Публикувано на: Нед Сеп 11, 2011 8:44 pm
А кой щеше да плати за парата?
Специализиран форум за железопътен подвижен състав | Specialized forum for railway rolling stock
https://forum.blf.bg/
През 1988г влакът беше с много голям състав - 14 вагона и маса по ВП 1000 т. В участъците Дгю-Др и ЕП- Вк имаше помощни електровози. Баща ти голям зор видя с въглищата и с водата. Тогава още имаше работещи водопойни кранове и екипировачни пунктове за въглища, но зареждането трябваше да става супер бързо. А мятането да не говорим. За целия маршрут машината изгори 20 т въглища и не помня колко тендера вода. През 1993г ръководството забрани парната тяга и организаторите на Ориент експреса загубиха желание да настояват за парни машини (парите не бяха проблем). Когато през 2002г отново тръгнаха парни машини, същите чиновници взеха да вадят от 10 кладенеца вода как няма да стане с парни машини защото нямало въглища, нямало вода, нямало машинисти, много било дълго разстоянието, много бил тежък влака, щяла да са подпали линията и пр. други глупости. Истината е, че не искат да си създават работа да организират снабдяването с вода и въглища. Историите с германския влак през 2007г го показаха.kikiface написа:Относно парни да теглят Ориента много добра идея. През 1988 01.23 е теглила Ориента тогава влака е минавал през Сърбия (Югославия) и парната е теглела от сръбската граница до турската граница. Баща ми много пъти ми е разказвал за този влак. Баща ми се радвал като е карал 01.23 дори и на 26.26. Лошото както казвате е че пари няма и тия само искат да съсипат железницата. Имам и една мечта да видя парни до Кюстендил и атркцията да не е с вагони от Ремиза.
Такава няма. Тука най-стабилната е 42 081...loko_moto написа:Някоя стабилна варненска 44 да го поеме до Русе.
Хахаха 42 081 в деня когато Ориента беше тука дърпаше пътнически.44 066 не е ли варненска външно ми се стори читава и запазена?minitek написа:Такава няма. Тука най-стабилната е 42 081...loko_moto написа:Някоя стабилна варненска 44 да го поеме до Русе.
През 2005 г. беше само с 4 машини - от Румъния го докара 07126-6 (днес поне това може да се спести , тъй като локомотивите са на CFR) , от Русе към Варна го пое горнооряховска машина , а от морската столица 46-00-ата го тегли чак до Димитровград.Оттам бе отново 07-00-ца.На връщане беше даже по - лесно: 07-00-цата на Димитровград се смени с горнооряховски електровоз , който го изкара чак до Русе , след което оттам го пое отново наш дизел.При едно нормално разписание , би следвало само един електровоз да е ангажиран на наша територия по маршрут Русе - Варна - Димитровград.И след като е само един , ще изберат най - добрия , който имаме и за който проценът на вероятност да остави влака ще е най - нисък.Ама нали у нас всичко трябва да е наопаки , пък и на никой не му се мисли.Важното е да се излагаме пред европейците и те да ни се смеят.Пък после защо не дават репортаж на Ориента от България? Ами какво да дадат - олющеният Fighter или за това как се оставя влак и се връща обратно в гарата , за да му се закачи друга машина.За нас може и да е комично и интересно , но за стриктните европейци , който са свикнали на ред , точност и порядък в страните си , е недопустимо , подигравателно и обидно спрямо тях.r0n1s1z3 написа:С една дума никой не знае защо е тази въртележка на електровози на Ориента... Защо преди е можело един лок да избута влака по цялата територия на България, а сега не може... Да, вярно Радунци - Дъбово е затворено, ама все пак..........