Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

VESO написа:Голяма грешка са направили с 42140-4.Той бе естественото спасение за 141 , който както знаем е опасен за движение (причините бяха изтъкнати във форума).Ако дупничани бяха далновидни , щяха да спрат 141 и с каквото може да се вземе от неговите части да пуснат 140.Едва тогава 141 можеше да заминава за скраб.

Наистина и аз досега не съм чул нищо за тази машина - 115.Къде се намира , понеже досега не съм я виждал дори и на снимка? Или се има предвид друга , а номерът е сгрешен? Останалите - 148 така и не дочака да излезе от депо Варна , а 109 по настоящем се намира в Горна Оряховица.
Може да е печатна грешка не 115 а 42.114 и той се намира в ГО. А отностно 42.109 ето и нейна снимка от декември 2008г.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=263597&cat=6907
И аз силно се надявам да вземат разумното решение и да вземат частите от 141 и после я нарежат с което 140 да тръгне.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria
42-109

Мнение от borislaviv »

42-109 е вече в небитието.Сега се обезкостява 42-113.Мир на праха им!
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ххх
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ххх
Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ

Мнение от kgeorgiev »

Tramway написа:
KRAKOMOBILA написа:Искаш да кажеш,че 071 е по окомплектована от 081 и 072 и МОЖЕ да се движи?Поне може ли някоя и друга снимка на таз машина :wink:
Естествено има нужда от ремонт, но не толкова страшен. А 081 си работи, така че не може да се каже "по-окомплектована от 081". Освен това ще трябва да мине през всички ревизии, без сертификатите от които не може да бъде въведен в експлоатация. В момента се чака решение на УС на БДЖ за започване на ремонтите на музейни машини: 03.12, 05.01, 14.25, 36.10, 42.071 и 613-76. За съжаление няма в доклада нито дума за 04.025 и 18.01.
За 18.01 може и никога да няма. Фрагмент от машината http://media.snimka.bg/4255/014765740.jpg
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Taблица , указваща доставените локомотиви от серия 42-00 у нас."Модернизациите" също са отразени.

Изображение
Изображение
Изображение
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Под модернизиран - 42 184 какво се има впредвит ?
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Запознай се с експлоатационната съдба на БДЖ серия 42 ;)

Виж какви са оригиналните, виж 184 ;) - Нови кабини, кошове, пултове, отвътре са почти 43....
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

"Модернизацията" е комунистическа недомислица и единствения ефект от нея е тотално и безвъзвратно унищожаване на иначе хубавите локомотиви.

Колегата Кацев спомена "нов пулт", а всъщност сложеното за пулт нещо е недодяланица на ЖПЗ, общо взето чукундур, на който са наслагани копчетия. Освен това на този "пулт" всичко му е нестандартно - капаците, панелите, нищо не е взаимозаменяеми. И да допълня - всеки такъв чукундур е сам за себе си. Поради това в депата като демонтират панелите пишат кой от кой "пулт" е свален!
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Коментар по таблиците - 001 е модернизирана в 101 и към 1995-та е дадена като 42101-6.Но на тази снимка през 2005-та си стои още със стария си номер.Същото е и с 008 - към 1995 г. локомотивът е посочен като 42108-1 , но на снимката е със стария си номер - 008.Някой има ли представа какво е станало?

Локомотив с номер 100 теоретично не би следвало да съществува - серията е от 90 машини , а при модернизация (3-тата цифра от "0" в "1") също не може да се получи такъв , защото ще излезе машина с несъществуващ номер 42000-X , каквато няма (номерата започват от 001) .Затова показаният на снимката е 42-44 , който е бракуван през 1968 г. , през 1982-ра е възстановен с номер 42-100 , от 1988 г. има номер 42100-8 , а към 1995 г. е посочен отново със стария си номер с контр. цифра - 42144-6.Бракуван е окончателно с този си номер през 1997 г.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 100 беше уникално ТНТМ, подобно няма да се види вече. А що се касае до "модернизацията", този, който я е проектирал спешно трябва да бъде намерен, завързан на първи перон на гара София и ритуално да му бъде строшена главата с износени калодки, за да не се хабят нови :lol:

В момента от читавите 42-ки се движи само 081, на която пак ще вметна, че някой малоумник е изхвърлил оригиналните пултове за да сложи чукундури made in Absurdistan :twisted:
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Точно.Там присъстват и мотрисите DESIRO , както серия 10-00 , така и 30-00 и 31-00.
БДЖ написа:Под модернизиран - 42 184 какво се има впредвит ?
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Във ВТУ "Т. Каблешков" са се заели да реставрират локомотива - паметник 42 072.9. Поискан е електротехник от депо Пд, което означава, че има вероятност да се възстановят част от веригите и най - сетне да направят и осветлението, каквато беше първоначалната идея.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Китосан, в момента се шлайфа и в последствие ще бъде боядисан.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Китосан, в момента се шлайфа и в последствие ще бъде боядисан.
По тоците също ще ес работи. Идеята за сега е поне да осигурят челните светлини.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серия 42 и 42 100 | Electric locomotives series 42 and 42 100”

Информация