Страница 2 от 5
Публикувано на: Вто Авг 04, 2009 7:29 pm
от Mario Evstatiev
От София пътуването ще започне с БВ 2627 до Горна Оряховица, от където ще направим връзка с БВ 4646, който пристига в Русе в 7:25. В Русе ще направим кратък разбор и ще пийнем кафе, а желаещите могат и да закусят.
За Долапите ще се отпътува от Русе в 8:02 с ПВ 40111. В Долапите ще пристигнем в 8:16, където също ще имаме 20-30 мин. свободно време. Следва среща с Управителя на базата, който специално си е прекратил отпуската за случая.
Първата задача на групата ще бъде, преди да се заснеме кабината на локомотива, същата да се забърше с парцали и вода от прахоляка, който със сигурност се е насъбрал отгоре. Да се надяваме да има вода и парцал, ако не - софийската група ще си носи гюдерии и гъби. След като кабината добие нормален за фотозаснемане вид, същата се снима от всички възможни гледни точки, детайлно се заснема пулта за управление и апаратните пана на задната стена. В машинното помещение ще се обърне внимание на ел. шкафове, пневмотабло, оборудване на трансформатора, апаратен шкаф и зарядно.
Екстериорните снимки също ще изискват известна хигиенизация - един от нас ще измие челните стъкла на кабината откъм вратата на халето, както и надбуферните фарове и номера. Чак след това ще започнат да се правят снимки от всички възможни страни на локомотива. Ще се търсят различни гледни точки. И! Всеки да се старае да заснеме машината от ъгъл, от който другия не я снима в момента, колкото понече различни погледи - толкова по - добре свършена работа.
Публикувано на: Вто Авг 04, 2009 9:38 pm
от VESO
Интересно какви ли снимки ще станат в мрачното хале , но ще трябва да има опити.А групата , която е останала извън акредитация за влизане в халето , спокойно може ли да поспотва 07-00-ците на гарата?

Публикувано на: Вто Авг 04, 2009 9:52 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Интересно какви ли снимки ще станат в мрачното хале , но ще трябва да има опити.А групата , която е останала извън акредитация за влизане в халето , спокойно може ли да поспотва 07-00-ците на гарата?

Ще се види какво ще се получи от снимките, да се надяваме екипа да се справи добре. За спотване извън базата - не знам. Предпочитам за сега да пътува само акредитираната група с цел избягване на каквито и да било конфликти. Мнението е окончателно и не подлежи на промяна!
Публикувано на: Чет Авг 06, 2009 7:01 am
от 44.123
Вижте може в халето да има и някой друг локомотив като например безследно от ограда пред халето изчезна ДЛ 07.044 да не би съвсем случайно да са го вкарали в халето вътре.
Публикувано на: Чет Авг 06, 2009 11:33 am
от Mario Evstatiev
Отново да поясня за пътуването до Долапите, след като както се очакваше, недоволните решиха да нападат както форума, така и проекта:
1. Едно от изискванията при създаване на проекта от страна на БДЖ, беше да пътуват само ПЪЛНОЛЕТНИ лица, т.е. навършили 18 години;
2. Първоначално одобрения спотър(Nikss) отпадна именно поради тази причина;
3. В проекта не са включени само лица, познаващи ел. тягата - един от участниците е жп. фотограф - тоест СПОТЪР;
4. Ограничения брой на участниците в проекта до някъде ще даде възможност за по - обстойно и по - детайлно оглеждане и заснемане на локомотива - няма да се бутаме като овце из машината, освен това ще ми даде възможност сам да следя хората си дали спазват правилата по безопасност;
Публикувано на: Съб Авг 08, 2009 3:04 pm
от Mario Evstatiev
ВАЖНО!!!
Моля, лицата, одобрени в Проекта да бъдат в 18:00 на гара Подуяне утре 09.08.2009 г. за провеждане на инструктаж по безопасност и здраве при работа в района на обекти на БДЖ - ЕАД и НК "ЖИ" и оперативно съвещание във връзка с задачите, поставени при посещението в база Долапите!
Публикувано на: Нед Авг 09, 2009 2:23 pm
от Mario Evstatiev
Въпреки, че най - важния и съществен за проекта човек е възпрепядстван да пътува с нас и въпреки голямото ми съжаление, че той няма да присъства, останалите членове в групата решиха да пътуват. Въпросният човек е заменен от резервен фотограф, който утре ще се присъедини към групата ни. За сега от София ще пътуват следните:
Марио Георгиев Евстатиев
Иван Несторов Кацев
В Русе ще се присъедини към нас и лицето:
Виктор Петров Борисов
Ако всичко мине по план и успешно, на 12-ти вечерта, на вниманието на форума ще бъде представен отчет за свършената в рамките на проекта работа и пълния снимков материал, направен по време на пътуването.
Публикувано на: Пон Авг 10, 2009 9:01 pm
от SON_OF_JUDAS
Пътуването мина успешно. Очаквайте скоро богат снимков материал и подробно описание за свършената работа.

Публикувано на: Пон Авг 10, 2009 9:29 pm
от 43.309
Браво! Дай накратко в какво състояние е 42-77?
Публикувано на: Пон Авг 10, 2009 9:36 pm
от VESO
И снимки , снимкииии.....

Публикувано на: Пон Авг 10, 2009 9:47 pm
от SON_OF_JUDAS
Знам колко сте нетърпеливи, но ще трябва да ви "изправя на нокти" . Състоянието на 42 077 е чудесно, няма липси НИКАКВИ (освен Хастлер и батерии) Машината е напълно окомплектована. Спряна е за бандажи и повече не е тръгвала. Снимки има много, само чакам останалите лица от проекта да се свържат с мене и да ви предоставим така дълго чаканата фотосесия.
Поздрави
Публикувано на: Пон Авг 10, 2009 11:10 pm
от Mario Evstatiev
Както казах по - рано, след края на проекта ще дадем пълен доклад
И така...
Точно в 8:16 на гара Долапите, гореспоменатите лица пристигнаха с ПВ 40111, където бяха посрещнати от Инспектор ВСОД при лок. депо Русе Г-н Димитров. След като бяхме посрещнати се отправихме към база Долапите, която всъщност се явява склад на държавния резерв, охраняван строго и с ограничен достъп обект. Както бях проучил предварително, локомотив 42 077.8 се намираше в складовото хале на единствения коловоз вътре, където си правеше компания с два локомотива серия 07 за резервни части и един локомотив серия 51 за същото отреден.
На групата бе оказано безпрекословно съдействие от Г-н Димитров, за което всички сме му благодарни. Но ето по темата:
Направения оглед на място констатира, че локомотив 42 077.8 от парка на Депо Русе е преминал следните ревизии и ремонти:
РЕВ. СП: 99.12.
ГПР: ЛД Русе 99.12.
ЛАК: 5 ЛД Русе 99.12.
Според направената справка в бордовия дневник, локомотива е спрян поради износване на бандажите през 2000 г. и благодарение на един човек, който би могъл да е пример за радетелите за запазване на музейното богатство в БДЖ, транспортиран до склада в Долапите. Идеята на въпросния човек( г-н Гергинчев - началник депо Русе) е била, локомотива да се възстанови като стационарен експонат в Музея на транспорта и съобщенията в Русе. Но пари и мераклии за работа май не се намират лесно. Но машината се пази отговорно и НЯМА ИЗГЛЕД никой и по никакви причини да я бракува и нарязва за скрап.
В техническо отношение, локомотив 42 077.8 е напълно автентичен представител на серията без модификации и преустройства. Оборудван е на 95% като липсите са главно в дребни детайли, чието набавяне не представлява проблем при евентуално възстановяване за движение като действащ музеен експонат. Липсват скоростомера "Хаслер", бордовото оборудване на радиостанцията, стъклочистачките, някои дъгогасителни камери и декоративни решетки пред тифоните.
По време на огледа се установи, че локомотива е напълно екипиран с масло в компресорите, трансформатора и редукторите. Акумулаторните батерии са свалени, както се изисква от наредбата за оставяне на локомотиви в студен резерв.
В командните кабини няма липси и повреди, в машинното помещение освен посочените вече по - горе липси, други такива не бяха констатирани.
Според разискванията след огледа, евентуалното възстановяване на ЕЛ 42 077.8 като действащ музеен експонат би било леко и без значителни капиталовложения. Към момента, при сегашното състояние на машината, то средства биха били нужни за труд и консумативи - боя, шкурки, ел. проводници за оперативни вериги за подмяна, там където има повреди или отслабена изолация.
Ето снимки на локомотива:
1. Отвън
2. Табела и шаблони
3. Колоос и буксов възел
4. Кабина за управление
5. Контакторен шкаф
6. Компресор

Публикувано на: Пон Авг 10, 2009 11:27 pm
от 43.309
Браво! Чудесна работа ! Надявам се да качите още снимки

, за да я огледаме и ние хубаво и да и се порадваме!
Публикувано на: Вто Авг 11, 2009 8:44 am
от Mario Evstatiev
43.309 написа:Браво! Чудесна работа ! Надявам се да качите още снимки

, за да я огледаме и ние хубаво и да и се порадваме!
На локомотива са направени общо от тримата над 300 снимки, като ще качим най - интересните. Единственото важно в момента е, че локомотива е наистина запазен отлично и, че не би представлявало никакъв проблем да се извърши ГПРи машината да тръгне като действащ музеен експонат.
За протокола ще кажа, че мнозина чужденци се интересуват от нашата серия 42. През изминалата година, група англичани са били заявили, туристическия влак, с който са пътували да бъде теглен от 42 081.0, която поне на външен вид е "оригинална".
Много бих се радвал, след като всичко от този проект на форума бъде предадено в Дирекцията, ръководството да вземе решение и локомотив 42 077.8 да бъде възстановен за експлоатация.
Публикувано на: Вто Авг 11, 2009 10:01 am
от je7way
Супер !!!
Ще видим и други снимки,но .. просто останах без думи
