Не си спомням за тази и дали е била тя,но от Вакарел съм сигурен че 1973 или 1974 г беше изпуснат лок 41 серия.Била е помощна машина и след като е избутала влака и той е заминал,машиниста е установил пред приемното здание,задържал е с влаковия кран - машинист Knor 2 на 5 положение и като е тръгнал да сменява кабините ,дежурния го е повикал да говори с диспечера.До тук действията са според инструкциите при смяна на кабините.Но от тук вече неправилно напуска локомотива без да е възстановил нормалното положение на спирачката и не е затегнал ръчната спирачка.Тъй като на тази серия кран-машинистите не са с автоматично поддържане на налягането,не е било възможно дори и да е задържано на друга степен ,да се допълват спирачните цилиндри.Другото е че над 15 мин не е имало никой на локомотива/работеха без пом.маш./и спирачката е разхлабила,лок . е тръгнал по надолнището към Побит камък,а там беше една линия и според това което са ни казали на събранието по повод тази катастрофа ,към Вакарел се е движил товарен влак с два електровоза начело,но лок.41 серия е дигнал над 120 км и на една от острите криви изпада в пропаста на километър от идващия влак.
44-064 в Одърне неподготвена втора стрелка по посока на движение на влака , след този случай излезе новаия сигнал за намаление с точката в средата.
44-119 в Михалци-Стамболово саморазхлабва тов.влак и тръгва назад излиза на път 2 и в него се удря БВ 230-след този случай вече лок.машинист е задължен да предприеме служебно спиране на влака след като му изключат напрежението в КМ/ според слуховете лок.бригада на ТВ са отишли да гледат при ДР тогавашното "Мелодия на годината"/, аз пътувах в този влак като пътник прибирайки се след новогодишната ваканция , и след като всички ученици от Шн, Ва и Дч слязохме от него той се блъсна след по-малко от 25 мин. , на другия ден преминах покрай него като стажант на един МБВ , картината беше ужасна , още като отивах към училището на гарата се учудих къде отива противопожарния влак който премина покрай мен , и като стигнахме до местопроизшетвието какво да ви кажа , от локомотива още се вдигаше пушек/ дизел да беше сигурно нямаше да изгори така/ първият вагон се беше стопил напълно и останал висок не повече от 0,5-1 м / ние пътувахме в него /втория и третия бяха напълно обгорели но все пак се разбираше че това е пътнически вагон.
44-143-в Роман , след тази катастрофа пък измислиха табелата за указател за ограничение на скоростта.
44-122- Плачковци , изпуснат поради неосигуряване със спирачна маса .
44-119 в Михалци-Стамболово саморазхлабва тов.влак и тръгва назад излиза на път 2 и в него се удря БВ 230-след този случай вече лок.машинист е задължен да предприеме служебно спиране на влака след като му изключат напрежението в КМ/ според слуховете лок.бригада на ТВ са отишли да гледат при ДР тогавашното "Мелодия на годината"/, аз пътувах в този влак като пътник прибирайки се след новогодишната ваканция , и след като всички ученици от Шн, Ва и Дч слязохме от него той се блъсна след по-малко от 25 мин. , на другия ден преминах покрай него като стажант на един МБВ , картината беше ужасна , още като отивах към училището на гарата се учудих къде отива противопожарния влак който премина покрай мен , и като стигнахме до местопроизшетвието какво да ви кажа , от локомотива още се вдигаше пушек/ дизел да беше сигурно нямаше да изгори така/ първият вагон се беше стопил напълно и останал висок не повече от 0,5-1 м / ние пътувахме в него /втория и третия бяха напълно обгорели но все пак се разбираше че това е пътнически вагон.
44-143-в Роман , след тази катастрофа пък измислиха табелата за указател за ограничение на скоростта.
44-122- Плачковци , изпуснат поради неосигуряване със спирачна маса .
В периода юли 1975 - октомври 1977 г работих на 51 серия и една нощ,като зареждах локомотива ,ме изкараха от депо Подуене да замина за София за възстановителния влак.С него заминах посока г.Е.Пелин,където прикачиха електровоз и с него до г.Сестримо.Там се разбра ,че товарен влак с два електровоза начело е подминал гарата и при обратния предупредителен сигнал се е сблъскал с товарен влак начело с парен локомотив.Линията тогава беше единична,виновен машиниста на челния електровоз ,вероятно заспал и не спрял при дадени му сигнали за влизане в гарата със спиране.Вече съм забравил кой е загинал,но още три дежурства изкарах там за разчистване и прибиране на Възстановителния влак,работехме на 3 смени.Най тежко било махането на парния лок,защото крана беше малък и не можел да го повдигне .Вероятна година на тази катастрофа мисля че е 1976 г.
Не се заблуждавай ,точно след катастрофата на Одърне го измислиха,даже ни караха в тогавашното ИС/Инструкция за сигнализацията да си залепим новата добавка и да си я начертаем понеже нямаше снимки на този сигнал / ,след като няколко месеца или почти година не ставаха бели ги вдигнаха на 60 км/ч , последва катастрофата на гара Бяла и пак ги намалиха на 40, като утихна всичко пак ги повишиха и сега както виждаме повечето такива гари са ограничени за преминаване със 60 км/ч , тук таме има и за 40 на това според мен е от жел.път а не от РУКЗ-то.bdz46 написа:Точката в средата се появи с новите правилници от 2002г. До тогава гарите с РУКЗ бяха до 40км/ч.disell написа:44-064 в Одърне неподготвена втора стрелка по посока на движение на влака , след този случай излезе новаия сигнал за намаление с точката в средата.
Докато си вършех друга работа се сетих за още една катастрофа ,която стана на г.Световрачене.
Работех в Лакпром като машинист и замествах бригадира,ползващ отпуска.Обадиха ми се диспечерите на завода какви товари да вкараме от гарата .Дадох списък и лок 52 серия на завода с бригадата слезнаха да работят.Мина доста време,пускаха да минават влакове и при едно такова положение празна вертушка от Кремиковци с електровоз начело и машинист Иван Пушков,видях как с около 25 км/ч влизаше в гарата.Изведнъж ГВП -то изключи,вагоните се стесаха и влака спря.Помислих си ,че локомотива е изпаднал и излезнах от стаята и тръгнах по заводския коловоз и виждам че всичко си е на място.но като стигнах отпред картината беше друга-Машиниста И .Пушков беше скочил на насипа и се превиваше от болка,лок 52 серия изпаднал и се завъртял почти на 90 градуса ,след него и F 4-осен също извъртян,след тях 6 цистерни с огнеопасни,взривоопасни и отровни вещества/толуол.ксилол,терпентини спирт/бяха на линията.Кабината на електровоза смачкана,покрива над нея изхвръкнал,а на 52 малко подбита челна част под буферите и малко над радиатора.
Какво се беше случило?Грешка на деж.ръководител ,че не е заключил маневрата,излезнал да види дали маневрата се движи,защото постовия не се обаждал и видял че е в покой.Точно тогава са прикачвали вагони.На входния сигнал е чакал/спрял/тов.влак.Деж без да спре маневрата както се изисква оправя маршрута и дава транзит през главния коловоз.Пушков само разхлабил спирачката на локомотива и влака тръгнал по надолното.В това време постовия дава сигнал на маневриста ,той на маш.на 52 и маневрата тръгва от 4 коловоз,където няма изхвъргачка.Когато влака стига на около 20 м пред стрелките и маневрата се движи вече в гърловината ,Пушков свири и задейства екстенно влаковата спирачка и скача,маш. на маневрата също задържа ,но вече е късно и последва удар с 18 км/ч по лента на електровоза.Пушков го заведох при лекар в завода и по късно закаран с линейка в Пирогов.Дойдоха от безопасността с нач Кирил Табаков ,инспектора на участъка .Герги Боянов и др.След оглед се започна разчистване.
По късно в съда инспектори от безопасността искаха да уличат в грешка ман .бригада ,но вероятно съдията /над 140 кг дебел/беше запознат с тънкости на железничарските неща и направи много точно описание на това което се е случило и каза на инспекторите-"Друг път се сговаряйте по добре как да лъжете!"
Осъдени бяха деж.ръководител Стоимен и пост.стрелочник Данчо на парични санкции.
Това стана на 21.09.1987 г.
Работех в Лакпром като машинист и замествах бригадира,ползващ отпуска.Обадиха ми се диспечерите на завода какви товари да вкараме от гарата .Дадох списък и лок 52 серия на завода с бригадата слезнаха да работят.Мина доста време,пускаха да минават влакове и при едно такова положение празна вертушка от Кремиковци с електровоз начело и машинист Иван Пушков,видях как с около 25 км/ч влизаше в гарата.Изведнъж ГВП -то изключи,вагоните се стесаха и влака спря.Помислих си ,че локомотива е изпаднал и излезнах от стаята и тръгнах по заводския коловоз и виждам че всичко си е на място.но като стигнах отпред картината беше друга-Машиниста И .Пушков беше скочил на насипа и се превиваше от болка,лок 52 серия изпаднал и се завъртял почти на 90 градуса ,след него и F 4-осен също извъртян,след тях 6 цистерни с огнеопасни,взривоопасни и отровни вещества/толуол.ксилол,терпентини спирт/бяха на линията.Кабината на електровоза смачкана,покрива над нея изхвръкнал,а на 52 малко подбита челна част под буферите и малко над радиатора.
Какво се беше случило?Грешка на деж.ръководител ,че не е заключил маневрата,излезнал да види дали маневрата се движи,защото постовия не се обаждал и видял че е в покой.Точно тогава са прикачвали вагони.На входния сигнал е чакал/спрял/тов.влак.Деж без да спре маневрата както се изисква оправя маршрута и дава транзит през главния коловоз.Пушков само разхлабил спирачката на локомотива и влака тръгнал по надолното.В това време постовия дава сигнал на маневриста ,той на маш.на 52 и маневрата тръгва от 4 коловоз,където няма изхвъргачка.Когато влака стига на около 20 м пред стрелките и маневрата се движи вече в гърловината ,Пушков свири и задейства екстенно влаковата спирачка и скача,маш. на маневрата също задържа ,но вече е късно и последва удар с 18 км/ч по лента на електровоза.Пушков го заведох при лекар в завода и по късно закаран с линейка в Пирогов.Дойдоха от безопасността с нач Кирил Табаков ,инспектора на участъка .Герги Боянов и др.След оглед се започна разчистване.
По късно в съда инспектори от безопасността искаха да уличат в грешка ман .бригада ,но вероятно съдията /над 140 кг дебел/беше запознат с тънкости на железничарските неща и направи много точно описание на това което се е случило и каза на инспекторите-"Друг път се сговаряйте по добре как да лъжете!"
Осъдени бяха деж.ръководител Стоимен и пост.стрелочник Данчо на парични санкции.
Това стана на 21.09.1987 г.


Администратор
Не си спомням,това са 21 години от тогава,а и какво ме е интересувало кой номер е?Ако Иван Пушков още работи питайте него.Това може Марио най бързо да го направи.


Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm
-Изпускат ТВ от Христо Даново- набира 115km/h до Иганово и се катурва на входа.
Чета и виждам че се пишат от глупости по глупости специално за 45-176 влака преминава кърнарския прелез като е подал сигнал внимание и от там е ускорил до 115км като входния му е бил за отклонение на гара Иганово за трети коловоз който в момента го премахват и дерайлира на срелката като полягва във нивата със 6 вагона още натоварени с рулони
И сега най важното виновни са лок бригада шунтиран тотман от пианото не си спомням вече кои клеми защото след тоя случай ги премахнаха инструктора от филиал Карлово КОЛЕНЦОВ беше направил поучително табла като беше сложел крокодилите със снимки .
И за още един случай лок 45-147 управляван от Стоян Рангелов се удря във влак който е спрял на входния на гара Клисура удара става точно между 12и 13 тунел машиниста загива при раследването не се доказа с точност но за по така го изкараха инфаркт.След възтановяване на лок. всички бягаха от него като дявол от тамян беше такъв духалник че за две дежурства с него дигаш температура.
Чета и виждам че се пишат от глупости по глупости специално за 45-176 влака преминава кърнарския прелез като е подал сигнал внимание и от там е ускорил до 115км като входния му е бил за отклонение на гара Иганово за трети коловоз който в момента го премахват и дерайлира на срелката като полягва във нивата със 6 вагона още натоварени с рулони
И сега най важното виновни са лок бригада шунтиран тотман от пианото не си спомням вече кои клеми защото след тоя случай ги премахнаха инструктора от филиал Карлово КОЛЕНЦОВ беше направил поучително табла като беше сложел крокодилите със снимки .
И за още един случай лок 45-147 управляван от Стоян Рангелов се удря във влак който е спрял на входния на гара Клисура удара става точно между 12и 13 тунел машиниста загива при раследването не се доказа с точност но за по така го изкараха инфаркт.След възтановяване на лок. всички бягаха от него като дявол от тамян беше такъв духалник че за две дежурства с него дигаш температура.
Мнения: 137
Регистриран на: Съб Ное 04, 2006 4:49 pm
Местоположение: ЦП"ТПС" ЛОКОМОТИВИ ЛОК. ДЕПО ПО
А някой може ли разкаже подробности от този случай на гара Тулово?

Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm
Информация
Модератори