Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

46 242 написа:На Плачковци беше 126 км/час. Бях питал Глъмпера как въобще е възможно жп возило да се задържи на релси в криви под 300м с 125 км/час....!! И той не може да си го обясни..
Не е било толкова, с толкова се е разбила, но преди това е било по малко, в кривите е забавяла, горките хора в нея какво ли им е било....
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Може би това е единственото обяснение. Представи си все едно да нахълташ с 125 в кривата на моста между Луково и тунел3....Направо ще ти прилошее. А на Плачковци е плюс това с настави, къси преходни, малки надвишения...Дали има живи свидетели от момента на финалното дерайлиране? Кантонера и стрелочника? Снимки от архивите?
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

освен това дори и да беще останала на релси - не се знае какви са били щетите по механиката - ако поради голямото странично натоварване сепараторите на буксовите лагери са станали на стружки колоосите са получили осова хлабина и са "облекчили" вписването.... А самото разбиване които го е видял едва ли ще иска да си го спомня -
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Стрелочник не е имало.
Свидетели може да е имало само случайни минувачи.
Вагоните са се разпилели още в междугарието, а машината е изхвърчала чак на втората стрелка (първата стрелка в отклонение е премината успешно).
Бригадата е избягала отзад, но след изпадането, машината се завърта и се забива в земята със задната кабина напред.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Останаха тези:
069 , 086 , 119 , 124 и 129.

А някой да има представа за други два локомотива - 44116-2 и 44136-0? Единственото , което знам за тях , че са били на депо Горна Оряховица и нищо повече.Те също отсъстват от списъците , някой знае ли какво им се е случило?
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Персонала от гарата не може да го е видял, защото при тази скорост половината коловоз е заминал. А нова че първата отклонителна е мината успешно със 125 е да Гинес!!
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

46 242 написа:Персонала от гарата не може да го е видял, защото при тази скорост половината коловоз е заминал. А нова че първата отклонителна е мината успешно със 125 е да Гинес!!
може и да е изпаданала частично..
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Като чета мненията, имам чувството, че чета сценария на "Влака биглец 2" :lol:
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

vkakachev написа:Като чета мненията, имам чувството, че чета сценария на "Влака биглец 2" :lol:
няма нищо смешно в катастрофа с 2ма загинали....
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Ами ако отидеш да гледаш сегашния филм "НЕУДЪРЖИМ' ще видиш горе долу същото , само дето влака си се движи на пълна скорост а не по инерция както е на Плачковци( между другото филма не е лош и става за убиване на 1-2 часа време ).
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Изображение
Мнения: 170
Регистриран на: Чет Ное 25, 2010 11:18 am
Местоположение: oselna

Мнение от 45-170 »

като гледам лентата е до 120км а не трябва ли да е 150за 43р.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Това е възстановка на случая, следствието я прави при всеки такъв инцидент.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

На картинката линиите от 120 до 150 са заличени, за да се нанесе профила на пътя.
Като наложиш парче лента 150 км/ч и съвпада точно.
Лентата е автентична, само е повторена с черно, за да се различава добре.

Вижда се как при спирането (или при съкратената проба) е дал на първо, после е направил пробно при 35 км/ч, но не е напълнил влака докрай, а е върнал на 3-то. Задържал е с реостата, след това идва екстреното задържане. Реостата е отпаднал малко преди това, явно тогава машината е изключила от 409 при спадане на налягането в провода под 3,5 bar.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Можело е ако не е предприето екстрено спиране с ЕДС да се удържи влака в известни граници до пълното зареждане на главния въздухопровод и всички запасни резервоари. След това да се предприеме СЛУЖЕБНО спиране, комбинирано с ЕДС до установяването на влака и е нямало да се стигне до инцидент. А в случая е направено точно каквото не трябва:

1. Пробното задържане е направено при много по-висока от предписаната скорост
2. КМ е поставен на положение ІІІ преди ГВ да е напълно зареден
3. След активиране на ЕДС е предприето екстрено спиране с КМ при което налягането в ГВ пада под 3,5 bar при което пневморелето 409 задейства и предизвиква изключване на ГВП в тягов/електро-спирачен режим и напрактика локомотива, а и целия влак стават неконтролируеми
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация