Страница 2 от 3

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 12:16 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:Само този е. Специална поръчка за Царското влакче.
В арихивите намерих, че серия 200-60 е била с общо 3 представителя. Локомотивите с №№201, 202 и 203 са били закупени за нуждите на Щаба на действащата армия, като локомотив 202, доставен през 1906 г. работи дълго време в Царската железница Казичене - Врана.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 12:25 pm
от VESO
A какво е останало от другите локомотивчета , знае ли се? Интересно има ли за тях някакви технически характеристики?

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 12:40 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:A какво е останало от другите локомотивчета , знае ли се? Интересно има ли за тях някакви технически характеристики?
Характеристики за локомотивите има. Иначе останалите са унищожени или загубени по време на войните. Иначе ето данни за локомотивите серия 200-60:

1. Тип: B-n2Gt
2. Междурелсие: 600 мм
3. Дължина: 4200 мм
4. Ширина: 900 мм
5. Максимална скорост: 10 км/час
6. Служебна маса: 6,5 т
7. Теглителна сила по парна машина: 1025 kgf

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 4:15 pm
от Labros
А нещо за вагоните от двореца "Врана"? Колко са били, каква им е съдбата...?
А оригиналния цвят точно като тоя ли е бил?

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 4:20 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:А нещо за вагоните от двореца "Врана"? Колко са били, каква им е съдбата...?
А оригиналния цвят точно като тоя ли е бил?
Локомотива е бил черен както и сега - будката също е била оцветена в черно. За вагоните не се знае нищо.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 4:39 pm
от veselintodorov
Този локомотив е уникален със размерите си :lol:

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 6:49 pm
от 44-134
Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 6:53 pm
от Mario Evstatiev
44-134 написа:Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
А останалите локомотиви от серия 200-60, според таблицата на инж. Деянов са били в индустрията, после бракувани и нарязани. Иначе не би било лошо 202 да се възстанови, ще представлява много добра атракция, дори и за Пловдив би бил интересен.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 7:59 pm
от 44-134
Пловдивското трасе не позволява използването на машината порати големия габарит във височина.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 8:00 pm
от VESO
44-134 написа:Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
Точно. До колкото знам тогавашния кмет Х. Азис лично е поискал това , но незнайно поради какви причини (предполагам финансови) му е отказано категорично.Докато трае мандата му , се появява офертата на "Горубсо" да подготвят локомотив (преустроен минен влекач) за нуждите на тамошната детска железница , която оферта е била единствената за онзи момент.От общината са приели веднага идеята и резултатът е налице и до ден днешен - локомотивчето , подарък от "Горубсо" тегли влаковете.Колкото до парната машина , тя така и не заминава към Кърджали.
А някой знае ли как и кога се е озовала в Ст.Загора?

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 9:11 pm
от Mario Evstatiev
Локомотив №202 се е озовал през 80-те години в депо Стара Загора, ако не ме лъжат архивите ми. Преди това е бил на някакво предприятие, тоест препредаван от ръка на ръка доста.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 9:15 pm
от Labros
Понеже с refil нямахме възможност за по-обстоен поглед върху локомотива не успяхме да разберем на какво дередже е котела, както котелните тръби. Марио, няма да е зле да се осведомиш има ли възможност за възстановяване и работа на №202.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 9:39 pm
от 44-134
Поради вече голямата възраст на котела на машината, надали някой ще се наеме да я пусне в експлоатация, още повече да вози деца. Пък и въпроса не е как са котелните тръби, а как е котелната стомана, а тя може да се изследва само в лабораторни условия.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:07 pm
от veselintodorov
Може ли да се направи някаде нов котел например ако старияте за исхвърляне, то направо всичко старо по локомотива, кранове и други работи трябва да се сменят всичко е амортизирано за тези години как иначе.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:11 pm
от bdz46
По-лесно е да се направи нов локомотив, ако ви е толкова зор да се движи.