Страница 2 от 22

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 12:04 pm
от bdz46
После заповедта излезе на 20 Март 2003.

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 2:30 pm
от Mario Evstatiev
Даа, тази заповед сложи край на скоростите над 100 км/час в БДЖ. Безсмисленото ограничаване на скоростта беше с цел някой да се облагодетелства от измислена модернизация и вземане на пари под масата за възлагане на поръчка за оси, редуктори, колела...

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 4:23 pm
от 46 242
Това последното не е вярно. Просто не искаха да поемат никакви рискове. Пукването на шийката стана на гара Завет при 80 км/час.

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 5:36 pm
от 44142
46 242 написа: Пукването на шийката стана на гара Завет при 80 км/час.
малка корекция. пукнатината може да е била стара но на Завет се е скъсала въпросната осна шийка

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 6:02 pm
от Гост
Може ли да е било дефект?

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 6:11 pm
от 44142
простно почнаха да се появяват пукнати в осите и предполагам пукнатината на 135 да е била доста голяма. не трябва да забравяме че все пак осите са на доста години и тези удари който се получават от състоянието на железния път са си казали думата.

ЕЛ 44

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 9:58 pm
от spand
Тази доставка на нови окомплектовани колооси може само да ни радва. Хубаво е че все пак са се намерили някакви финансови средства и те са изразходвани за повишаване на сигурността на движение на влаковете и евентуално премахване на скоростното уграничение което е до 100 км/ч. Може би това е част от планираното поетапно повишение на средните скорости на движение на пътническите влакове в България.
Що се отнася до това временно ограничение мога да кажа, че то е напълно управдано. Не може да искаш от даден елемент да издържа на натоварвания ако експлоатационния му пробег е превишен, въпреки че има още резерв в него никой не може да каже кога точно ще стане страшно. Може би някои от вас са чували за така наречената "умора на материала", с други думи всеки елемент е проектиран да издъра определен цикъл от натоварване и разтоварване. След което идва момент в който без видими следи от пукнатини се получават внезапни скъсвания и отчупвания. Какво ще кажете ако ви кажа, че в момента на някои локомотиви от серии 43 и 45 има монтирани колооси и редуктори от ЕЛ серия 41 и с тях се обслужват дори бързи влакове.

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 10:07 pm
от 44142
много е странно понеже при 41 серия фланеца на голямото зъбно колело не се захваща за оста а се захваща за венеца на колелото поради което редукторните кутий са малко по различни. по съ; съгласен да са от 42.

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 10:16 pm
от 42 072.9
Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини. Технолозите са способни на всичко.

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 10:37 pm
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини. Технолозите са способни на всичко.
Технолога на ел. цеха в Стара Загора особено е песен народна :lol: Може да е всичко, но винаги има какво да даде на късо. Да не говориме за хилядите му постижения по 44/45. А и май има един успешно поставен "химикалник".

Публикувано на: Нед Май 14, 2006 11:53 pm
от bdz46
Това не зависи от технолога. Той не произвежда колооси.

ЕЛ 44

Публикувано на: Пон Май 15, 2006 7:42 am
от spand
44142 написа:много е странно понеже при 41 серия фланеца на голямото зъбно колело не се захваща за оста а се захваща за венеца на колелото поради което редукторните кутий са малко по различни. по съ; съгласен да са от 42.
Точно така кутиите са по-различни но те си вървят комплект с колооста, както казваш и колооси с редуктори от серия 42 също има - такава е 45 161. Едната талига е с редуктори за серия 45, а другата с редуктори за серия 42.
Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини.
Прав си че такива машини има в депо Стара Загора, но депо Димитровград не е към Стара Загора а към Пловдив така че при нас не съм виждал машина с такива редуктори.

Публикувано на: Пон Май 15, 2006 8:04 am
от Mario Evstatiev
Не само в Стара Загора правят такива изцепки с редуктори от 41. В депо Мездра също има подобни недоразумения, Варна пък масово върти колооси от 42 на 44 и обратното. Надявам се с доставката на новите колооси, които по непотвърдена информация ще са първоначално 20 бр., като до края на годината ще се доставят още, да се въведе някакъв ред при монтажа на колооси на 44/45. Това е от особена важност, за да може да бъде вдигната скоростта на локомотивите и те отново да могат да обслужват влакове с над 100 км/час.

Публикувано на: Вто Май 23, 2006 2:28 am
от disell
КАКВО СТАНА С ВАГОНИТЕ С НОВИТЕ КОЛООСИ ?КЪДЕ ГИ ЗАКАРАХА ,НЯКОЙ ИМА ЛИ ИНФОРМАЦИЯ?

Публикувано на: Вто Май 23, 2006 2:29 am
от disell
:roll: