Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

После заповедта излезе на 20 Март 2003.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Даа, тази заповед сложи край на скоростите над 100 км/час в БДЖ. Безсмисленото ограничаване на скоростта беше с цел някой да се облагодетелства от измислена модернизация и вземане на пари под масата за възлагане на поръчка за оси, редуктори, колела...
64.19
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Това последното не е вярно. Просто не искаха да поемат никакви рискове. Пукването на шийката стана на гара Завет при 80 км/час.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

46 242 написа: Пукването на шийката стана на гара Завет при 80 км/час.
малка корекция. пукнатината може да е била стара но на Завет се е скъсала въпросната осна шийка
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Може ли да е било дефект?
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

простно почнаха да се появяват пукнати в осите и предполагам пукнатината на 135 да е била доста голяма. не трябва да забравяме че все пак осите са на доста години и тези удари който се получават от състоянието на железния път са си казали думата.
Мнения: 52
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 7:08 pm
Местоположение: Димитровград
Обратна връзка:
ЕЛ 44

Мнение от spand »

Тази доставка на нови окомплектовани колооси може само да ни радва. Хубаво е че все пак са се намерили някакви финансови средства и те са изразходвани за повишаване на сигурността на движение на влаковете и евентуално премахване на скоростното уграничение което е до 100 км/ч. Може би това е част от планираното поетапно повишение на средните скорости на движение на пътническите влакове в България.
Що се отнася до това временно ограничение мога да кажа, че то е напълно управдано. Не може да искаш от даден елемент да издържа на натоварвания ако експлоатационния му пробег е превишен, въпреки че има още резерв в него никой не може да каже кога точно ще стане страшно. Може би някои от вас са чували за така наречената "умора на материала", с други думи всеки елемент е проектиран да издъра определен цикъл от натоварване и разтоварване. След което идва момент в който без видими следи от пукнатини се получават внезапни скъсвания и отчупвания. Какво ще кажете ако ви кажа, че в момента на някои локомотиви от серии 43 и 45 има монтирани колооси и редуктори от ЕЛ серия 41 и с тях се обслужват дори бързи влакове.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

много е странно понеже при 41 серия фланеца на голямото зъбно колело не се захваща за оста а се захваща за венеца на колелото поради което редукторните кутий са малко по различни. по съ; съгласен да са от 42.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини. Технолозите са способни на всичко.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини. Технолозите са способни на всичко.
Технолога на ел. цеха в Стара Загора особено е песен народна :lol: Може да е всичко, но винаги има какво да даде на късо. Да не говориме за хилядите му постижения по 44/45. А и май има един успешно поставен "химикалник".
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това не зависи от технолога. Той не произвежда колооси.
Мнения: 52
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 7:08 pm
Местоположение: Димитровград
Обратна връзка:
ЕЛ 44

Мнение от spand »

44142 написа:много е странно понеже при 41 серия фланеца на голямото зъбно колело не се захваща за оста а се захваща за венеца на колелото поради което редукторните кутий са малко по различни. по съ; съгласен да са от 42.
Точно така кутиите са по-различни но те си вървят комплект с колооста, както казваш и колооси с редуктори от серия 42 също има - такава е 45 161. Едната талига е с редуктори за серия 45, а другата с редуктори за серия 42.
Може и да ги има, но ще са на СЗ или ДГ машини.
Прав си че такива машини има в депо Стара Загора, но депо Димитровград не е към Стара Загора а към Пловдив така че при нас не съм виждал машина с такива редуктори.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не само в Стара Загора правят такива изцепки с редуктори от 41. В депо Мездра също има подобни недоразумения, Варна пък масово върти колооси от 42 на 44 и обратното. Надявам се с доставката на новите колооси, които по непотвърдена информация ще са първоначално 20 бр., като до края на годината ще се доставят още, да се въведе някакъв ред при монтажа на колооси на 44/45. Това е от особена важност, за да може да бъде вдигната скоростта на локомотивите и те отново да могат да обслужват влакове с над 100 км/час.
64.19
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

КАКВО СТАНА С ВАГОНИТЕ С НОВИТЕ КОЛООСИ ?КЪДЕ ГИ ЗАКАРАХА ,НЯКОЙ ИМА ЛИ ИНФОРМАЦИЯ?
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

:roll:
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация