
А кой щеше да плати за парата?

Администратор

Относно парни да теглят Ориента много добра идея. През 1988 01.23 е теглила Ориента тогава влака е минавал през Сърбия (Югославия) и парната е теглела от сръбската граница до турската граница. Баща ми много пъти ми е разказвал за този влак. Баща ми се радвал като е карал 01.23 дори и на 26.26. Лошото както казвате е че пари няма и тия само искат да съсипат железницата. Имам и една мечта да видя парни до Кюстендил и атркцията да не е с вагони от Ремиза.

Глобален модератор
През 1988г влакът беше с много голям състав - 14 вагона и маса по ВП 1000 т. В участъците Дгю-Др и ЕП- Вк имаше помощни електровози. Баща ти голям зор видя с въглищата и с водата. Тогава още имаше работещи водопойни кранове и екипировачни пунктове за въглища, но зареждането трябваше да става супер бързо. А мятането да не говорим. За целия маршрут машината изгори 20 т въглища и не помня колко тендера вода. През 1993г ръководството забрани парната тяга и организаторите на Ориент експреса загубиха желание да настояват за парни машини (парите не бяха проблем). Когато през 2002г отново тръгнаха парни машини, същите чиновници взеха да вадят от 10 кладенеца вода как няма да стане с парни машини защото нямало въглища, нямало вода, нямало машинисти, много било дълго разстоянието, много бил тежък влака, щяла да са подпали линията и пр. други глупости. Истината е, че не искат да си създават работа да организират снабдяването с вода и въглища. Историите с германския влак през 2007г го показаха.kikiface написа:Относно парни да теглят Ориента много добра идея. През 1988 01.23 е теглила Ориента тогава влака е минавал през Сърбия (Югославия) и парната е теглела от сръбската граница до турската граница. Баща ми много пъти ми е разказвал за този влак. Баща ми се радвал като е карал 01.23 дори и на 26.26. Лошото както казвате е че пари няма и тия само искат да съсипат железницата. Имам и една мечта да видя парни до Кюстендил и атркцията да не е с вагони от Ремиза.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

През 2005 г. беше само с 4 машини - от Румъния го докара 07126-6 (днес поне това може да се спести , тъй като локомотивите са на CFR) , от Русе към Варна го пое горнооряховска машина , а от морската столица 46-00-ата го тегли чак до Димитровград.Оттам бе отново 07-00-ца.На връщане беше даже по - лесно: 07-00-цата на Димитровград се смени с горнооряховски електровоз , който го изкара чак до Русе , след което оттам го пое отново наш дизел.При едно нормално разписание , би следвало само един електровоз да е ангажиран на наша територия по маршрут Русе - Варна - Димитровград.И след като е само един , ще изберат най - добрия , който имаме и за който проценът на вероятност да остави влака ще е най - нисък.Ама нали у нас всичко трябва да е наопаки , пък и на никой не му се мисли.Важното е да се излагаме пред европейците и те да ни се смеят.Пък после защо не дават репортаж на Ориента от България? Ами какво да дадат - олющеният Fighter или за това как се оставя влак и се връща обратно в гарата , за да му се закачи друга машина.За нас може и да е комично и интересно , но за стриктните европейци , който са свикнали на ред , точност и порядък в страните си , е недопустимо , подигравателно и обидно спрямо тях.r0n1s1z3 написа:С една дума никой не знае защо е тази въртележка на електровози на Ориента... Защо преди е можело един лок да избута влака по цялата територия на България, а сега не може... Да, вярно Радунци - Дъбово е затворено, ама все пак..........

Резила беше пълен вие представяте ли си наредили сме се трима с апарати и минава един път от Шумен за Каспичан после минава втори път от Каспичан за Русе и ние пак сме се наредили и виждаме същите физиономии след това пак обратно пак нас ни виждат същите хора после отново те вече започнаха нас да снимат оказахаме се по голяма атракция от тях.Мен даже ме беше хванал срам пред хората.Дано някой от БДЖ случайно чете форума и да се сети че излагацията е огромна.

Да попитам Ориента не е ли задължително да се движи с електровози / л-тиви с ел. генератори заради вагон-кухнята и другите вагони, които инак няма от къде да се захранват с напрежение? Мисля, че неслучайно е упоменато в заповедта в неелектрифицираните ни участъци да се подава лок 07-100
И като заговорихме за машини, според мен щеше да е най-хубаво ако ES 64 U2-061 още работеше при нас, да го пуснат него от Р до Дг и след това обратно да дърпа Ориента, поне нямаше да стават гафове както със Шкодите.

И като заговорихме за машини, според мен щеше да е най-хубаво ако ES 64 U2-061 още работеше при нас, да го пуснат него от Р до Дг и след това обратно да дърпа Ориента, поне нямаше да стават гафове както със Шкодите.

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Информация
Модератори