Страница 2 от 2
Публикувано на: Пон Дек 20, 2010 1:08 pm
от Petko Ivanov
Tramway написа:По сметки от преди 5 години за ремонта на 46.03 трябват грубо около 100,000 лв. Сега предвид поскъпването на почти всичко сумата би била по-голяма. А 46.13 ще иска в пъти повече. Освен туй и двете машини не са минали заводски ремонт и могат да изскочат всякакви изненади. Котелът им е еднакъв със серии 01 и 10 и проблеми с части няма да има, но за машината и екипажната част няма откъде да са вземе каквото и да било.
Приемаме, че ремонта на 46.03 би струвал 100 000 Евро. Средната цена, която плаща един турист за пътуване с парни локомотиви из България е 3000 Евро. Ако приемем, че БДЖ има 20% печалба, то от всеки турист печалбата е 600Евро. Така теоретично ремонта на локомотива се изплаща след 167 туриста, което е напълно постижимо за 2-3 години, а може би и по-малко като се има предвид интересната конструкция на локомотива. В най-лошия случай на третата година след ремонта локомотивът ще носи чиста печалба.
Уникалните локомотиви серии 11 и 46 са истинско богатство за БДЖ. Ако бяхме нормална държава, те отдавна щяха да са под пара, да събират стотици почитатели на парната тяга и да носят големи приходи в касата на железниците. Ако преди 35 години повечето от тези уникални локомотиви не бяха безпощадно унищожени, то тогава или днес можеше да ги предложим за продан в железопътните музеи в Европа. Със сигурност цената на един екземпляр би надвишила 2-3 пъти стойността на ремонта на 46.03
Публикувано на: Пон Дек 20, 2010 1:36 pm
от 44-134
Всичко е така, но като сметнем колко са корави главите в дирекцията и как никой не мисли в переспектива, а гледат моментната облага, то тогава никой няма да се съгласи да даде толкова пари за една машина.
Публикувано на: Пон Дек 20, 2010 4:02 pm
от b_alexandrov
Тъй като машината си е уникална, а още повече са и две, рано или късно ще се стяга. Няма начин, въпреки коравите глави. Въпросът е кога, а колкото по-рано - толкова по-добре. Пък ако се изполва и инерцията от красавеца 05.01...

Публикувано на: Пон Дек 20, 2010 6:39 pm
от misan_71
Напълно е възможно и да се отпуснат необходимите средства.
Разбира се,много важно е да има достатъчно заявки за досега възстановените машини. Ако за тях няма заявки,наистина ще е много трудно да убедим когото и да е да отпуска средства.
При ремонта на 46-03 със сигурност ще е много повече котлярския ремонт. Пламъчните ,димогарните и паропрегревателните тръби със сигурнос ще са за смяна.Но всичко това е преодолимо.Дано само пробата от котелния материал да излезе успешна.
Публикувано на: Вто Дек 21, 2010 10:31 am
от Tramway
С теб сме коментирали колко заявки имаше през последните няколко години и колко от тях са отказани. Знаеш за скандалите около 16.01, за изпуснатите срокове и оттеглените заявки за 03.12, за съдбата на постъпленията от пътуванията и т.н., и т.н. Ако тъй продължава, светлото бъдеще за 46.03, 11.10, 36.10, 16.27, 04.12, 42.77, както и за която и да е друга машина става напълно необозримо.
Между другото резултатите от епруветките на всички котли досега са напълно в норма, тъй че не вярвам 46.03 да има проблем. Единствено при 10-76 металографията показа структурни изменения, но якостните изпитания не дадоха отклонение.
Публикувано на: Сря Дек 22, 2010 12:24 pm
от NiGhtPiSH
Номерът е да има сериозен музеен отдел, който да си върши работата и да печели пари. Единственото, което трябва да се направи е да взимат бонуси за всяко организирано успешно пътуване в края на годината и да имат стимул да работят.
46.03 и сумата обявена от Емо - 50 000 евро, която дори да достигне 60-70 000 евро пак е нищо на фона от приходите от евентуални атракции, защото тези машини са наистина уникални.
Публикувано на: Нед Апр 17, 2011 2:52 pm
от Теодор Христов Лулчев
Само вижте музея в Русе и се сетете как са нещата у нас, мен ме е срам. Аз имах възможност да посетя музея в Будапеща, не че е нещо особено, но разлика има и то голяма. Там се организират всяка седница пътувания с парен влак до Естергом. Надявам се и тук пътуванията да станат редовни (но маршрута до Банкя е ужасно осеян около София с буклуци), а музей трябва да се организира наново и най-добре в София по простата причина че тук хората и следователно посетителите ще са повече.
Публикувано на: Нед Апр 17, 2011 3:10 pm
от evrokoma
Не е въпроса в мястото на музея а в финансирането му стига с тази София какво ще я правим град-държава ли а и мястото на ЖП музея си е в Русе именно на мястото където е защото това е първата гара в България.Не търсете вариянти да се мести в София а вариянт за неговото финансиране

Публикувано на: Нед Апр 17, 2011 3:33 pm
от turboto
evrokoma написа:Не е въпроса в мястото на музея а в финансирането му стига с тази София какво ще я правим град-държава ли а и мястото на ЖП музея си е в Русе именно на мястото където е защото това е първата гара в България.Не търсете вариянти да се мести в София а вариянт за неговото финансиране

Подкрепям... все пак от Русе тръгва сериозната част от историята на железопътният транспорт в БГ
Публикувано на: Вто Яну 10, 2012 12:54 pm
от NiGhtPiSH
BDZ 46 Class 2cyl 2-12-4T 46.05 at Sofia Podenue shed 4th May 1964
Gerald Robinson
Публикувано на: Вто Яну 10, 2012 2:13 pm
от Petko Ivanov
Страхотна снимка!
Публикувано на: Вто Яну 10, 2012 3:42 pm
от Mario Evstatiev
Картичка!
Публикувано на: Вто Яну 10, 2012 8:16 pm
от NiGhtPiSH
Още един звяр от серията: 46.18 този път в Депо София. Ясно се виждат разликите между Zwilling-а и Drilling-a.