Страница 8 от 13

Публикувано на: Чет Авг 26, 2010 11:05 am
от Vlado
Имайте предвид, че преди време, когато подготвях списъка с оцелелите парни, извърших много акуратно проучване на това къде и коя машина е все още налична. И все пак съм изпуснал 15.47... :?

Публикувано на: Чет Авг 26, 2010 11:28 am
от bdz46
15.47 наскоро изскочи. Почти никой не знаеше за нея.

Публикувано на: Чет Авг 26, 2010 7:18 pm
от Petko Ivanov
Според последната книга на Димитър и Стефан Деянови стр.76 локомотив 15.47 (52 4048, WLF 17335/1944) е бракуван през 1993 г. Не се споменава да е предаден за отоплярка, както е при много други локомотиви от тази серия. Наистина е забележително, че машината е оцеляла и е в сравнително добро състояние. Искрено се надявам да се съхрани добре в Асеново и един ден да я видим под пара.

Публикувано на: Нед Авг 29, 2010 4:04 pm
от Tramway
Пояснение:

1. 15.47 никога не е работила като отоплярка. През 1993 е изпратена от Асеново заедно с 15.48 за вагонно депо Русе - 48 да дава пара за дизинфекционната станция, а 47 за резерва. Няколко години 48 дава пара, след което е угасена и пратена за рязане, а 47 въобще не е палена - откакто е набутана в халето не е мръднала до миналия месец. Паспортът й е отдавна загубен и за съществуването й е забравено. Излиза на бял свят чак сега, когато от вагонно депо са обаждат в ГО, че има "някаква парна машина", която им пречи в халето, и питат какво да я правят.

2. Машината не сте я виждали, защото тя никога не е била в локомотивното депо. Пристигна там преди месец за да бъде прегледана, освидетелствана и подготвена за път до ГО.

3. В книгата на Деянови съвсем естествено няма нищо за нея, защото когато е писана, машината официално не съществуваше. Годината на бракуване е записана 1993 защото през таз година бракуваха наведнъж всички останали небракувани машини. Но дали 15.47 въобще е бракувана, не е ясно - протокол за брак няма.

4. Още не е решено дали ще бъде закарана в Ас или в депо ГО.

5. Състоянието й не е чак толкова добро, макар че е от ремонт - поддържана е и поправяна по социалистически, т.е. през куп за грош, за отбиване на номер. Има и липси. Най-добре е да послужи за резервни части когато са почне ремонта на 15.17.

Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 8:14 am
от Petko Ivanov
Важното е, че машината е оцеляла, което е истинско чудо след зверското "клане" на парни локомотиви в последните 10-15 години. Отново обаче сме свидетели на един парадокс, който се наблюдава в цяла Европа - често от най-масовите серии имаме най-малко запазени и действащи парни локомотиви. От 275 локомотива серия 15 в момента нямаме действащ такъв, а запазени в класическия вид с тендер "лодка" са само 15.17, 15.47, 15.215 и една машина в Калояновец. В Германия от близо 5000 произведени пруски локомотива за товарни влакове серия G8-1 няма запазен такъв в работа, а в музей има само една машина.

Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 8:43 am
от Tramway
Оцеляла е само защото документите са й били загубени, 15.48 е нахранила звяра, и никой не са е сетил нарочно да търси в халето забутана и затрупана с боклуци машина, да разчиства и да я вади. Ако обаче беше останала из архивите документална следа за машината, със сигурност щяха да я извадят и да я пратят на оксижена за да приберат поредната пачка.

Между другото в Клц ръждясват 15.131 и 15.243.
131 и 215 са единствените оцеляли 15-ки с гредова рама, но пък 131 е с тендер 2'2'T26 (като на 14-та серия). А 243 е пълна мазутка.

15.215 въобще не беше най-подходящата за възстановяване машина предвид състоянието й, но някои хора настояваха за нея заради гредовата й рама и защото към момента на първото й възстановяване машината не беше бракувана, което избягва много формалности по връщането й в експлоатация.

Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 2:54 pm
от Petko Ivanov
Tramway написа:
Между другото в Клц ръждясват 15.131 и 15.243.
131 и 215 са единствените оцеляли 15-ки с гредова рама, но пък 131 е с тендер 2'2'T26 (като на 14-та серия). А 243 е пълна мазутка.
Емо, 15.131 е в Асеново. На Калояновец беше 15.133, също с тендер 2'2'T26. За съжаление тя "нахрани звяра" през 1995 г, както много образно си се изразил горе.

Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 3:32 pm
от Tramway
Грешка. 15.131 за последно дава пара на консервната фабрика в ГО от 04.08 до 16.10.1992г, след което е заместена от 15.193, а тя са прибира за промивка.

Последното писано черно на бяло за 15.47 датира от м. април 1993г, когато теглена в студено състояние от мездренската 15.48, заминава за дизинфекционна Русе. Явно след туй излиза "окръжно №5" за тотален брак на всичко парно, и в бъркотията й изчезват документите за самоличност.

Публикувано на: Чет Ное 04, 2010 6:02 pm
от evrokoma
какво се случва с 15.47 още ли е в русе и дали ще се въстановява :?:

серия 17. 68

Публикувано на: Пет Ное 26, 2010 10:10 pm
от savi_90
Здравейте и от мен. В град Левски до депото се намира парен локомотив 17.68 както прочетох някъде из форума пак. През далечната 1970г. е сложен за паметник и реставриран, до тогава е бил на ход. Към ден днешен разбрах за съществуването му и го посетих. За жалост локомотива е изоставен на съдбата и природните катаклизми. Все пак има вид на по запазен. На табела пише че е произведен през 1923година и че е единствен модел в България. Ако наистина е така е много жалко да стои изоставен.
Имам идея да се изкара от ''храстите '' и да се сложи на видно място на гара Левски където реставриран да стане атракция на гарата.

Имам снимки които ще кача малко по късно.

Публикувано на: Пет Ное 26, 2010 10:12 pm
от Mario Evstatiev
Добре дошъл, ще са ни интересни снимките. Иначе за възстановяване за движение май няма да стане, имаше някакъв проблем с него ако не се лъжа.

Публикувано на: Пет Ное 26, 2010 10:27 pm
от savi_90
Ето качих 10 снимки тук:

http://savi1990.snimka.bg/other/paren-l ... -68.552076

Какъв ли ще му е проблема - пише на него че е оставен там през 1970 година в действие.

Но аз нямах пред да се подкара а просто да се реставрира и да се съхрани за дълги години, защото както е тръгнало не е на добре. Примерно да се сложи като паметник в гарата или пред гарата.

Публикувано на: Съб Ное 27, 2010 3:28 am
от veselintodorov
Супер е може да се реставрира едва ли ще се движи но поние да му се удари един усвежителен римонт да придобие вид на локомотив и да представлява интерес за посетителите. :)

Публикувано на: Съб Ное 27, 2010 10:16 am
от Tramway
savi_90 написа:Какъв ли ще му е проблема - пише на него че е оставен там през 1970 година в действие.

Но аз нямах пред да се подкара а просто да се реставрира и да се съхрани за дълги години, защото както е тръгнало не е на добре. Примерно да се сложи като паметник в гарата или пред гарата.
Проблемът е в липсата на пари и заинтересованост. Подкарването на 17.68 на собствен ход е немислимо, но реставрацията като експонат няма да изисква кой знай какво.

Публикувано на: Съб Ное 27, 2010 4:40 pm
от savi_90
Ами да и аз имам такова желание да се реставрира, но и да се измести на място от което да се вижда от хората защото в момента е захвърлен на място което и аз трудно открих въпреки че живея в Левски. И другото което е да се предпази от атмосферните условия които виждате до какво състояние са го докарали.

А относно подкарването защо да е трудно постижимо. Ако се намерят пари и желание може да се постигне.