Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:Локални и местни вестници имаше. Говоря за национален.
Имаше 4-5 вестника, то повече и не трябват...........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Но нито един от тези вестници май не е запечатал влака на Ким Ир Сен, куплиран с нашата "ВИТОША". От нашия правителствен влак са били дадени вагони 078, 071, 072, 073, 075, 076. Останалите вагони не са били включвани в състава. При пътуването до Хисар, 075 и 076 също не са возени.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Идната сряда във в-к "Стандарт" очаквайте подробна статия с исторически факти и описание на "ВИТОША ЕКСПРЕС". Възложено ми е да предам статията да утре на обяд. Събраната информация, разказите на персонала, пътувал с влака и подробните описания на вагоните предполагат да се получи добър материал.

Според мен това ще е една допълнителна реклама за този влак, освен това днес ще посетя г-жа Недялка Райкова, за да ми даде подробности около наемането на влака за различни мероприятия.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Имам един въпрос: имало ли е специално зачислени локомотиви към "Витоша Експрес", както и бригадата за отвозване на влака била ли е на прикрепена езда само за тоя влак?
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Поне според мен след като се е наел с цялата тази работа Админа, е редно първо във форума да се побликува материала. 8)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
choveka_vlak написа:Поне според мен след като се е наел с цялата тази работа Админа, е редно първо във форума да се побликува материала. 8)
Статията няма как да бъде пусната тук, след като ще се публикува в пресата. Общо взето ще разкажа накратко какво ще съдържа тя. История, описание на състава, любопитни факти, пътуването на Ким Ир Сен, настоящето състояние на влака, подкрепена с много снимки на състава и интериора.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На 04 Ноември 2009 г. в приложение "На път" във в-к "Стандарт" ще бъде публикувана цялата моя статия за "ВИТОША ЕКСПРЕС". Публикуването се отложи поради желанието на главния редактор да не съкращава написаното от мен поради интересните факти, посочени там и поради историческата стойност на материала.

С тази статия се надявам да се събуди интереса на туристите и туроператорските фирми към тази композиция и да бъдат намерени клиенти, които да наемат вагоните за туристически и фирмени пътувания или заснемане на филми.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Намерих начин и обясних на моя познат какво е билo при посещението на корейската делегация в България.Днес получих последващо писмо:
Dear Veselin,

.......
I found in german railway gazette following information over bulgarian salon "S" carriages and i have a new picture in my collection from BDZ Salon carriage 98-10-051 in Bruxelles Midi from 29.04.1992
For the Vitoscha express, the train was build in Waggonbau görlitz with a set of Broad Guage Bogies for 1520 mm but reviseted from 1520 mm to 1435 mm.
was this train used for travel to russia?
Another question to the korean train. How many carriages korean/russian carriages runs in this train? On wich date was this tain in Bulgaria? Runs the BDZ-Cars I know on this train or in security/safety train before the Korean train runs. Which locomotive was used I don`t know?

Thanks

Heiko
Накратко - човекът казва , че в немски вестник е намерил информация за вагоните и имал снимка на салона с номер 98-10-051 на гара Брюксел."Витоша"-та е построена в посочения от него завод , но тук с междурелсието има една двусмислица - така написано може да се предположи , че или вагоните са построени първоначално за 1520 мм и после преработени за 1435 мм , или имат възможност за смяна на междурелсието (такива вагони у нас са руските и украинските на 382 и 383) , затова той пита да не би тези вагони да са ходили в Русия.
Има и въпрос към посещението на корейците - пита колко са били корейските вагони , които са дошли у нас през 1984 г и точно на коя дата е било това посещение на Ким Ир Сен.Не знае също така и кой локомотив е теглил влака от Русе.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Влака на Ким Ир Сен е бил точно 14 вагона, от които два салони - расторанти, кухня, медицинско - санитарен вагон, салон за официални срещи, двата лични вагона наКим Ир Сен, радиосвързочен и вагон за превоз на автомобили. Вагоните на Ким Ир Сен на външен вид приличат на тези руските на 383, но са били тъмносини с жълта линия под прозорците. Влакът се е теглил от два бр. ДЛ 04 8)

Вагоните на "ВИТОША ЕКСПРЕС" са произведени за 1435 мм междурелсие, но с възможност за смяна на талигите с такива за 1520 мм. Влакът на Т. Живков е ходил до Москва, където е бил гариран в техния ремиз, който сам по себе си представлява цял вагоно - ремонтен завод с много строга охрана и абсолютно невъзможен достъп. Сега естествено от този ремиз е останал споменът и е превърнат в музей, каквато практика се наблюдава нявсякъде.
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

lok45111 написа:Влакът се е теглил от два бр. ДЛ 04 8)
Двата дизела са седели в ремиза заедно с вагоните, и са се ползвали да возят само Витошата. За машинистите на тези машини съм чувал, че са били толкова добри че са успявали да спрат вратата от която ще слезе Живков точно пред червения килим. Като номера на машините обаче трябва да се поразровя кои точно бяха.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Едната машина от тях е сегашната 012. Другата мисля, че е била 04-008, но може и да грешат спомените на колеги от депото. Машините не са седели постоянно в ремиза, а в депо София винаги прибрани в халето. Когато трябва да се вози влака, двете машини са били щателно преглеждани и измивани и вкарвани в ремиза 24 часа преди самото пътуване на "ВИТОША"-та. Последните години са ползвали само една 04-ка и една машина 43Р.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

А машинистите вероятно са били прикрепени само към тоя влак, или греша?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:А машинистите вероятно са били прикрепени само към тоя влак, или греша?
Избирани са машинисти по партийна линия - партиини секретари, комсомолски секретари и протежета. Освен това, безаварийност, умения за водене на влак и задължителното сътрудничене на ДС.
64.19
Мнения: 107
Регистриран на: Пет Юни 04, 2010 7:44 pm
Местоположение: България

Мнение от EuroSprinter »

Страхотна тема но липсват снимки на вагоните. В галерията има само 3 от които 2те са на газов котлон :D Моля ако някой има снимки да ги качи...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

EuroSprinter написа:Страхотна тема но липсват снимки на вагоните. В галерията има само 3 от които 2те са на газов котлон :D Моля ако някой има снимки да ги качи...
В раздела има теми за някои от вагоните на "ВИТОША ЕКСПРЕС", там съм дал подробно описание и чертежи, както и доста снимки. Ето ги описанията на тези вагони, за които съм оформил материала:

Вагон № 40 070-2

Вагон №40 076-9

Вагон №40 077-7
Публикувай отговор

Обратно към “Салонни и специални вагони и мотриси | Salon and special carriages and railcars”

Информация