Страница 2 от 48

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 1:14 pm
от n0_aLoNe
Nikss написа:Това повярвай ми няма да стане защото докато стана машинист тия дръгели ще са в течно състояние. :wink: Нали знаеш, че нищо не е вечно.
Ти недей да лежиш на тоя гръб. Нищо не се знае.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 2:08 pm
от bdz46
Тези няма да ги има, ще има други като тях.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 9:16 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Тези няма да ги има, ще има други като тях.
Според мен, "Р"-ките ще работят дълго още. Но със сигурност ще се повиши качеството на поддръжката и ремонта, просто Европа ще ни натисне. Иначе за машини като 44 064 и 43 309 - моето лично мнение е, че подобни ТНТМ-та трябва да се спрат поради изтекъл ресурс, а с годните агрегати и възли от тях да се стегнат локомотиви, спрени в изолация.

Локомотивно депо Пловдив поне скоро ще се сдобие с три свежи попълнения - 44 057, 44 130 и 44 133. След тях могат да изпратят в Русе и 44 097. Като цяло при извършване на ремонтите на тези машини и пускането им в експлоатация, гърбушници като 44 064 и 43 309 могат спокойно да отидат в заслужена пенсия, като вече да не тровят нервите и здравето на лок. персонала, работещ с тях.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 9:18 pm
от Nikss
Ето, че има и умни хора, които да потвърдят моето мнение. 8) Евала. Една машина удари ли се, подпали ли се, остане ли без реостат, няма да е същата. Вярно, възстановява се, движи се, но не е същата. Удряна/палена машина е като разорана жена както се изказват машинистите. Отделно след възстановяването кабините духат, вентилацията вие и т.н.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 9:20 pm
от Mario Evstatiev
Много точно и Nikss се изрази. Това е, удряни и палени машини... аут! Уморените коне ги убиват, нали знаете тази приказка. А и мисля, че По има доста други машини за стягане. Пък и с русенско, кончарските попълнения... Няма да има нужда от ТНТМ-та.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 9:33 pm
от Nikss
Именно. Вместо да стоят по оградите машини като 097, които ще си изплатят ремонта с навъртане на по-малко от 150 000 км, да ги пратят в Русе. Да видим все пак с 057 и 133 какъв ще е резултата. На Кончар не може много да се разчита предвид, че за 2 години направиха 2 Р-ки (44 100 и 44 130). В БТ за почти година и половина направиха като нови цели 5 машини (вкл. 088, която незнайно защо още не се е прибрала във Варна, иначе е готова). Няма смисъл осакатени машини да се движат. Освен това ремонтът и поддръжката им са сложни предвид несъответствието с оригиналните схеми. 070 е в същата ситуация, но поне не е удряна, само реостат й липса, но предвид многото Р-ки с реостат в ГО не е болка за умиране и може да се направи компромис. 064 със затапените отвори за реостатите и с кабините от 43-та серия е направо за серия 43 300, още повече, че е сглобявана в депо Пд от 2 Р-ки. 309 също е сглобявана от 2 Р-ки, ама кой знае как са си оставили ръцете и по 2-те. Тракания, удряния, повреди. И колкото и да издръжат на зверска експлоатация пак вечно няма да са годни, за да спасяват влаковете на БДЖ. 42 141 да не мислите, че ще се движи вечно? Напротив... отдавна трябваше да е бракувана и и нарязана, дните й дето се вика са преброени. Да се надяваме скоро да я спрат да не ни държи и нас на нокти. Изобщо варианти много има, пари да се отпускат и да има кой да мисли за железницата към по-добро.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 10:26 pm
от dido73
130 не е направена още. Кончар направиха бавно ремонтите защото БДЖ не плащаше. Същото важи и за 46-2ХХ. На кончар може да се разчита. БТ са направили авансово машините и сега черепухата си търси парите от БДЖ. Ако действаха като кончар - ремонт за пари нямаше да направят толкова машини.

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 10:33 pm
от 46 242
Че то изобщо има ли червена машина в хаелто ? Освен банана и две-три 87 другото навън. Барабар с ламарините на 46 203 :(

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 4:07 am
от Nikss
Значи да очакваме 130 да се протака още повече... :? дано поне с това забавяне я направят както трябва. Кончар могат ли да действат в срок ако им се наливат парите? Аз мисля, че може, но май проблемът им е, че се целят доста нависоко (халето им е пълно с машини, чудя се как ще смогват като поемат голяма отговорност).
Машините за големи ремонти от цяла България са много - точната бройка не мога да я кажа, но за 3-4 години работа непрекъснато ще има докато се ремонтират. Кончар според мен повече се заминават с БЖК и 46 200, докато в Русе ги правят бързо. Дано доживеем един ден повечето спряни локомотиви да ги видим отново в движение, макар да ме съмнява това да стане... :(

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 5:14 am
от Mario Evstatiev
dido73 написа:130 не е направена още. Кончар направиха бавно ремонтите защото БДЖ не плащаше. Същото важи и за 46-2ХХ. На кончар може да се разчита. БТ са направили авансово машините и сега черепухата си търси парите от БДЖ. Ако действаха като кончар - ремонт за пари нямаше да направят толкова машини.
Много е интересно на каква фаза е ремонта на 44 130.3, както и какво е извършено по машината. Говореше се за някои малки подобрения, но дали са направени или поради нямане на пари, идеите са загърбени. Също така, интересно е до къде са стигнали с работата по коша.

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 1:34 pm
от 46 242
фаза 0+0.01...

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 3:22 pm
от amon
Планираха се доста радикални промени във ВВК, но не и по електрическите вериги.

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 6:37 am
от Mario Evstatiev
amon написа:Планираха се доста радикални промени във ВВК, но не и по електрическите вериги.
Май си останаха само с плановете. Като няма пари, няма и какво да се пипа и променя, никой не работи безплатно. Иначе доколкото помня, идеята им беше допълнително обезопасяване на ВВКи отваряне на непроходния коридор като проходен. Но дали това ще стане, не съм много сигурен.

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 2:52 pm
от amon
Предвиждаше се и защитна скара над трансформатора. Като цяло идейте които имат са много добри.

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 6:37 pm
от Mario Evstatiev
amon написа:Предвиждаше се и защитна скара над трансформатора. Като цяло идейте които имат са много добри.
Добри идеи, но като не отпуснат пари... Да се надяваме все пак да се намерят средства както за качествен ремонт, така и за реализиране на плануваните промени.