
Администратор
Нека да дам и малко снимкова информация за "Таури"-то, както някои галено го наричат.
Командния пулт на локомотива. Изпълнен е в съответствие с Европейските изисквания за ергономичност на работното място. Съобръженията на него са монтирани така, че да дават на машиниста максимално удобство при работа с тях. Контролерът за управление е разположен под лявата ръка на машиниста, а спирачните апарати(кранмашинисти) - под дясната му ръка. Освен това на пулта има известен брой командни ключове, които по - късно ще опиша в темата.
Машинно помещение. Коридорът е разположен в средата на машинното помещение. От двете му страни са групирани апарати и възли от силовите, пневматичните, спомагателните и др. системи. Под пода в средата на коридора е разположен главния трансформатор.
Охлаждащ модул на ТД. В локомотива има четири такива идентични модули, представляващи констуктивно обединени вентилатор и вентилационна шахта. Монтирани са над охлаждащите входове на ТД шахматно в машинното помещение.
Талигите на локомотива са изпълнени в съответствие със всички изисквания в съвременното локомотивостроене. Рамата е щамповано - заварена конструкция, имаща отворена "Н" образна форма. Окачването е двустепенно - буксово и централно. Свързването на талигите с коша става посредством централни болтове, монтирани на рамата на коша на локомотива. Талигите осигуряват скорости до 240 км/час.
Командния пулт на локомотива. Изпълнен е в съответствие с Европейските изисквания за ергономичност на работното място. Съобръженията на него са монтирани така, че да дават на машиниста максимално удобство при работа с тях. Контролерът за управление е разположен под лявата ръка на машиниста, а спирачните апарати(кранмашинисти) - под дясната му ръка. Освен това на пулта има известен брой командни ключове, които по - късно ще опиша в темата.
Машинно помещение. Коридорът е разположен в средата на машинното помещение. От двете му страни са групирани апарати и възли от силовите, пневматичните, спомагателните и др. системи. Под пода в средата на коридора е разположен главния трансформатор.
Охлаждащ модул на ТД. В локомотива има четири такива идентични модули, представляващи констуктивно обединени вентилатор и вентилационна шахта. Монтирани са над охлаждащите входове на ТД шахматно в машинното помещение.
Талигите на локомотива са изпълнени в съответствие със всички изисквания в съвременното локомотивостроене. Рамата е щамповано - заварена конструкция, имаща отворена "Н" образна форма. Окачването е двустепенно - буксово и централно. Свързването на талигите с коша става посредством централни болтове, монтирани на рамата на коша на локомотива. Талигите осигуряват скорости до 240 км/час.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор
Да, реостанто - рекуперативната спирачка се задейства с първия от ляво надясно спирачен джойстик. Влаковата спирачка е до него и представлява електропневматичен кранмашинист. Под него се намира още един джойстик с гумен маншон, който е кранмашиниста на директната спирачка. Спирачното оборудване на локомотива е изцяло на фирмата "Knorr - BREMSE" Gmbh, като функционният вентил за автоматична спирачка е КЕ - Ss, който осигурява бързодействие на спирачката, съответстващо на високи скорости. Друга интересна подробност за "Таури"-то е, че неговата основна спирачка при висока скорост е реостатно - рекуперативната.43.309 написа:Браво на 45.111 за хубавото описание,за почитетелите на реостатитебих искал да допълня,задействането на реостата се осъществява с втората ръчка от дясно наляво.Първата е лок спирачка,а третата същинския кран машинист.
64.19

Администратор
Ето и няколко интересни скици и чертежчета:
1.Разположение на съоръженията
2.Схема на спирачно - моторния колоосен блок
3.Показания на основния екран на дисплея
1.Разположение на съоръженията
2.Схема на спирачно - моторния колоосен блок
3.Показания на основния екран на дисплея
64.19
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор

Глобален модератор
Ще помоля, колегата 45111 да ни сведе ако е възможно по-прясна информация за Тауруса?!?--струва ми се много тихо около него.!

Нюрнберг, Сименс 02.09.2006: Нов световен рекорд за скорост на електрически локомотив постигнат от OBB ES64U4 "Taurus"-Mehrzwecklokomotive 1216 050-5 . На новото трасе Инглощат-Нюрнберг е достигната скорост от 357 km/h. С това е подобрен рекорда на френският локомотив BB-9004 от 1955 - 331км/h.
Германците могат да спят спокойно.
Германците могат да спят спокойно.

Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Информация
Модератори