Страница 2 от 4
Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 8:17 am
от Labros
Аз мисля, че няма да е толкова сложно. Госпожата от Улпия турс при подаден и точен поименен списък ще придвижи бързо нещата. Все пак и трите страни са заинтересовани за ремонта.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 12:56 pm
от Мая Кънева - Улпия Турс
Здравейте всички!
Радвам се, че всички проявявяте заинтересованост и готовност за привеждане в експлоатация на обръщателя. Относно периода на плануваното пътуване засега все още го координираме с партньора. Вариантите, които обсъждаме, са наистина два - или април-май, или септември. Предвид информацията за котелната проба май ще трябва да се ориентираме към пролетта като период, за да не се подлагаме на допълнителен риск. Но пък тогава скъсяваме периода за възстановяване на обръщателя. Определено трябва да преценим кой от двата проблема е по-преодолим. Смятам, че ще трябва да насоча партньора към пролетта, тъй като за тогава дори обръщателят да не е готов - имаме варианти. Докато за септември никой не може да гарантира, че пробите ще бъдат успешно направени и 609 ще е в движение. Или греша?
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 1:10 pm
от Labros
За да се реши кога точно да се извърши ремонта на обръщателя, първо ще трябва да се види и опише неговото състояние.
Пролетта естествено ще е по-удачно да се извърши. След завършване (евентуално) на ремонта, ще има да се правят и проби с него, което изисква време. Уточнете се с Вашите пъртньори кога ще е първото пътуване след 1 март 2010 г., за да можем своевременно да организираме Доброволен отряд и преди пътуването проблемът да е изчистен.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 2:08 pm
от Мая Кънева - Улпия Турс
Да, на пръв поглед има доста време дотогава. Проблемът обаче при мен е, че за да оферирам пътуването, аз от сега трябва да изградя програмата на пътуването с всички детайли по дни (3 дена) - от тръгването до прибирането последния ден, с вида на композицията като състав и неговото композиране, дали 609 ще се движи с комина напред, или при връщането с тендера напред, броя и местата на фотопаузите, къде ще се зарежда с вода и въглища, къде ще се откачват дизела и цистерната, за да не влизат във фотосесиите, и т.н.
Ако обръщателят не е готов, то програмата ще включва само посоката Септември-Добринище, разпределена в 3-дневно пътуване, за да бъде 609 с комина напред. Както виждате, въпросителните, които изникват, са много. А аз трябва да предложа такава програма и да сключа договор за такава програма, при която въпросителни и неясни моменти да няма, или да бъдат сведени до минимум. За да можем да реализираме пътуването април или май, офертата ми трябва да излезе към партньора до края на октомври или началото на ноември. Затова е важно да имам вашите компетентни мнения за състоянието на обръщателя и дали наистина е поправим, или просто трябва да забравим за него и да приложим принципа на най-малкото съпротивление.... Само че, доколкото вече имам впечатление, нито вие, нито аз сме привърженици на този принцип. Силно се надявам обръщателят да е поправим.....
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 2:11 pm
от bdz46
Обръщайте се към БДЖ, тук не може да се даде точна информация дали обръщателя изобщо ще бъде ремонтиран, още по-мълко пък може да се предвиди какво ще хрумне на ръководството на компанията до тогава.
От БДЖ не би им било за пръв път да откажат пътуване без обяснения и видими причини.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 2:35 pm
от Мая Кънева - Улпия Турс
Разбира се, ще се обърна и към БДЖ, това е неминуемо. Всъщност обръщателят в чия компетенция е - на Инфрастуктура? Извинявам се за въпроса...
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 2:37 pm
от Mario Evstatiev
Форумът ще се обърне към БДЖ за възможностите за ремонт на обръщателя и ще предложи помощта си за възстановяване. До края на месеца ще се постораем да имаме необходимите компетентни мнения и бъдещите планове за този обръщател.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 2:44 pm
от Мая Кънева - Улпия Турс
Благодаря, Марио! Аз също ще ви държа в течение!
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 2:47 pm
от Mario Evstatiev
Мая Кънева - Улпия Турс написа:Благодаря, Марио! Аз също ще ви държа в течение!
За нищо!
Каквото можем ще съдействаме, смятам, че тук във форума има достатъчно хора, които при даване на съгласие от БДЖ ще се хванат да помогнат във възстановяването на обръщателя.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 4:33 pm
от Labros
Първото и най-срочно нещо е да разбере на какво дередже е обръщателя. Чак тогава вече на тая база можем да създадем един Доброволен отряд с оглед бързото отремонтиране на обръщателя.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 5:05 pm
от bdz46
Ето го въпросният обръщател:
http://bgrail.info/photos/02.09.2008-Bno/DSC08923.JPG
Общо взето е в изправност, дори се върти.
Най-сериозният му проблем е, че стрелката за него е на коловоза с парните машини, който пък е отрязан от останалите и разбира се е пълен с музейни машини. Всичко опира до възстановяване на една стрелка, отклоняваща от коловоза за депото към коловоза с музейните машини.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 5:10 pm
от Labros
Значи с НК ЖИ трябва да се говори. При добро желание от тяхна страна ще се направи бързо.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 5:21 pm
от bdz46
Ако се води към депото е на БДЖ.
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 5:23 pm
от Labros
Този въпрос чия събственост е мисля разковничето на разрешението за ремонт.
Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 6:24 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Ако се води към депото е на БДЖ.
Днес ще се опитам да разбера чии са стрелката, коловозът и самия обръщател, както и да се проучи възможността за преместването на тези локомотиви на друг коловоз поне времемнно. Смятам, че ще се намери начин, особено като се има впредвид, че едно такова пътуване ще донесе значителен приход и реклама за БДЖ.