Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Имам едно питане към знаещите във форума:
:arrow: какво представляват акермановите кранове и за какво служат :?:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това са крановете на акермановите ръкави за свързване на въздухопроводите между вагоните. По-известни са като кнорови ръкави или черва.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Кнорови (акерманови) ръкави с акерманови кранове.

Изображение
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Благодаря ти за информацията.Вече ми е съвсем ясно.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Това са крановете на акермановите ръкави за свързване на въздухопроводите между вагоните. По-известни са като кнорови ръкави или черва.
Що не обясниш и за Фридмановите кранове, че все някой ще пита.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Tramway написа: Що не обясниш и за Фридмановите кранове, че все някой ще пита.
Има ги по вагони вагон-отоплители и локомотиви с парно отопление! Това са крановете на фридмановите "ръкави" по който парата за отопление преминава от локомотива (вагон отоплителя) към отоплителната инсталация на вагона и от самия вагон към следващия и така нататък!
Локомотиви с парна отоплителна инсталация (като изключим парните машими) у нас са 04, 55, 75,76,77 серии!
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

07 написа:
Tramway написа: Що не обясниш и за Фридмановите кранове, че все някой ще пита.
Има ги по вагони вагон-отоплители и локомотиви с парно отопление! Това са крановете на фридмановите "ръкави" по който парата за отопление преминава от локомотива (вагон отоплителя) към отоплителната инсталация на вагона и от самия вагон към следващия и така нататък!
Локомотиви с парна отоплителна инсталация (като изключим парните машими) у нас са 04, 55, 75,76,77 серии!
Браво, 5! Трябва да се видим и да си донесеш студентската книжка! За шестица ще трябва да отговориш и на въпроса на кои вагони освен пътнишките има фридманови ръкави и парно отопление?
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Имало е и хладилни вагони който използват отработена пара от парните локомотиви....
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Мазутните цистерни.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Мазутните цистерни.
Подсказвач! Следващия път съм на твоя сметка!
07 написа:Имало е и хладилни вагони който използват отработена пара от парните локомотиви....
За влаково отопление се подава прясна пара. Отработена се използва само в някои инжектори.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

bdz46 написа:Мазутните цистерни.
Кои мазутни цистерни - тея дето са возили мазут за парните машини??? Другите им се подава пара - ама не от локомотива, а от мястото за разтоварване! Спомням си че бяха объркали името на процеса в един вестник вместо "дериране" - "дератизиране" БУАХАХАХА
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Аз съм виждал и такива с нормален фридманов ръкав.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Не съм казал че няма.... Виждал съм такива по 16та линия, защо да няма и за 1435 мм!
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

07 написа:
bdz46 написа:Мазутните цистерни.
Кои мазутни цистерни - тея дето са возили мазут за парните машини??? Другите им се подава пара - ама не от локомотива, а от мястото за разтоварване! Спомням си че бяха объркали името на процеса в един вестник вместо "дериране" - "дератизиране" БУАХАХАХА
Всички мазутни цистерни са с Фридманови ръкави и инсталации за нископарно отопление Фридман, само че вместо радиатори има серпантини в резервоара. При студено време цистерните с мазут се прикачаха до машината, която им подава пара по време на път. Ако се остави мазутът да изстине, особено зимата, знаете ли колко дена трябва да му се духа на 60-70 т мазут, за да дигне 70-80 градуса че да се източи... В предприятията, които получават мазут - ТЕЦ-ове, парни централи, заводи и др., на коловозите за разтоварване има изведени Фридманови ръкави, които се свързват с влака и така се поддържа мазута топъл за да се източи.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

А когато тягата е електрическа как го грееха мазута?
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация