Глобален модератор
Поздрави и от мен!, Браво на Колегата!!!




В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Ето го подаръка от Американците!, стои си в музея и даже преномериран!.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Благодаря. Ето и други информации.
Руската версия е ТЭ1 и е произвеждана през 1947-1950 година. За историята и вижте тук :
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... %A2%D0%AD1
Американските тепловози на руските железници са имали означение Да и Дб. Според достъпните информации са запазени поне 3 американски локомотиви. За инфо вижте тук:
http://railroad.100megsfree5.com/L4/Disel-Da.html
Поздрави
Тино
Руската версия е ТЭ1 и е произвеждана през 1947-1950 година. За историята и вижте тук :
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... %A2%D0%AD1
Американските тепловози на руските железници са имали означение Да и Дб. Според достъпните информации са запазени поне 3 американски локомотиви. За инфо вижте тук:
http://railroad.100megsfree5.com/L4/Disel-Da.html
Поздрави
Тино

Съгласен съм, че ТЭ-1 е копие на ALCO RSD1. Ходовата част поне е абсолютно копие, с двата обърнати спирачни цилиндри, буксите с плъзгащи лагери и т.н. , но не виждам никакво сходство между ТЭМ2 и ALCO RSD1. Ясно се вижда, че ТЭМ не е копие на ALCO RSD1. Ако няма американски двойник, което не е задължително, то значи си е руско производство.polval написа:Благодаря. Ето и други информации.
Руската версия е ТЭ1 и е произвеждана през 1947-1950 година. За историята и вижте тук :
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... %A2%D0%AD1
Американските тепловози на руските железници са имали означение Да и Дб. Според достъпните информации са запазени поне 3 американски локомотиви. За инфо вижте тук:
http://railroad.100megsfree5.com/L4/Disel-Da.html
Поздрави
Тино



Глобален модератор
Само да вметна!, когато отвориш Енциклопедията на локомотивите!, м/у ТЕМ1 и RSD1 дори и в последия болт няма разлика!!!. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Администратор
Ще си позволя да допълня темата с богат снимков материал на ТГМ6Б-0173, намиращ се в клона "Козяк" близо до гара Сливница:
ТАЛИГА:

ПУЛТ:


ПАНЕЛ С БУТОНИ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ЛЯВО:

ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ В ГОРНАТА ЧАСТ:

ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ДЯСНО:

СТЕНА НА АПАРАТНИЯ ШКАФ:

ВОЛТМЕТЪР НА БАТЕРИЯТА И АВТ. ПРЕДПАЗИТЕЛИ:

КРАН-МАШИНИСТ УСЛ. №394-000:

ТАЛИГА:

ПУЛТ:


ПАНЕЛ С БУТОНИ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ЛЯВО:

ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ В ГОРНАТА ЧАСТ:

ПАНЕЛ С КЛЮЧОВЕ И АВТОМАТИЧНИ ПРЕДПАЗИТЕЛИ В ДЯСНО:

СТЕНА НА АПАРАТНИЯ ШКАФ:

ВОЛТМЕТЪР НА БАТЕРИЯТА И АВТ. ПРЕДПАЗИТЕЛИ:

КРАН-МАШИНИСТ УСЛ. №394-000:

64.19

Глобален модератор
Като стар и изпечен фотограф колегата Админ, се опитва да ни даде насоки в снимането, и вижда се е постарал!. Наскоро един ел - техник, работещ при нас реши и модернизира сигналното табло на същия пулт. Получи се по-голяма прегледност и много голама видимост дори и със периферното зрение. Ето и две снимки... 



В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Именно това бе и презумцията за модернизирането!, защото е изпълнено чрез крушки, а те като изгорят, доста неприятно се сменят. 

Последно промяна от choveka_vlak на Пет Окт 03, 2008 7:56 pm, променено общо 2 пъти.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Информация
Модератори