Мнения: 17
Регистриран на: Пет Фев 04, 2011 1:32 pm
Местоположение: София

Мнение от kassy »

Здравейте, аз пиша в едни други форуми за немските танкове майбах, но от малък са ми интересни парните локомотиви
Интересно е че немския завод , в който е произведен локомотив 03.12
Henschel&sons, е произвеждал и танковете Тигър.

http://www.alanhamby.com/factory1.shtml
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 12:18 pm
Местоположение: София

Мнение от general »

Някой има ли снимка на локомотива на който е работил Вапцаров през 1936 г.? Знам, че е запазен
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

46.03 е машината, виж в темата за съответната серия. :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Парен локомотив с номер 489 , намиращ се пред входа на депо Дупница.
- снимка 1;
- снимка 2.
efo
Мнения: 21
Регистриран на: Пон Май 10, 2010 12:01 am
Местоположение: España

Мнение от efo »

А това теснопътно локомотивче го докараха след като закриха линията Ген.Тодоров -Петрич през 1969 година.Добре че е пред очите на портиера на депото та все още циганите не са го разкостили.А все ми се струва че може да се възстанови в автентичния му вид защото има майстори работили в депото които не са се преселили още в отвъдното.Неговото състояние е къде по добро от това което видях на локомотивчето в депо Септември.Всъщност така и не разбрах защо беше закарано това локомотивче там.Някой знае ли нещо?
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Някой знае ли какво се случва с 613.76 :cry:
И моля някой да ми разясни каква е разликата между 504.76 и 613.76. Благодаря предварително
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

613 е закарана в Сп и чака разглобяване, епруветка, опис на необходимите дейности, материали, части, изготвяне на план-сметка и решение на УС за отпускане на средства и започване на ремонта.

Разликата между серия 500 и серия 600 е огромна и не може да са опише с две думи. Направи справка в Деянов Д., Василева А, "Тракционният подвижен състав на БДЖ", том І - Парни локомотиви, изд. Техника, 1972г.
Съществува известна конструктивна разлика и между двете доставки на серия 600 от два различни производителя: 601 - 605 (Schwarzkopf, 1941г) и 606 - 615 (Chrzanow, 1950г).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Благодаря за информацията
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 12:18 pm
Местоположение: София

Мнение от general »

Вярно ли е, че машините от Калояновец са извадени и отпътували в неизвестна посока??
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

За това не знам.Знам , че преди време от една от парните машини са вземани части.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не е вярно.
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 12:18 pm
Местоположение: София

Мнение от general »

Имам един конкретен въпрос: До колкото знам тези локомотиви се държат за военен резерв. Чия собственост са и кой може да се разпорежда със съдбата им/нарязването им или продажбата им/ Мин. на транспорта, БДЖ, МО? МО има ли някакви разпоредителни или наблюдателни функции??
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Няма вече такъв военен резерв. Локомотивите са собственост на БДЖ на общо основание.
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 12:18 pm
Местоположение: София

Мнение от general »

Може ли да ми кажете, кога е произведен 35.05 в Царева ливада? Оказа се, че е в отлично състояние. Незнам дали е на ход
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Произведен в HANOMAG - Hannover, 1911г, фабр. №5911.
До 31.12.1935г № 2005, от 01.01.1936г № 35.05.
Не е в движение. Възстановен е на външен вид за стационарен експонат в депо ГО. Закаран на гара ЦЛ на 20.07.2009г.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация