Добро утро от мен първо!
Сега за проекта:
Пътуването до депо Стара Загора се извърши на две групи - Весо и колегата Светослав пътуваха с УБВ 8601 от София(съответно Пазарджик), а аз и Виктор пътувахме с БВ 4641 от Шумен. По време на пътуването с 4641 не мина и без екшън. Първо изнервената от нередовен пътник(по - късно ще стигна до случая) кондукторка налетя в купето ни в 1-ва класа и без дори да е установила кой с какво и за коя класа пътува се развика и тръгна да ни гони. Както и да е, след това троснато ревна "Билети и карти да видя". Колегата Виктор извади и предаде безплатния билет обр. 925 за 1-ви клас, а аз показах служебната си карта и заповедта за извършване на конкретна задача в депо СЗ и заявих, че пътуването без служба разрешава при свободни места да се пътува в 1-ви клас, но все пак казах, че ако има проблем ще си доплатя. Отиде нашата при началник - влака и се върна като увери, че проблем няма. От тук насетне разбрахме какво е разсърдило пълноватата лелка толкоз рано...
Един пиян, луд, мръсен и вонящ на пикня клошар се качил от Шумен без билет. Едно, че е осмърдял целия влак и се държал неадекватно, но не знаел и за късе е тръгнал. Тя беше помолила началник - влака да и окаже съдействие и да свалят въпросната "маймуна". До тук добре - поведе го началника и ще го сваля на Дралфа. Да но не. Нашия се заключи в тоалетната на 1-вия вагон страна 1-ва класа и се барикадира там. Началника ме помоли да окажа съдействие като го подиряа и помогна да го свалим. Усетих се къде е и викнах шефа да видим какво ще се прави. Оня отвътре се уплаши като бихме по един шут на вратата и се отключи. Измъкнахме го и го свалихме на Дралфа, след което и двамата членове на превозната бригада ми благодариха за съдействието и се върнах в купето си.
От тук нататък проблеми нямаше никакви, на Горна Оряховица се смени превозната бригада и кондукторката ни вече беше младо момиче. На Тулово престояхме малко повече от 25 мин, през което време аз закусих и обсъдихме с Виктор плана за работа по проекта.
На Стара Загора пристигнахме с 8 мин., закъснение където Светльо и Весо ни чакаха вече. Отидохме на кафе и направихме набързо анализ на това, което ще огледаме и заснемем.
В 12:35 вече бяхме в депото, където Г-н Петко Коев - Началник Експлоатация ни прие радушно и си поговорихме малко за
60 003.1, която бе и основната ни цел. Въпреки, че Весо не бе включен в официалната група, г-н Коев ни увери, че няма проблем и той да се присъедини към нас и да заснема из депото.
За
60 003.1, г-н Коев обясни, че се възстановява за атракционни пътувания, като се спрягало нещо за атракционен влак Карлово - Трявна. От Дирекцията това са дали като искане. Г-н Коев ни разведе из депото за да каже на който трябва с оглед да не ни създадат някакви проблеми, но такива нямаше, напротив - много мои познати в депото, за които ще стане дума по - късно радушно посрещнаха всеки член на групата и отговаряха на питания от тяхна страна.
Вече бяхме в ел - цеха, където все още не знаехме какво ще видим... Зад 43 519, на която се извършва ПР лъщеше с ОРИГИНАЛНОТО си оцветяване в цялата си прелест
60 003.1 - машината е в стадий "Довършителни работи" - общо взето бояджията излъскваше последните детайли, а жичкаджиите поправяха сигнализацията.
На локомотива е извършен възстановителен ремонт с цялостна ревизия на всички елементи , агрегати и възли. Оцветяването е изпълнено по оригиналния модел - пълна автентичност.
В кабината за управление има още довършителни работи по пулта, но и те ще приключат в най - кратък срок. След това ще се дръпне една боя и ще се сложи балатум на пода.
Ръководителя на групата по възстановяване и мой приятел Марин Кънев лично разясни на участниците в проекта особеностите на този локомотив. Сподели и, че миналата седмица е направена кратка функционална проба и придвижване на собствен ход за проверка на правилната работа на всички възли.
На кратко за техническата част на локомотива:
Локомотив 60 003.1 е един от 4-те изградени в локомотивно депо Стара Загора, маневрени локомотиви серия 70-100 "Г. Димитров". За изграждането са използвани крайни секции от промишлени локомотиви "ШКОДА 28Е". Външния дизайн и електрическите схеми са изцяло дело на инженерите от депото в града под Аязмото.
Електрическата схема е изпълнена с регулиране на напрежението на ТД на вторичната страна на тяговия трансформатор в 16 степени с вентилен преход. За целта е използват трансформатор от ЕМВ 32(тип ОДЦЭ 1600/25), преустроен контролер силови позиции, който по конструкция представлява съвкупност от механичната част на ГК на ЕМВ 32, обединен с задвижване на АТП на лок. 42/43/43Р. Спомагателното оборудване се захранва с напрежение 380V от асинхронен фазоразчепител(фазан). Спомагателните машини са с трифазни асинхронни двигатели.
Локомотива има
4 бр. опорно - осево окачени тягови двигателя с двустранно предаване на въртящия момент и следните по - важни технически данни:
-Часова мощност: 260 kW
-Трайна мощност: 200 kW
-Обороти в часов режим: 750 об/мин
-Обороти в траен режим: 815 об/мин
-Ток при часов режим: 190А
-Ток при траен режим: 148А
-Номинално напрежение на изводите на ТД: 1500 V
-Напрежение в конт. мрежа: от 19,5 до 27,5 kV
Локомотива няма извод за захранване с ел. напрежение на пътнически влак, но опционално това може да стане чрез извеждане на извод от намотката 600V на тяговия трансформатора.
Основното предназначение на локомотива е извършване на средно тежка маневрена работа в електрифицирани гари и клонове, както и лека влакова работа - развозна, диспечерска и друг вид служба.
Максималната скорост на локомотива е 65 км/час и при възможност може да вози пътнически влакове с малка маса и скорости до 60 км/час.
Командната кабина е една, ситуирана в задната част на локомотива, непосредствено зад апаратния модул. В задната част на кабината е обособен кафез, в който е поместено клемното табло на главния трансформатор. Високоволтовия въвод преминава през кабината в изолиран кожух. Пулта за управление е един - ситуиран откъм апаратния модул и на него са поместени най - важните при водене на влак елементи и комплексна сигнализация. Регулирането на напрежението на ТД се извършва индиректно чрез контролера 19KR1 на пулта за управление. В дясно от контролера са поместени кран-машинистът Д2 за автоматична спирачка и кран-машинистът St-1 за директната спирачка. Кабината е добре остъклена и през нея се осигурява добра видимост на локомотивния персонал.
Въздушната инсталация се захранва от трицилиндров "V" образен компресор "ШКОДА" с дебит 150 л/мин и мощност 18 kW, който осигурява въздух с налягане 9 bar, съхраняван в главен въздушен резервоар с обем 600 литра.
Спирачката на локомотива е обикновен тип - с функционен вентил "KNORR EMV-10" с безстепенно разхлабване. Спирачните цилидри са два на брой - по един от всяка страна на локомотива и диаметър 14".
А сега ето и обещаните снимки на локомотив 60 003.1 от парка на депо Стара Загора:
Общ вид
Фрагмент
Кабина за управление
Кожух на ВВ извода в кабината
Контролер - силов превключвател
Фазоразчепител(фазан)
Агрегатен модул
Компресор и автомат на компресора
Електрически и въздушни връзки между секциите на локомотива
Клемно табло на трансформатора - поглед откъм кабината
Тягов двигател и редукторите му
______________________________
След края на проекта, групата се оттегли като си взе "довиждане" с любезния персонал на депо Стара Загора и отиде на гарата. Там на топла супа и чаша "Шуменско", отново се направи разбор на видяното и заснетото и се изговориха немалко общи приказки. Колегата Виктор си замина с БВ 4640, а аз и Светльо изкачахме УБВ 8602, с който се прибрахме в София.
С това и поредния успешен проект на форум "Локомотиви" завърши, като резултатите ще оцените вие - дали сме си свършили работата или не
