Описание на ел.локомотивите серии 44 и 45
Публикувано на: Чет Юни 07, 2007 2:08 pm
От 1975 до 1980 година са доставени локомотиви с номера от 44 057.8 до 44 145.1 на пет доставки.През 1982 и 1983 година са доставени локомотиви с номера от 45 146.8 до 45 205.2 на две доставки.Тези локомотиви се различават съществено от локомотивите серия 43 по това,че на локомотивите серия 44 и 45 е монтирана електрическа реостатна спирачка,принципно нова механична част и други усъвършенствания които обаче не засягат основните тягови параметри на локомотивите от серия 43 с малки изключения.На покрива на локомотивите серия 44 и 45 са предвидени два допълнителни отвора за издухване на топлият въздух от спирачните резистори.Новите асиметрични пантографи позволяват разполагането на тези отвори на покрива на локомотива.Във всяка кабина има по един пулт за управление и две врати за машинното помещение,докато при локомотив серия 43 вратата за машинното помещение е една.Спомагателният компресор набавя въздух за първоначално включване на ГВП и вдигането на пантографите при което през тяговия трансформатор и превключвателя на степените,маслоразширителя и охлаждащи маслени радиатори се захранват двата ТИ блока (силов и спомагателен).Охлаждането им както и това на изглаждащите реактори и охлаждащите маслени радиатори се извършва чрез три двойки самостоятелни паралелни въздушни канала от два двигател-вентилатора разположени под нивото на пода под тяговия трансформатор.Реакторите за спомагателните машини се охлаждат естествено и се намират във високоволтовата камера.Основният закрит кабелен канал за НН обхваща само кабели 220V,а за силовите машини и апарати кабелите за BH са заменени с шини,разположени под дървения под на вътрешния проходен коридор.Акумулаторната батерия се зарежда от зарядното устройство.В непроходният коридор във високоволтовата камера се намират непреносимите пожарогасители за пожарогасителната инсталация и преносимите пожарогасители за ръчно гасене на пожар при необходимост.Вентилаторите охлаждат по два ТД и шунтовите резистори.Реверсивните шкафове и тези за максималнотоковите контактори за тяга и ел.спиране и блока на спирачните резистори охлаждани с двигател-вентилатори са разположени диагонално в проходния и непроходния коридор.Посредством стълбата може да се излезе на покрива при необходимост и взети предпазни мерки за да не попада човек под високо напрежение.Компресорите са нов тип K-200 с дебит 2000 куб.dm/min и работно налягане 0,9MPa.Двигателят на компресора е постояннотоков тип 9А 2135/4 с параметри:
-номинално напрежение-220V
-номинален ток-93А
-номинални обороти-2800/min
-маса-210 kg
На пневматичното табло се намират функционния вентил (ФВ),двустепенните преводачи за налягане,двойноотбивачните вентили,еднопосочните вентили,разхлабителните вентили,затворителни кранове,редукционни вентили,устройството за бдителност и други пневмоапарати.Във високоволтовата камера са два броя резервоара за пневматичната спирачка с обем по 150 куб.dm.За управлението на електрическата реостатна спирачка е монтирано устройството "БАТИР" и "Рекдин".В кабините на пулта в дясно от главния контролер е монтиран контролер за управление на електрическото спиране тип КРД8 с маса 7 kg.Той има 15 степени за регулиране на спирачната сила.Мазилната помпа за смазване на ребордите заедно с дюзоразпределителите спомагат за по-бавното износване на ребордите на колелата в експлоатация.
-номинално напрежение-220V
-номинален ток-93А
-номинални обороти-2800/min
-маса-210 kg
На пневматичното табло се намират функционния вентил (ФВ),двустепенните преводачи за налягане,двойноотбивачните вентили,еднопосочните вентили,разхлабителните вентили,затворителни кранове,редукционни вентили,устройството за бдителност и други пневмоапарати.Във високоволтовата камера са два броя резервоара за пневматичната спирачка с обем по 150 куб.dm.За управлението на електрическата реостатна спирачка е монтирано устройството "БАТИР" и "Рекдин".В кабините на пулта в дясно от главния контролер е монтиран контролер за управление на електрическото спиране тип КРД8 с маса 7 kg.Той има 15 степени за регулиране на спирачната сила.Мазилната помпа за смазване на ребордите заедно с дюзоразпределителите спомагат за по-бавното износване на ребордите на колелата в експлоатация.