Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

Добре все пак, че има и такива машинисти, които ползват реостат, иначе нямаше и да знаем за тази спирачка. :lol:

От известно време, докато пътувам наблюдавам дали локомотивната бригада ползва реостатната спирачка. На някои влакове със софийски бригади се случва, но на такива с дупнишки не съм забелязал все още. (С влакове, обслужвани от други депа не се возя).
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Naskoni написа:От известно време, докато пътувам наблюдавам дали локомотивната бригада ползва реостатната спирачка.
По какво съдиш дали се ползва?
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Аз засега при возенето си във вагоните не съм забелязал червена машина да "ручи" в надолнищата или при спиране в гара.
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

При намаляване на скоростта на влака без да се чува падането на налягането във въздухопровода, тогава следва, че се спира с реостата. :) Защо ме караш да ти обяснявам, като съм сигурен, че го знаеш. :wink:

Да добавя, и при спиране на влака в гарата, от перона съм виждал облак жега над машината. А веднъж ме лъхна, докато висях на прозореца в другия влак.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

bdz46 написа:
Naskoni написа:От известно време, докато пътувам наблюдавам дали локомотивната бригада ползва реостатната спирачка.
По какво съдиш дали се ползва?
Еми примерно спуска голямо нанадолнище, да речем Владая.
Ако използва АВС ти ще чуеш изпускането на въздуха и триенето(и миризмата :D ) Докато при реостат пътниците просто усещат че влака намалява, поне аз следвам тази проста логика.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

42 072.9 написа:Аз засега при возенето си във вагоните не съм забелязал червена машина да "ручи" в надолнищата или при спиране в гара.
Просто на червените машини реостата не работи на всички. Пък то е и един голям реостат мани мани..
За мен реостатна спирачка е тази на Локомотиви Серия 46.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Naskoni написа:Зашо ме караш да ти обяснявам, като съм сигурен, че го знаеш. :wink:
Защото аз много пъти съм се зблуждавал по подобен начин, особено с дискови вагони. По-късно се сетих, че мога да следя манометрите за налягане в спирачните цилиндри в края на всеки вагон, които показаха доста различна реалност.
44 109.7 написа:Просто на червените машини реостата не работи на всички. Пък то е и един голям реостат мани мани..
За мен реостатна спирачка е тази на Локомотиви Серия 46.
На червените има и страшни реостати, много по-добри от на 46 200, има и много калпави, има и съвсем неработещи. Колкото машини, толкова различни реостати.
На старите 46 обаче май няма конкуренция. Друг такъв няма.
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

Според теб Владая - Горна баня може ли да се спусне само с реостат, ако е червена машина с БВ от 5-6 вагона?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Naskoni написа:Според теб Владая - Горна баня може ли да се спусне само с реостат, ако е червена машина с БВ от 5-6 вагона?
Ако се случи да е читав, 5-6 вагона няма да ги усети.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Naskoni написа:Според теб Владая - Горна баня може ли да се спусне само с реостат, ако е червена машина с БВ от 5-6 вагона?
Не мога да ти отговоря на въпроса, но ако се комбинира реостат с АВС нещата щяха да са супер.
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

bdz46 написа:
Naskoni написа:Зашо ме караш да ти обяснявам, като съм сигурен, че го знаеш. :wink:
Защото аз много пъти съм се зблуждавал по подобен начин, особено с дискови вагони. По-късно се сетих, че мога да следя манометрите за налягане в спирачните цилиндри в края на всеки вагон, които показаха доста различна реалност.
От вагоните с дискови спирачки съм се возил само в серия 74 и все пак се чува падането на налягането във въздухопровода. Нямам представа при другите серии как е, може би имаш предвид 63? Добре ме подсети да погледна какво показват манометрите следващия път. :)
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

bdz46 написа:
Naskoni написа:Според теб Владая - Горна баня може ли да се спусне само с реостат, ако е червена машина с БВ от 5-6 вагона?
Ако се случи да е читав, 5-6 вагона няма да ги усети.
Точно така, забелязах чак в стрелките на Горна баня включването на въздушната спирачка.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

И аз за 74 говоря. Има някои много безшумни.
На 63 не съм им търсил манометрите. На 74 са в единия край на вагона до тоалетната.
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

По темата за реостатните спирачки, аз смятам че лок. 44 001/002 имат най-добра реализирана такава. Като сила 46 000 е без конкуренция. От 46 200 лок.46 208 е с най-добре работеща засега. 8)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

bdz46 написа:.....
.....На 74 са в единия край на вагона до тоалетната.
Това ли е?
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация