Страница 9 от 14
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 4:51 pm
от 07
46 242 написа:На Плачковци беше 126 км/час. Бях питал Глъмпера как въобще е възможно жп возило да се задържи на релси в криви под 300м с 125 км/час....!! И той не може да си го обясни..
Не е било толкова, с толкова се е разбила, но преди това е било по малко, в кривите е забавяла, горките хора в нея какво ли им е било....
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 4:52 pm
от 46 242
Може би това е единственото обяснение. Представи си все едно да нахълташ с 125 в кривата на моста между Луково и тунел3....Направо ще ти прилошее. А на Плачковци е плюс това с настави, къси преходни, малки надвишения...Дали има живи свидетели от момента на финалното дерайлиране? Кантонера и стрелочника? Снимки от архивите?
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 4:57 pm
от 07
освен това дори и да беще останала на релси - не се знае какви са били щетите по механиката - ако поради голямото странично натоварване сепараторите на буксовите лагери са станали на стружки колоосите са получили осова хлабина и са "облекчили" вписването.... А самото разбиване които го е видял едва ли ще иска да си го спомня -
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 4:57 pm
от bdz46
Стрелочник не е имало.
Свидетели може да е имало само случайни минувачи.
Вагоните са се разпилели още в междугарието, а машината е изхвърчала чак на втората стрелка (първата стрелка в отклонение е премината успешно).
Бригадата е избягала отзад, но след изпадането, машината се завърта и се забива в земята със задната кабина напред.
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 4:59 pm
от VESO
Останаха тези:
069 , 086 , 119 , 124 и 129.
А някой да има представа за други два локомотива - 44116-2 и 44136-0? Единственото , което знам за тях , че са били на депо Горна Оряховица и нищо повече.Те също отсъстват от списъците , някой знае ли какво им се е случило?
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 5:01 pm
от 46 242
Персонала от гарата не може да го е видял, защото при тази скорост половината коловоз е заминал. А нова че първата отклонителна е мината успешно със 125 е да Гинес!!
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 5:46 pm
от 07
46 242 написа:Персонала от гарата не може да го е видял, защото при тази скорост половината коловоз е заминал. А нова че първата отклонителна е мината успешно със 125 е да Гинес!!
може и да е изпаданала частично..
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 6:58 pm
от vkakachev
Като чета мненията, имам чувството, че чета сценария на "Влака биглец 2"

Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:12 pm
от 07
vkakachev написа:Като чета мненията, имам чувството, че чета сценария на "Влака биглец 2"

няма нищо смешно в катастрофа с 2ма загинали....
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:14 pm
от disell
Ами ако отидеш да гледаш сегашния филм "НЕУДЪРЖИМ' ще видиш горе долу същото , само дето влака си се движи на пълна скорост а не по инерция както е на Плачковци( между другото филма не е лош и става за убиване на 1-2 часа време ).
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:28 pm
от bdz46
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:31 pm
от 45-170
като гледам лентата е до 120км а не трябва ли да е 150за 43р.
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:33 pm
от Mario Evstatiev
Това е възстановка на случая, следствието я прави при всеки такъв инцидент.
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:41 pm
от bdz46
На картинката линиите от 120 до 150 са заличени, за да се нанесе профила на пътя.
Като наложиш парче лента 150 км/ч и съвпада точно.
Лентата е автентична, само е повторена с черно, за да се различава добре.
Вижда се как при спирането (или при съкратената проба) е дал на първо, после е направил пробно при 35 км/ч, но не е напълнил влака докрай, а е върнал на 3-то. Задържал е с реостата, след това идва екстреното задържане. Реостата е отпаднал малко преди това, явно тогава машината е изключила от 409 при спадане на налягането в провода под 3,5 bar.
Публикувано на: Съб Дек 04, 2010 7:46 pm
от Mario Evstatiev
Можело е ако не е предприето екстрено спиране с ЕДС да се удържи влака в известни граници до пълното зареждане на главния въздухопровод и всички запасни резервоари. След това да се предприеме СЛУЖЕБНО спиране, комбинирано с ЕДС до установяването на влака и е нямало да се стигне до инцидент. А в случая е направено точно каквото не трябва:
1. Пробното задържане е направено при много по-висока от предписаната скорост
2. КМ е поставен на положение ІІІ преди ГВ да е напълно зареден
3. След активиране на ЕДС е предприето екстрено спиране с КМ при което налягането в ГВ пада под 3,5 bar при което пневморелето 409 задейства и предизвиква изключване на ГВП в тягов/електро-спирачен режим и напрактика локомотива, а и целия влак стават неконтролируеми