
Администратор
За среща с Г-н Коев няма проблеми, стига самия той да не е затрупан от задачи. Що се касае до проекта - ще си свършим работата като винаги, нали за това от БДЖ - ЕАД ни помагат, макар и мъничко, но от сърце!
Неминуемо е редно да се изкаже изключителна благодарност на всички тези на "Вазов 3", които уважават и подкрепят начинанията на форума и подават ръка, за да са възможни нашите проекти!
Неминуемо е редно да се изкаже изключителна благодарност на всички тези на "Вазов 3", които уважават и подкрепят начинанията на форума и подават ръка, за да са възможни нашите проекти!
Последно промяна от Mario Evstatiev на Пет Авг 14, 2009 7:00 pm, променено общо 1 път.
64.19

Администратор
И така, нека уточня кои лица ще се включат в проекта:
1. Марио Георгиев Евстатиев(ръководител група)
2. Светослав Дешев Дешев
3. Виктор Петров Борисов
Тъй като проекта беше оформен на обяд, но в последния момент колегата VESO ми писа на ЛС, той ще участва като поканено лице и ще бъде внедрен на място в депо Стара Загора.
1. Марио Георгиев Евстатиев(ръководител група)
2. Светослав Дешев Дешев
3. Виктор Петров Борисов
Тъй като проекта беше оформен на обяд, но в последния момент колегата VESO ми писа на ЛС, той ще участва като поканено лице и ще бъде внедрен на място в депо Стара Загора.
64.19

Администратор
Проекта протече от перфектно по - перфектно. Утре ще пиша дългите мнения, че съм като пребит от пътуването. Само за да ви изправя на нокти - 60 003.1 е възстановена, като козметично е 95% готова, има още някои доработки, в Четвъртък - Петък се е разходила на самоход из гара Стара Загора, като в момента се доизкусуряват някои нередности и са пратени манометрите за проверка. Локомотива е в оригиналното си оцветяване за онова време.
Снимки бол!
Снимки бол!
64.19

И аз така смятам да направя. Снимки има много, на така наречения сбирщайн 60 003
. Относно посрещането ни в локомотивно депо Стара Загора съм много доволен - осигуриха ни всичко необходимо и се постараха да направят нашият престой в депото приятен. Също искам да опровергая по-рано написаните мнения за Гн Коев - посрещна ни много добре, разведе ни из депото, дори пожела да му пратим направените снимки. Това е от мене за тази вечер. Auf Wiedersehen !!!!
ПП: Локомотивно депо Стара Загора е едно от депата в които има доста високо ниво на подръжка - примерите са много. 



Подкрепям мнението - 60-ката е събирана с части от какво ли не. Спокойно можеш да седнеш и да гадаеш кое от какъв подвижен състав е дошло - в тази насока установихме както серия 41 , 42 , 43 , дори и от ЕМВ 32.
Да се хванеш за главата как всичко това е събрано в един локомотив , който по думите на заралии за онова време е представлявал "постиженията на гениалната мисъл на депо Ст. Загора". Дори един работник от ремонта ни попита дали имаме кибрит.Ние се учудихме , а той ни разясни лаконично: "Пали и бягай!". 



Администратор
Добро утро от мен първо!
Сега за проекта:
Пътуването до депо Стара Загора се извърши на две групи - Весо и колегата Светослав пътуваха с УБВ 8601 от София(съответно Пазарджик), а аз и Виктор пътувахме с БВ 4641 от Шумен. По време на пътуването с 4641 не мина и без екшън. Първо изнервената от нередовен пътник(по - късно ще стигна до случая) кондукторка налетя в купето ни в 1-ва класа и без дори да е установила кой с какво и за коя класа пътува се развика и тръгна да ни гони. Както и да е, след това троснато ревна "Билети и карти да видя". Колегата Виктор извади и предаде безплатния билет обр. 925 за 1-ви клас, а аз показах служебната си карта и заповедта за извършване на конкретна задача в депо СЗ и заявих, че пътуването без служба разрешава при свободни места да се пътува в 1-ви клас, но все пак казах, че ако има проблем ще си доплатя. Отиде нашата при началник - влака и се върна като увери, че проблем няма. От тук насетне разбрахме какво е разсърдило пълноватата лелка толкоз рано...
Един пиян, луд, мръсен и вонящ на пикня клошар се качил от Шумен без билет. Едно, че е осмърдял целия влак и се държал неадекватно, но не знаел и за късе е тръгнал. Тя беше помолила началник - влака да и окаже съдействие и да свалят въпросната "маймуна". До тук добре - поведе го началника и ще го сваля на Дралфа. Да но не. Нашия се заключи в тоалетната на 1-вия вагон страна 1-ва класа и се барикадира там. Началника ме помоли да окажа съдействие като го подиряа и помогна да го свалим. Усетих се къде е и викнах шефа да видим какво ще се прави. Оня отвътре се уплаши като бихме по един шут на вратата и се отключи. Измъкнахме го и го свалихме на Дралфа, след което и двамата членове на превозната бригада ми благодариха за съдействието и се върнах в купето си.
От тук нататък проблеми нямаше никакви, на Горна Оряховица се смени превозната бригада и кондукторката ни вече беше младо момиче. На Тулово престояхме малко повече от 25 мин, през което време аз закусих и обсъдихме с Виктор плана за работа по проекта.
На Стара Загора пристигнахме с 8 мин., закъснение където Светльо и Весо ни чакаха вече. Отидохме на кафе и направихме набързо анализ на това, което ще огледаме и заснемем.
В 12:35 вече бяхме в депото, където Г-н Петко Коев - Началник Експлоатация ни прие радушно и си поговорихме малко за 60 003.1, която бе и основната ни цел. Въпреки, че Весо не бе включен в официалната група, г-н Коев ни увери, че няма проблем и той да се присъедини към нас и да заснема из депото.
За 60 003.1, г-н Коев обясни, че се възстановява за атракционни пътувания, като се спрягало нещо за атракционен влак Карлово - Трявна. От Дирекцията това са дали като искане. Г-н Коев ни разведе из депото за да каже на който трябва с оглед да не ни създадат някакви проблеми, но такива нямаше, напротив - много мои познати в депото, за които ще стане дума по - късно радушно посрещнаха всеки член на групата и отговаряха на питания от тяхна страна.
Вече бяхме в ел - цеха, където все още не знаехме какво ще видим... Зад 43 519, на която се извършва ПР лъщеше с ОРИГИНАЛНОТО си оцветяване в цялата си прелест 60 003.1 - машината е в стадий "Довършителни работи" - общо взето бояджията излъскваше последните детайли, а жичкаджиите поправяха сигнализацията.
На локомотива е извършен възстановителен ремонт с цялостна ревизия на всички елементи , агрегати и възли. Оцветяването е изпълнено по оригиналния модел - пълна автентичност.
В кабината за управление има още довършителни работи по пулта, но и те ще приключат в най - кратък срок. След това ще се дръпне една боя и ще се сложи балатум на пода.
Ръководителя на групата по възстановяване и мой приятел Марин Кънев лично разясни на участниците в проекта особеностите на този локомотив. Сподели и, че миналата седмица е направена кратка функционална проба и придвижване на собствен ход за проверка на правилната работа на всички възли.
На кратко за техническата част на локомотива:
Локомотив 60 003.1 е един от 4-те изградени в локомотивно депо Стара Загора, маневрени локомотиви серия 70-100 "Г. Димитров". За изграждането са използвани крайни секции от промишлени локомотиви "ШКОДА 28Е". Външния дизайн и електрическите схеми са изцяло дело на инженерите от депото в града под Аязмото.
Електрическата схема е изпълнена с регулиране на напрежението на ТД на вторичната страна на тяговия трансформатор в 16 степени с вентилен преход. За целта е използват трансформатор от ЕМВ 32(тип ОДЦЭ 1600/25), преустроен контролер силови позиции, който по конструкция представлява съвкупност от механичната част на ГК на ЕМВ 32, обединен с задвижване на АТП на лок. 42/43/43Р. Спомагателното оборудване се захранва с напрежение 380V от асинхронен фазоразчепител(фазан). Спомагателните машини са с трифазни асинхронни двигатели.
Локомотива има 4 бр. опорно - осево окачени тягови двигателя с двустранно предаване на въртящия момент и следните по - важни технически данни:
-Часова мощност: 260 kW
-Трайна мощност: 200 kW
-Обороти в часов режим: 750 об/мин
-Обороти в траен режим: 815 об/мин
-Ток при часов режим: 190А
-Ток при траен режим: 148А
-Номинално напрежение на изводите на ТД: 1500 V
-Напрежение в конт. мрежа: от 19,5 до 27,5 kV
Локомотива няма извод за захранване с ел. напрежение на пътнически влак, но опционално това може да стане чрез извеждане на извод от намотката 600V на тяговия трансформатора.
Основното предназначение на локомотива е извършване на средно тежка маневрена работа в електрифицирани гари и клонове, както и лека влакова работа - развозна, диспечерска и друг вид служба.
Максималната скорост на локомотива е 65 км/час и при възможност може да вози пътнически влакове с малка маса и скорости до 60 км/час.
Командната кабина е една, ситуирана в задната част на локомотива, непосредствено зад апаратния модул. В задната част на кабината е обособен кафез, в който е поместено клемното табло на главния трансформатор. Високоволтовия въвод преминава през кабината в изолиран кожух. Пулта за управление е един - ситуиран откъм апаратния модул и на него са поместени най - важните при водене на влак елементи и комплексна сигнализация. Регулирането на напрежението на ТД се извършва индиректно чрез контролера 19KR1 на пулта за управление. В дясно от контролера са поместени кран-машинистът Д2 за автоматична спирачка и кран-машинистът St-1 за директната спирачка. Кабината е добре остъклена и през нея се осигурява добра видимост на локомотивния персонал.
Въздушната инсталация се захранва от трицилиндров "V" образен компресор "ШКОДА" с дебит 150 л/мин и мощност 18 kW, който осигурява въздух с налягане 9 bar, съхраняван в главен въздушен резервоар с обем 600 литра.
Спирачката на локомотива е обикновен тип - с функционен вентил "KNORR EMV-10" с безстепенно разхлабване. Спирачните цилидри са два на брой - по един от всяка страна на локомотива и диаметър 14".
А сега ето и обещаните снимки на локомотив 60 003.1 от парка на депо Стара Загора:
Общ вид
Фрагмент
Кабина за управление
Кожух на ВВ извода в кабината
Контролер - силов превключвател
Фазоразчепител(фазан)
Агрегатен модул
Компресор и автомат на компресора
Електрически и въздушни връзки между секциите на локомотива
Клемно табло на трансформатора - поглед откъм кабината
Тягов двигател и редукторите му
______________________________
След края на проекта, групата се оттегли като си взе "довиждане" с любезния персонал на депо Стара Загора и отиде на гарата. Там на топла супа и чаша "Шуменско", отново се направи разбор на видяното и заснетото и се изговориха немалко общи приказки. Колегата Виктор си замина с БВ 4640, а аз и Светльо изкачахме УБВ 8602, с който се прибрахме в София.
С това и поредния успешен проект на форум "Локомотиви" завърши, като резултатите ще оцените вие - дали сме си свършили работата или не
Сега за проекта:
Пътуването до депо Стара Загора се извърши на две групи - Весо и колегата Светослав пътуваха с УБВ 8601 от София(съответно Пазарджик), а аз и Виктор пътувахме с БВ 4641 от Шумен. По време на пътуването с 4641 не мина и без екшън. Първо изнервената от нередовен пътник(по - късно ще стигна до случая) кондукторка налетя в купето ни в 1-ва класа и без дори да е установила кой с какво и за коя класа пътува се развика и тръгна да ни гони. Както и да е, след това троснато ревна "Билети и карти да видя". Колегата Виктор извади и предаде безплатния билет обр. 925 за 1-ви клас, а аз показах служебната си карта и заповедта за извършване на конкретна задача в депо СЗ и заявих, че пътуването без служба разрешава при свободни места да се пътува в 1-ви клас, но все пак казах, че ако има проблем ще си доплатя. Отиде нашата при началник - влака и се върна като увери, че проблем няма. От тук насетне разбрахме какво е разсърдило пълноватата лелка толкоз рано...
Един пиян, луд, мръсен и вонящ на пикня клошар се качил от Шумен без билет. Едно, че е осмърдял целия влак и се държал неадекватно, но не знаел и за късе е тръгнал. Тя беше помолила началник - влака да и окаже съдействие и да свалят въпросната "маймуна". До тук добре - поведе го началника и ще го сваля на Дралфа. Да но не. Нашия се заключи в тоалетната на 1-вия вагон страна 1-ва класа и се барикадира там. Началника ме помоли да окажа съдействие като го подиряа и помогна да го свалим. Усетих се къде е и викнах шефа да видим какво ще се прави. Оня отвътре се уплаши като бихме по един шут на вратата и се отключи. Измъкнахме го и го свалихме на Дралфа, след което и двамата членове на превозната бригада ми благодариха за съдействието и се върнах в купето си.
От тук нататък проблеми нямаше никакви, на Горна Оряховица се смени превозната бригада и кондукторката ни вече беше младо момиче. На Тулово престояхме малко повече от 25 мин, през което време аз закусих и обсъдихме с Виктор плана за работа по проекта.
На Стара Загора пристигнахме с 8 мин., закъснение където Светльо и Весо ни чакаха вече. Отидохме на кафе и направихме набързо анализ на това, което ще огледаме и заснемем.
В 12:35 вече бяхме в депото, където Г-н Петко Коев - Началник Експлоатация ни прие радушно и си поговорихме малко за 60 003.1, която бе и основната ни цел. Въпреки, че Весо не бе включен в официалната група, г-н Коев ни увери, че няма проблем и той да се присъедини към нас и да заснема из депото.
За 60 003.1, г-н Коев обясни, че се възстановява за атракционни пътувания, като се спрягало нещо за атракционен влак Карлово - Трявна. От Дирекцията това са дали като искане. Г-н Коев ни разведе из депото за да каже на който трябва с оглед да не ни създадат някакви проблеми, но такива нямаше, напротив - много мои познати в депото, за които ще стане дума по - късно радушно посрещнаха всеки член на групата и отговаряха на питания от тяхна страна.
Вече бяхме в ел - цеха, където все още не знаехме какво ще видим... Зад 43 519, на която се извършва ПР лъщеше с ОРИГИНАЛНОТО си оцветяване в цялата си прелест 60 003.1 - машината е в стадий "Довършителни работи" - общо взето бояджията излъскваше последните детайли, а жичкаджиите поправяха сигнализацията.
На локомотива е извършен възстановителен ремонт с цялостна ревизия на всички елементи , агрегати и възли. Оцветяването е изпълнено по оригиналния модел - пълна автентичност.
В кабината за управление има още довършителни работи по пулта, но и те ще приключат в най - кратък срок. След това ще се дръпне една боя и ще се сложи балатум на пода.
Ръководителя на групата по възстановяване и мой приятел Марин Кънев лично разясни на участниците в проекта особеностите на този локомотив. Сподели и, че миналата седмица е направена кратка функционална проба и придвижване на собствен ход за проверка на правилната работа на всички възли.
На кратко за техническата част на локомотива:
Локомотив 60 003.1 е един от 4-те изградени в локомотивно депо Стара Загора, маневрени локомотиви серия 70-100 "Г. Димитров". За изграждането са използвани крайни секции от промишлени локомотиви "ШКОДА 28Е". Външния дизайн и електрическите схеми са изцяло дело на инженерите от депото в града под Аязмото.
Електрическата схема е изпълнена с регулиране на напрежението на ТД на вторичната страна на тяговия трансформатор в 16 степени с вентилен преход. За целта е използват трансформатор от ЕМВ 32(тип ОДЦЭ 1600/25), преустроен контролер силови позиции, който по конструкция представлява съвкупност от механичната част на ГК на ЕМВ 32, обединен с задвижване на АТП на лок. 42/43/43Р. Спомагателното оборудване се захранва с напрежение 380V от асинхронен фазоразчепител(фазан). Спомагателните машини са с трифазни асинхронни двигатели.
Локомотива има 4 бр. опорно - осево окачени тягови двигателя с двустранно предаване на въртящия момент и следните по - важни технически данни:
-Часова мощност: 260 kW
-Трайна мощност: 200 kW
-Обороти в часов режим: 750 об/мин
-Обороти в траен режим: 815 об/мин
-Ток при часов режим: 190А
-Ток при траен режим: 148А
-Номинално напрежение на изводите на ТД: 1500 V
-Напрежение в конт. мрежа: от 19,5 до 27,5 kV
Локомотива няма извод за захранване с ел. напрежение на пътнически влак, но опционално това може да стане чрез извеждане на извод от намотката 600V на тяговия трансформатора.
Основното предназначение на локомотива е извършване на средно тежка маневрена работа в електрифицирани гари и клонове, както и лека влакова работа - развозна, диспечерска и друг вид служба.
Максималната скорост на локомотива е 65 км/час и при възможност може да вози пътнически влакове с малка маса и скорости до 60 км/час.
Командната кабина е една, ситуирана в задната част на локомотива, непосредствено зад апаратния модул. В задната част на кабината е обособен кафез, в който е поместено клемното табло на главния трансформатор. Високоволтовия въвод преминава през кабината в изолиран кожух. Пулта за управление е един - ситуиран откъм апаратния модул и на него са поместени най - важните при водене на влак елементи и комплексна сигнализация. Регулирането на напрежението на ТД се извършва индиректно чрез контролера 19KR1 на пулта за управление. В дясно от контролера са поместени кран-машинистът Д2 за автоматична спирачка и кран-машинистът St-1 за директната спирачка. Кабината е добре остъклена и през нея се осигурява добра видимост на локомотивния персонал.
Въздушната инсталация се захранва от трицилиндров "V" образен компресор "ШКОДА" с дебит 150 л/мин и мощност 18 kW, който осигурява въздух с налягане 9 bar, съхраняван в главен въздушен резервоар с обем 600 литра.
Спирачката на локомотива е обикновен тип - с функционен вентил "KNORR EMV-10" с безстепенно разхлабване. Спирачните цилидри са два на брой - по един от всяка страна на локомотива и диаметър 14".
А сега ето и обещаните снимки на локомотив 60 003.1 от парка на депо Стара Загора:
Общ вид
Фрагмент
Кабина за управление
Кожух на ВВ извода в кабината
Контролер - силов превключвател
Фазоразчепител(фазан)
Агрегатен модул
Компресор и автомат на компресора
Електрически и въздушни връзки между секциите на локомотива
Клемно табло на трансформатора - поглед откъм кабината
Тягов двигател и редукторите му
______________________________
След края на проекта, групата се оттегли като си взе "довиждане" с любезния персонал на депо Стара Загора и отиде на гарата. Там на топла супа и чаша "Шуменско", отново се направи разбор на видяното и заснетото и се изговориха немалко общи приказки. Колегата Виктор си замина с БВ 4640, а аз и Светльо изкачахме УБВ 8602, с който се прибрахме в София.
С това и поредния успешен проект на форум "Локомотиви" завърши, като резултатите ще оцените вие - дали сме си свършили работата или не

64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор
Срок конкретен никой не се ангажира да даде - да не и е на уроки на машината. Но с малко ентусиазъм и естествено необходимите материали за довършителните работи, може още идния месец да бъда поканен на пробите. Лично бях уверен, че ще получа информация кога ще са те и ще се направят много снимки.43.309 написа:Браво на депо Сз. Тази машина е изключителна.Някакъв ориентировъчен срок кога ще излезе от ремонт?
64.19

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Дано срокът , който са ти казали да е окончатален и да видим машината най - скоро време в движение.
Все пак да питам хипотетично - понеже се чува , че 60-ката ще се използва с главна цел атракционни пътувания ( а те не са твърде чести) , какво ще прави през останало време? Би могло според мен да се използва като маневра на гара Ст.Загора , или да се пуска на локални товарни влакове към Тулово.
Все пак да питам хипотетично - понеже се чува , че 60-ката ще се използва с главна цел атракционни пътувания ( а те не са твърде чести) , какво ще прави през останало време? Би могло според мен да се използва като маневра на гара Ст.Загора , или да се пуска на локални товарни влакове към Тулово.

Администратор
Идеята е именно за атракции и туристически влакове да се ползва. През останалото време, вероятно ще я крият в депото, подобно на дизел мотрисата 19 001 и парните 01-23 и 16-01. Този вид експлоатация е по - щадящ и няма да се амортизира излишно локомотива, тъй, че аз съм на мнение, че не бива да се ползва за каквато и да е дурга работа, освен туризъм и атракция.
64.19


Администратор
Информация
Модератори