
Администратор

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Тази доставка на нови окомплектовани колооси може само да ни радва. Хубаво е че все пак са се намерили някакви финансови средства и те са изразходвани за повишаване на сигурността на движение на влаковете и евентуално премахване на скоростното уграничение което е до 100 км/ч. Може би това е част от планираното поетапно повишение на средните скорости на движение на пътническите влакове в България.
Що се отнася до това временно ограничение мога да кажа, че то е напълно управдано. Не може да искаш от даден елемент да издържа на натоварвания ако експлоатационния му пробег е превишен, въпреки че има още резерв в него никой не може да каже кога точно ще стане страшно. Може би някои от вас са чували за така наречената "умора на материала", с други думи всеки елемент е проектиран да издъра определен цикъл от натоварване и разтоварване. След което идва момент в който без видими следи от пукнатини се получават внезапни скъсвания и отчупвания. Какво ще кажете ако ви кажа, че в момента на някои локомотиви от серии 43 и 45 има монтирани колооси и редуктори от ЕЛ серия 41 и с тях се обслужват дори бързи влакове.
Що се отнася до това временно ограничение мога да кажа, че то е напълно управдано. Не може да искаш от даден елемент да издържа на натоварвания ако експлоатационния му пробег е превишен, въпреки че има още резерв в него никой не може да каже кога точно ще стане страшно. Може би някои от вас са чували за така наречената "умора на материала", с други думи всеки елемент е проектиран да издъра определен цикъл от натоварване и разтоварване. След което идва момент в който без видими следи от пукнатини се получават внезапни скъсвания и отчупвания. Какво ще кажете ако ви кажа, че в момента на някои локомотиви от серии 43 и 45 има монтирани колооси и редуктори от ЕЛ серия 41 и с тях се обслужват дори бързи влакове.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор
Технолога на ел. цеха в Стара Загора особено е песен народна42 072.9 написа:Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини. Технолозите са способни на всичко.

64.19

Точно така кутиите са по-различни но те си вървят комплект с колооста, както казваш и колооси с редуктори от серия 42 също има - такава е 45 161. Едната талига е с редуктори за серия 45, а другата с редуктори за серия 42.44142 написа:много е странно понеже при 41 серия фланеца на голямото зъбно колело не се захваща за оста а се захваща за венеца на колелото поради което редукторните кутий са малко по различни. по съ; съгласен да са от 42.
Прав си че такива машини има в депо Стара Загора, но депо Димитровград не е към Стара Загора а към Пловдив така че при нас не съм виждал машина с такива редуктори.Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини.

Администратор
Не само в Стара Загора правят такива изцепки с редуктори от 41. В депо Мездра също има подобни недоразумения, Варна пък масово върти колооси от 42 на 44 и обратното. Надявам се с доставката на новите колооси, които по непотвърдена информация ще са първоначално 20 бр., като до края на годината ще се доставят още, да се въведе някакъв ред при монтажа на колооси на 44/45. Това е от особена важност, за да може да бъде вдигната скоростта на локомотивите и те отново да могат да обслужват влакове с над 100 км/час.
64.19
Информация
Модератори