Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Те не могат да се ползват като локомотиви.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Те не могат да се ползват като локомотиви.
Не могат по много причини. Първо малката мощност на парната машина, лекия тип ТОС, малкото сцепно тегло и малкия капацитет на парния котел. Това са само част от причините, поради които тези мотриси не могат и не са ползвани като локомотиви.
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Labros написа:За времето си е било новост и са вършили отлична работа на къси разстояния. На чертежите откривам разлика в "комина". При първата доставка е бил правоъгълен, а при втората кръгъл.
Разликата е че първата мотриса няма искроуловител, или ако има той е под конуса, а следващите 202-205 имат искроуловители в горната част на самия комин. От чертежите неможе да се види и разбере дали е имало промяна в конуса за да се подобри тягата в пещта.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За съжаление не разполагам с други чертежи. В книгата "Тракционния подвижен състав на БДЖ - Том І" трябва да има подробно описание на тези мотриси, тъй, че Ники, ако имаш книгата и ти се занимава пусни някой ред описание по конструкцията.

Много лошо е, че не са съумяли да запазят една от тези мотриси до ден днешен и да бъде изложена в музея на транспорта. У нас това е единствената серия парни мотриси, а както се вижда от краткия анонс, експлоатацията им се е оказала не толкова успешна поради редица причини. Но все пак са част от историята на Българските железници.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Военни, следвоенни години... нямало е кой да мисли. Имало е по-важни проблеми за разрешение.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Военни, следвоенни години... нямало е кой да мисли. Имало е по-важни проблеми за разрешение.
Още с идването си, парните мотриси серия 200 са били обречени. Причини пбол - малобройна серия, непозната конструкция, последвалата война. Всичко това е наклонило везните в отрицателен смисъл.

В експлоатацията си, мотрисите серия 200 иначе са обслужвали и пощенски влак между София и Пловдив по време на голямата стачка на дружество "Източни железници", стопанисващо линията от Вакарел към Пловдив и на изток. При поемането на това трасе във владение на БДЖ, мотрисите серия 200 са ходили не веднъж до Пловдив. Обслужвали са и влакове до Владая.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:...Обслужвали са и влакове до Владая.
Интересно как са изкачвали наклона? :roll:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Изкачвали са го, все пак мотрисата носи сама себе си и пътниците, не тегли вагон, а и е сравнително лека.
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Ако са и хвърляли и по малко кокс в пеща ще искачва до пръсване няма на каде да ходи, все едно да сипваш керосин на кола естествено че ще си вдигне мощноста но колко ще издържи не се знае, пък и военно положението щом е било няма начин.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

veselintodorov написа:Ако са и хвърляли и по малко кокс в пеща ще искачва до пръсване няма на каде да ходи, все едно да сипваш керосин на кола естествено че ще си вдигне мощноста но колко ще издържи не се знае, пък и военно положението щом е било няма начин.
Току що написа глупости на търкалета............
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

veselintodorov написа:Ако са и хвърляли и по малко кокс в пеща ще искачва до пръсване няма на каде да ходи, все едно да сипваш керосин на кола естествено че ще си вдигне мощноста но колко ще издържи не се знае, пък и военно положението щом е било няма начин.
Под малко кокс имаш предвид едно фърляне на цяла пещ? Или постоянно въфляне на кокс до изкачване на баира за да има по-висока температура и от там по-добро парообразуване? Като имаме предвид мощтността превърната в конски сили на втората доставка е 60 и котелно налягане от 20 бара не смятам че е имало нужда от кокс в пещта за да си прави пара. Котелната повърхност която се нагрява е 14.2 м3 при 0,5 м3 скарна площ. Пък и до сега не съм чул за парна машина която да вози кокс и въглища едновременно. За мазут и въглища, да, но не и въглища и кокс :D
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Сигурно съм написал значи глупост защото не разбирам много, свързвам мащноста с по високата температурата на загряване на водата вследствие на което налягането на парата ще се вдигне повече,
ама явно нее така. :)
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

veselintodorov написа:Сигурно съм написал значи глупост защото не разбирам много, свързвам мащноста с по високата температурата на загряване на водата вследствие на което налягането на парата ще се вдигне повече,
ама явно нее така. :)
Трябва да има компромис защото високата температура на горене води и до амортизация на пещта, с газ може да се постигне по-висока температура на горене - но с колко ще се повиши налягането и съответно мощността и с колко ще се намали живота на котела и пеща е друг въпрос!
Другата ти глупост е сипването на керосин в колите - води до повишен разход и прегряване и загуба на мощност........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Момчето е навлизащо в сферата на железниците, тъй че не го съдете!

Иначе парните мотриси са били достатъчно мощни за да качат себе си и товара си - пътници и багаж+експлоатационни запаси, със скорост 25 км/час при наклон 27 промила. Така, че това е задоволяващо за онези времена. В източниците на техническа информация, скоростта при този наклон варира от 23 до 30 км/час, поради какви причини не знам.
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Собствената и маса, тъи като е била лека мотрисата е имала маневреност която и е помагала за гаровите пространства но за дълак път не е достатъчно явно за високи наклони е имало доста голям спад на скороста, което е незадоволително, все пак не ми става ясно как е зареждона точно с горивни запаси няма ли нещо като тендерна платформа или отвор някаде за зареждането.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация