Страница 2 от 4

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 5:20 pm
от bdz46
Те не могат да се ползват като локомотиви.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 5:58 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Те не могат да се ползват като локомотиви.
Не могат по много причини. Първо малката мощност на парната машина, лекия тип ТОС, малкото сцепно тегло и малкия капацитет на парния котел. Това са само част от причините, поради които тези мотриси не могат и не са ползвани като локомотиви.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 6:48 pm
от 44-134
Labros написа:За времето си е било новост и са вършили отлична работа на къси разстояния. На чертежите откривам разлика в "комина". При първата доставка е бил правоъгълен, а при втората кръгъл.
Разликата е че първата мотриса няма искроуловител, или ако има той е под конуса, а следващите 202-205 имат искроуловители в горната част на самия комин. От чертежите неможе да се види и разбере дали е имало промяна в конуса за да се подобри тягата в пещта.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 6:56 pm
от Mario Evstatiev
За съжаление не разполагам с други чертежи. В книгата "Тракционния подвижен състав на БДЖ - Том І" трябва да има подробно описание на тези мотриси, тъй, че Ники, ако имаш книгата и ти се занимава пусни някой ред описание по конструкцията.

Много лошо е, че не са съумяли да запазят една от тези мотриси до ден днешен и да бъде изложена в музея на транспорта. У нас това е единствената серия парни мотриси, а както се вижда от краткия анонс, експлоатацията им се е оказала не толкова успешна поради редица причини. Но все пак са част от историята на Българските железници.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 6:57 pm
от Labros
Военни, следвоенни години... нямало е кой да мисли. Имало е по-важни проблеми за разрешение.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 7:00 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:Военни, следвоенни години... нямало е кой да мисли. Имало е по-важни проблеми за разрешение.
Още с идването си, парните мотриси серия 200 са били обречени. Причини пбол - малобройна серия, непозната конструкция, последвалата война. Всичко това е наклонило везните в отрицателен смисъл.

В експлоатацията си, мотрисите серия 200 иначе са обслужвали и пощенски влак между София и Пловдив по време на голямата стачка на дружество "Източни железници", стопанисващо линията от Вакарел към Пловдив и на изток. При поемането на това трасе във владение на БДЖ, мотрисите серия 200 са ходили не веднъж до Пловдив. Обслужвали са и влакове до Владая.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 7:53 pm
от VESO
lok45111 написа:...Обслужвали са и влакове до Владая.
Интересно как са изкачвали наклона? :roll:

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 9:16 pm
от Mario Evstatiev
Изкачвали са го, все пак мотрисата носи сама себе си и пътниците, не тегли вагон, а и е сравнително лека.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 2:14 pm
от veselintodorov
Ако са и хвърляли и по малко кокс в пеща ще искачва до пръсване няма на каде да ходи, все едно да сипваш керосин на кола естествено че ще си вдигне мощноста но колко ще издържи не се знае, пък и военно положението щом е било няма начин.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 2:35 pm
от 07
veselintodorov написа:Ако са и хвърляли и по малко кокс в пеща ще искачва до пръсване няма на каде да ходи, все едно да сипваш керосин на кола естествено че ще си вдигне мощноста но колко ще издържи не се знае, пък и военно положението щом е било няма начин.
Току що написа глупости на търкалета............

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 3:54 pm
от 44-134
veselintodorov написа:Ако са и хвърляли и по малко кокс в пеща ще искачва до пръсване няма на каде да ходи, все едно да сипваш керосин на кола естествено че ще си вдигне мощноста но колко ще издържи не се знае, пък и военно положението щом е било няма начин.
Под малко кокс имаш предвид едно фърляне на цяла пещ? Или постоянно въфляне на кокс до изкачване на баира за да има по-висока температура и от там по-добро парообразуване? Като имаме предвид мощтността превърната в конски сили на втората доставка е 60 и котелно налягане от 20 бара не смятам че е имало нужда от кокс в пещта за да си прави пара. Котелната повърхност която се нагрява е 14.2 м3 при 0,5 м3 скарна площ. Пък и до сега не съм чул за парна машина която да вози кокс и въглища едновременно. За мазут и въглища, да, но не и въглища и кокс :D

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 6:06 pm
от veselintodorov
Сигурно съм написал значи глупост защото не разбирам много, свързвам мащноста с по високата температурата на загряване на водата вследствие на което налягането на парата ще се вдигне повече,
ама явно нее така. :)

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 6:34 pm
от 07
veselintodorov написа:Сигурно съм написал значи глупост защото не разбирам много, свързвам мащноста с по високата температурата на загряване на водата вследствие на което налягането на парата ще се вдигне повече,
ама явно нее така. :)
Трябва да има компромис защото високата температура на горене води и до амортизация на пещта, с газ може да се постигне по-висока температура на горене - но с колко ще се повиши налягането и съответно мощността и с колко ще се намали живота на котела и пеща е друг въпрос!
Другата ти глупост е сипването на керосин в колите - води до повишен разход и прегряване и загуба на мощност........

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 6:54 pm
от Mario Evstatiev
Момчето е навлизащо в сферата на железниците, тъй че не го съдете!

Иначе парните мотриси са били достатъчно мощни за да качат себе си и товара си - пътници и багаж+експлоатационни запаси, със скорост 25 км/час при наклон 27 промила. Така, че това е задоволяващо за онези времена. В източниците на техническа информация, скоростта при този наклон варира от 23 до 30 км/час, поради какви причини не знам.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 7:35 pm
от veselintodorov
Собствената и маса, тъи като е била лека мотрисата е имала маневреност която и е помагала за гаровите пространства но за дълак път не е достатъчно явно за високи наклони е имало доста голям спад на скороста, което е незадоволително, все пак не ми става ясно как е зареждона точно с горивни запаси няма ли нещо като тендерна платформа или отвор някаде за зареждането.