Страница 10 от 11

Публикувано на: Пон Фев 13, 2012 8:52 pm
от borislaviv
Ако визираш трафчетата на 43 серия, те са по-малки, защото захранват само два рекдина. А на 44 серия е обемист, защото освен рекдините, захранва и блокът на "Батир"-а, който включва Y7, Y-8, и Y-26. Ако това имаш в предвид. Иначе за свързването и при двата вида, се ползва намотката за влаково отопление 1500V, понеже при нея е чисто активен товар, с цел да няма смущения за управлението на тиристорите за рекдините или електрониката на реостата. Първичната намотка се защитава с високонапреженов предпазител 2А, а вторичната с автоматичен предпазител 6А и след това напрежението 220V минава през блокировките на табло 201 и отива в консуматорите. Ако правилно съм разбрал въпроса, това е.

Публикувано на: Пон Фев 13, 2012 9:33 pm
от bdz46
Рекдините от това ли захранване взимат информация за фазата на напрежението, за да си правят закъсненията при отпушване на тиристорите?
А трафчето не съм го обследвал обстойно, но така отдалече е с П-образен магнитопровод, значи вероятно двете намотки са разделени на по две последователни половини, навити на двете сърцевини или общо 4 отделни полу-намотки.

Публикувано на: Пон Фев 13, 2012 9:58 pm
от borislaviv
Да от него. Само рекдинът трябва да бъде във фаза със съответният полупериод, за да се отпушат тиристорите в съответния момент. Ако не е така, рекдинът подава импулси точно наобратно и изправителят не работи. Това се оправя с разменяне на проводниците 119 и 120, захранващи рекдина.

Публикувано на: Пон Фев 13, 2012 11:39 pm
от bdz46
В такъв случай не е изключено аварийното захранване да е с разменени проводници и затова да не работи, когато отпадне 222.

Публикувано на: Вто Фев 14, 2012 1:10 am
от dido73
borislaviv написа:Ако визираш трафчетата на 43 серия, те са по-малки, защото захранват само два рекдина. А на 44 серия е обемист, защото освен рекдините, захранва и блокът на "Батир"-а, който включва Y7, Y-8, и Y-26. Ако това имаш в предвид. Иначе за свързването и при двата вида, се ползва намотката за влаково отопление 1500V, понеже при нея е чисто активен товар, с цел да няма смущения за управлението на тиристорите за рекдините или електрониката на реостата. Първичната намотка се защитава с високонапреженов предпазител 2А, а вторичната с автоматичен предпазител 6А и след това напрежението 220V минава през блокировките на табло 201 и отива в консуматорите. Ако правилно съм разбрал въпроса, това е.
Точно големите на 44 серия. И не къде се свързва първичната и вторичната, а какъв тип е на свързването на намотките на траф 222. Неправилно съм задал въпроса. Проблема е със замерването на намотките. Не може намотка за 1500V на изправен работещ траф 222 да е 80Ω. Намотка пък 220V да е 2Ω . Единственото обяснение, е че са 4 намотки.
bdz46 написа:А трафчето не съм го обследвал обстойно, но така отдалече е с П-образен магнитопровод, значи вероятно двете намотки са разделени на по две последователни половини, навити на двете сърцевини или общо 4 отделни полу-намотки.
И аз го загледах и установих, че наистина е с по две намотки на всяка страна -общо 4бр. намотки. Това обяснява абсурдните омични съпротивления на намотките - първична/вторична = 80Ω/2Ω.
Точно за това питах какъв тип е трафа. Такива омични съпротивления при класически траф с 2бр. първична и вторична 1500V/220V са немислими.
При положение, че е с 4 намотки всичко се изяснява. И първичната и вторичната имат навивки и в двете части на П магнитопровода. :)
Тези съпротивления могат да подлъжат измерващия. Нормален траф с класически 2бр. намотки, всяка на отделна част на П магнитопровода не могат да имат такива съпротивления.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 12:55 am
от bdz46
44 102 с интересна повреда - пробил изолационен вал, задвижващ преходните контактори на АТП. Задействат 008 и 009 над 2-3-5 позиция, съпроводено със светлинни и звукови ефекти.
Външно почти нищо не личи, защото кухият изолатор, в който е пъхнат вала му няма нищо. Само малко опушено над него и по тавана.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 5:56 pm
от 44142
Поредната простотия. Депо СФ било към ППП и не искат да правят 44102 която е на холдинга. Имало машини прехвърлени към ППП, други към ПТП а трети били все още на холдинга. За това 44102 утре в студено състояние заминава за Стара Згора на ремонт. Такава простотия не е имало от доста време.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 6:01 pm
от dido73
44142 написа:Поредната простотия. Депо СФ било към ППП и не искат да правят 44102 която е на холдинга. Имало машини прехвърлени към ППП, други към ПТП а трети били все още на холдинга. За това 44102 утре в студено състояние заминава за Стара Згора на ремонт. Такава простотия не е имало от доста време.
Дори и да искат Сф не могат да направят 44-102. В Сф няма апаратно за АТП-та. Такова има само в Пд, а повредата е на АТП.
В Пд се изпраща машина само ако има 3-та световна война или нашествие от извънземни.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 6:04 pm
от 44142
Вчера я пратиха В ПД 44102, но явно ПД имат много работа :lol: . 44179 пък и проби кабела за влаковото от кутията до контактора страна 1-ва каб. Гърмеше над 2-ра колоос.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 6:12 pm
от dido73
44142 написа:Вчера я пратиха В ПД 44102, но явно ПД имат много работа :lol: . 44179 пък и проби кабела за влаковото от кутията до контактора страна 1-ва каб. Гърмеше над 2-ра колоос.
Имат 3 локомотива за голям ремонт, но до къде са го докарали не знам. Но пък там сега са цял мравуняк - бившите 2 смени редовна. По 10 ел.монтьора и 10 шлосера всеки ден от седмицата са на работа от ГПР. Отделно пневматици двигателно и апаратно също са редовна смяна.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 6:19 pm
от 44142
Да и за това обраха шините на: 085,100 и 176. Нищо не правят. Като гледам случайните в СФ се борят, а в ПД рахат. Последната изкарана маш от ПД е 44140 и от тогава нищо а това беше преди много време. Лок с пробилия кабел за влаковото е 44179 не 197. Моя грешка :roll:

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 6:24 pm
от bdz46
179 до вечерта беше готова.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 6:27 pm
от dido73
44142 написа:Да и за това обраха шините на: 085,100 и 176. Нищо не правят. Като гледам случайните в СФ се борят, а в ПД рахат. Последната изкарана маш от ПД е 44140 и от тогава нищо а това беше преди много време. Лок с пробилия кабел за влаковото е 44179 не 197. Моя грешка :roll:
Преди като се пращаха случайни ремонти в Пд си поемаха и те голяма част. Сега ръководството иска всички случайни да се правят в Сф, а в Пд само големите ремонти. Правят и ремонт на 44-002 съвместно с кончар, та и кончаристите помагат. Няма ли случайни ремонти, които искат излизане за време, в Пд е сладка работа. Могат да си разпределят работата на порции за определено време и е много спокойно. Случайните ремонти и ТП са най-тежката работа, заради ограниченото време.
45-179 уж съхна цяло денонощие обаче явно влагата е била по дължина на кабела, не само в предната част.
Ето за 45-179 ще могат подуенци да се активизират.
bdz46 написа:179 до вечерта беше готова.
Значи са я оправили. Браво.

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 8:04 pm
от amon
44142 написа:Да и за това обраха шините на: 085,100 и 176. Нищо не правят. Като гледам случайните в СФ се борят, а в ПД рахат. Последната изкарана маш от ПД е 44140 и от тогава нищо а това беше преди много време. Лок с пробилия кабел за влаковото е 44179 не 197. Моя грешка :roll:
В Пд всеки ден има по 2, 3 случайни, отделно си вървят и големите ремонти така, че е редно да си актуализираш информацията! В последните седмици сме мръзнали като кучета от машина на машина - температурата в халетата не надхвърля 3 градуса от доста време, отделно когато машината е навън...
Хайде да си имаме уважението и да не разтягаме свободни съчинения, става ли!

П.П. Ами хайде взимайте си ги тия случайни, а не да се мъкнат на салами при нас

Публикувано на: Сря Фев 15, 2012 8:07 pm
от 44142
140 излезна калпава, друга след нея не се задава. Отделно окрадените шини са си вътрешна работа. Аз нямам против никой, но пък и никой не е връзван на сила за БДЖ-то. Заплащането е малко и не го оспорвам но да се приказва за толкова пари толкова работа също не е правилно.