Страница 2 от 3
Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 6:29 pm
от 07
Labros написа:Локални и местни вестници имаше. Говоря за национален.
Имаше 4-5 вестника, то повече и не трябват...........
Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 6:33 am
от Mario Evstatiev
Но нито един от тези вестници май не е запечатал влака на Ким Ир Сен, куплиран с нашата "ВИТОША". От нашия правителствен влак са били дадени вагони 078, 071, 072, 073, 075, 076. Останалите вагони не са били включвани в състава. При пътуването до Хисар, 075 и 076 също не са возени.
Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 6:21 am
от Mario Evstatiev
Идната сряда във в-к "Стандарт" очаквайте подробна статия с исторически факти и описание на "ВИТОША ЕКСПРЕС". Възложено ми е да предам статията да утре на обяд. Събраната информация, разказите на персонала, пътувал с влака и подробните описания на вагоните предполагат да се получи добър материал.
Според мен това ще е една допълнителна реклама за този влак, освен това днес ще посетя г-жа Недялка Райкова, за да ми даде подробности около наемането на влака за различни мероприятия.
Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 8:08 am
от Labros
Имам един въпрос: имало ли е специално зачислени локомотиви към "Витоша Експрес", както и бригадата за отвозване на влака била ли е на прикрепена езда само за тоя влак?
Салонни и специални вагони и мотриси
Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 8:55 am
от choveka_vlak
Поне според мен след като се е наел с цялата тази работа Админа, е редно първо във форума да се побликува материала.

Re: Салонни и специални вагони и мотриси
Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 2:53 pm
от Mario Evstatiev
choveka_vlak написа:Поне според мен след като се е наел с цялата тази работа Админа, е редно първо във форума да се побликува материала.

Статията няма как да бъде пусната тук, след като ще се публикува в пресата. Общо взето ще разкажа накратко какво ще съдържа тя. История, описание на състава, любопитни факти, пътуването на Ким Ир Сен, настоящето състояние на влака, подкрепена с много снимки на състава и интериора.
Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 6:33 am
от Mario Evstatiev
На 04 Ноември 2009 г. в приложение "На път" във в-к "Стандарт" ще бъде публикувана цялата моя статия за "ВИТОША ЕКСПРЕС". Публикуването се отложи поради желанието на главния редактор да не съкращава написаното от мен поради интересните факти, посочени там и поради историческата стойност на материала.
С тази статия се надявам да се събуди интереса на туристите и туроператорските фирми към тази композиция и да бъдат намерени клиенти, които да наемат вагоните за туристически и фирмени пътувания или заснемане на филми.
Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 10:46 am
от VESO
Намерих начин и обясних на моя познат какво е билo при посещението на корейската делегация в България.Днес получих последващо писмо:
Dear Veselin,
.......
I found in german railway gazette following information over bulgarian salon "S" carriages and i have a new picture in my collection from BDZ Salon carriage 98-10-051 in Bruxelles Midi from 29.04.1992
For the Vitoscha express, the train was build in Waggonbau görlitz with a set of Broad Guage Bogies for 1520 mm but reviseted from 1520 mm to 1435 mm.
was this train used for travel to russia?
Another question to the korean train. How many carriages korean/russian carriages runs in this train? On wich date was this tain in Bulgaria? Runs the BDZ-Cars I know on this train or in security/safety train before the Korean train runs. Which locomotive was used I don`t know?
Thanks
Heiko
Накратко - човекът казва , че в немски вестник е намерил информация за вагоните и имал снимка на салона с номер 98-10-051 на гара Брюксел."Витоша"-та е построена в посочения от него завод , но тук с междурелсието има една двусмислица - така написано може да се предположи , че или вагоните са построени първоначално за 1520 мм и после преработени за 1435 мм , или имат възможност за смяна на междурелсието (такива вагони у нас са руските и украинските на 382 и 383) , затова той пита да не би тези вагони да са ходили в Русия.
Има и въпрос към посещението на корейците - пита колко са били корейските вагони , които са дошли у нас през 1984 г и точно на коя дата е било това посещение на Ким Ир Сен.Не знае също така и кой локомотив е теглил влака от Русе.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 7:43 am
от Mario Evstatiev
Влака на Ким Ир Сен е бил точно 14 вагона, от които два салони - расторанти, кухня, медицинско - санитарен вагон, салон за официални срещи, двата лични вагона наКим Ир Сен, радиосвързочен и вагон за превоз на автомобили. Вагоните на Ким Ир Сен на външен вид приличат на тези руските на 383, но са били тъмносини с жълта линия под прозорците. Влакът се е теглил от два бр. ДЛ 04
Вагоните на "ВИТОША ЕКСПРЕС" са произведени за 1435 мм междурелсие, но с възможност за смяна на талигите с такива за 1520 мм. Влакът на Т. Живков е ходил до Москва, където е бил гариран в техния ремиз, който сам по себе си представлява цял вагоно - ремонтен завод с много строга охрана и абсолютно невъзможен достъп. Сега естествено от този ремиз е останал споменът и е превърнат в музей, каквато практика се наблюдава нявсякъде.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 9:33 am
от 44-134
lok45111 написа:Влакът се е теглил от два бр. ДЛ 04
Двата дизела са седели в ремиза заедно с вагоните, и са се ползвали да возят само Витошата. За машинистите на тези машини съм чувал, че са били толкова добри че са успявали да спрат вратата от която ще слезе Живков точно пред червения килим. Като номера на машините обаче трябва да се поразровя кои точно бяха.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 11:58 am
от Mario Evstatiev
Едната машина от тях е сегашната 012. Другата мисля, че е била 04-008, но може и да грешат спомените на колеги от депото. Машините не са седели постоянно в ремиза, а в депо София винаги прибрани в халето. Когато трябва да се вози влака, двете машини са били щателно преглеждани и измивани и вкарвани в ремиза 24 часа преди самото пътуване на "ВИТОША"-та. Последните години са ползвали само една 04-ка и една машина 43Р.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 12:50 pm
от Labros
А машинистите вероятно са били прикрепени само към тоя влак, или греша?
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 12:57 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:А машинистите вероятно са били прикрепени само към тоя влак, или греша?
Избирани са машинисти по партийна линия - партиини секретари, комсомолски секретари и протежета. Освен това, безаварийност, умения за водене на влак и задължителното сътрудничене на ДС.
Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 10:40 am
от EuroSprinter
Страхотна тема но липсват снимки на вагоните. В галерията има само 3 от които 2те са на газов котлон

Моля ако някой има снимки да ги качи...
Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 8:00 pm
от Mario Evstatiev
EuroSprinter написа:Страхотна тема но липсват снимки на вагоните. В галерията има само 3 от които 2те са на газов котлон

Моля ако някой има снимки да ги качи...
В раздела има теми за някои от вагоните на "ВИТОША ЕКСПРЕС", там съм дал подробно описание и чертежи, както и доста снимки. Ето ги описанията на тези вагони, за които съм оформил материала:
Вагон № 40 070-2
Вагон №40 076-9
Вагон №40 077-7