
От 8-ми февруари БДЖ ЕАД ще актуализират цените на някои услуги, като националният железопътен превозвач ще продължи да изпълнява своите социални функции и ангажименти, залегнали в договора с държавата за предоставяне на обществена услуга.
Промените засягат най-вече билетите за пътническите и бързи влакове на къси и средни разстояния. Цените за пътувания на къси разстояния не са променяни от м.август 2004 година, като тук трябва да се вземе предвид факта, че повишението на горивата е започнало през 2004 г. и не е отразявано. В момента то е над 40%. Актуализирането на цените на превозите на къси и средни разстояния е продиктувано и от необходимостта БДЖ ЕАД да устоят на мощната конкуренция от страна на автомобилните превозвачи.
Във вътрешноградската зона на София (т.е. от Централна гара София до Захарна фабрика, Горна баня, Божурище, Банкя и др.) билетът ще струва 0.70 лв., а във вътрешноградските зони на другите големи градове (Пловдив, Бургас, Плевен, Велико Търново, Шумен и др.) - 0.60 лв. За сравнение, цените на билетите за градския транспорт са 0.70 / 0.80 лв.
Националният железопътен превозвач ще актуализира и зоновите цени, които бяха въведени миналата година за пътувания в някои участъци в района на София и Пловдив. От 8-ми февруари 2007 г. зоновата цена за пътуване в една зона ще стане 1.00 лв., а за пътуване в две зони – 1.80 лв. С оглед преустановяване на практиката пътници да пътуват без билет в тези участъци, «Български държавни железници» ЕАД увеличават и цената на билет, издаден във влака.
С около 5% ще бъдат увеличени цените на билетите за пътувания с новите дизелови мотриси Desiro. Това ще позволи да се поддържат постигнатите високи нива на комфорт и качество на услугата.
БДЖ ЕАД ще актуализират и цените на железопътните карти «Младеж» и «Класик», които не са променяни от м.ноември 2002 г. Новите цени на тези две абонаментни карти ще бъдат 30.00 лв. за карта «Младеж» и 45.00 лв. за карта «Класик». Няма да се променя привилегията за ползване на намаление, която тези две карти дават, т.е. притежателите на железопътна карта «Младеж» или «Класик» ще ползват 50 % намаление от редовната цена на билетите и 25 % намаление от цената на абонаментните карти.
БДЖ ЕАД запазват непроменени цените на всички останали железопътни карти и намаленията, които ползват техните притежатели. Непроменени остават и цените на абонаментните карти. «Български държавни железници» ЕАД запазват и привилегията за безплатни пътувания, които предоставят на определени социални групи (деца на възраст до 7 години, ветерани от войните, многодетни майки и др.). Националният железопътен превозвач няма да промени и търговските отстъпки, които предлага при пътувания.
В допълнение към тези съществуващи оферти за ползване на различни видове намаления при пътуване, БДЖ ЕАД въвеждат нова търговска оферта за т.нар. “пътуване на малки групи”. Преференциалната цена на този тип пътувания е 15 % по-ниска от редовната цена на билета.
Промените засягат най-вече билетите за пътническите и бързи влакове на къси и средни разстояния. Цените за пътувания на къси разстояния не са променяни от м.август 2004 година, като тук трябва да се вземе предвид факта, че повишението на горивата е започнало през 2004 г. и не е отразявано. В момента то е над 40%. Актуализирането на цените на превозите на къси и средни разстояния е продиктувано и от необходимостта БДЖ ЕАД да устоят на мощната конкуренция от страна на автомобилните превозвачи.
Във вътрешноградската зона на София (т.е. от Централна гара София до Захарна фабрика, Горна баня, Божурище, Банкя и др.) билетът ще струва 0.70 лв., а във вътрешноградските зони на другите големи градове (Пловдив, Бургас, Плевен, Велико Търново, Шумен и др.) - 0.60 лв. За сравнение, цените на билетите за градския транспорт са 0.70 / 0.80 лв.
Националният железопътен превозвач ще актуализира и зоновите цени, които бяха въведени миналата година за пътувания в някои участъци в района на София и Пловдив. От 8-ми февруари 2007 г. зоновата цена за пътуване в една зона ще стане 1.00 лв., а за пътуване в две зони – 1.80 лв. С оглед преустановяване на практиката пътници да пътуват без билет в тези участъци, «Български държавни железници» ЕАД увеличават и цената на билет, издаден във влака.
С около 5% ще бъдат увеличени цените на билетите за пътувания с новите дизелови мотриси Desiro. Това ще позволи да се поддържат постигнатите високи нива на комфорт и качество на услугата.
БДЖ ЕАД ще актуализират и цените на железопътните карти «Младеж» и «Класик», които не са променяни от м.ноември 2002 г. Новите цени на тези две абонаментни карти ще бъдат 30.00 лв. за карта «Младеж» и 45.00 лв. за карта «Класик». Няма да се променя привилегията за ползване на намаление, която тези две карти дават, т.е. притежателите на железопътна карта «Младеж» или «Класик» ще ползват 50 % намаление от редовната цена на билетите и 25 % намаление от цената на абонаментните карти.
БДЖ ЕАД запазват непроменени цените на всички останали железопътни карти и намаленията, които ползват техните притежатели. Непроменени остават и цените на абонаментните карти. «Български държавни железници» ЕАД запазват и привилегията за безплатни пътувания, които предоставят на определени социални групи (деца на възраст до 7 години, ветерани от войните, многодетни майки и др.). Националният железопътен превозвач няма да промени и търговските отстъпки, които предлага при пътувания.
В допълнение към тези съществуващи оферти за ползване на различни видове намаления при пътуване, БДЖ ЕАД въвеждат нова търговска оферта за т.нар. “пътуване на малки групи”. Преференциалната цена на този тип пътувания е 15 % по-ниска от редовната цена на билета.
ЦЕНИ НА ПЪТУВАНЕ от КОСТИНБРОД до ДРАГОМАН (28 км)
на 08.02.2007 г.
БИЛЕТИ
ТАРИФА IІ-ри клас(лв.) I-ви клас(лв.)
РЕДОВНА ТАРИФА 1.50 1.90
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 0.75 1.15
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА* 0.75 0.95
ОТИВАНЕ И ВРЪЩАНЕ** 2.70 3.40
ИЗЛЕТНА(отиване и връщане до 50 км)*** 2.40 3.20
Поне вече продават билет за Дезиро 1-ва класа.
Същото е и с Кюстендилските влакове.
ЦЕНИ НА ПЪТУВАНЕ от СОФИЯ до КЮСТЕНДИЛ (102 км)
на 08.02.2007 г.
БИЛЕТИ
ТАРИФА IІ-ри клас(лв.) I-ви клас(лв.)
РЕДОВНА ТАРИФА 5.10 6.40
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 2.55 3.85
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА* 2.55 3.20
РЕЛАЦИОННИ ЦЕНИ** 6.90 8.60
ОТИВАНЕ И ВРЪЩАНЕ*** 9.20 11.50
на 08.02.2007 г.
БИЛЕТИ
ТАРИФА IІ-ри клас(лв.) I-ви клас(лв.)
РЕДОВНА ТАРИФА 1.50 1.90
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 0.75 1.15
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА* 0.75 0.95
ОТИВАНЕ И ВРЪЩАНЕ** 2.70 3.40
ИЗЛЕТНА(отиване и връщане до 50 км)*** 2.40 3.20
Поне вече продават билет за Дезиро 1-ва класа.

Същото е и с Кюстендилските влакове.

ЦЕНИ НА ПЪТУВАНЕ от СОФИЯ до КЮСТЕНДИЛ (102 км)
на 08.02.2007 г.
БИЛЕТИ
ТАРИФА IІ-ри клас(лв.) I-ви клас(лв.)
РЕДОВНА ТАРИФА 5.10 6.40
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 2.55 3.85
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА* 2.55 3.20
РЕЛАЦИОННИ ЦЕНИ** 6.90 8.60
ОТИВАНЕ И ВРЪЩАНЕ*** 9.20 11.50
Един вагон, ама пълен! (4627)

Нови цени по БДЖ. Нямаш билет, плащаш двойно
08 февруари 2007 / News.dir.bg
От днес, 8 февруари, БДЖ променя цените на билетите по някои направления, като промените засягат предимно пътуванията на къси и средни разстояния. Увеличението е различно - при пътувания на къси и средни разстояния стига до 75%.
Билетът София - Пловдив поскъпва с 28%, а от столицата до Варна поевтинява. Средното увеличение е 5%. Според новите тарифи билет втора класа за бърз влак София - Враца става 5.10 лв., а сега е 4.90 лв., изчисли в. Сега За почти същото разстояние - София - Пловдив, обаче поскъпването е далеч по-голямо: от сегашните 5.20 лв. на 6.70 лв. Билетът от столицата до Варна поевтинява - сега той струва 20.50 лв., а според новата тарифа ще е 18.90 лв. Цената за пътуване в една зона ще стане един лев, а за пътуване в две зони - 1.80 лева. С около 5 на сто ще бъдат увеличени цените на билетите за пътувания с новите дизелови мотриси "Дезиро". Променят се и цените и на железопътните карти "Младеж" и "Класик", съответно 30.00 лева и 45.00 лева. За ускорените бързи влакове цените не се променят. През последните три-четири години цените в БДЖ не бяха коригирани и по тази причина те изоставаха, заяви пред БНР Димитър Петков, директор на централно поделение “Пътнически превози” в БДЖ. Цените за пътуванията на далечни разстояния се увеличават с 20-30%. Пътник, който се качи без билет, рискува да плати двойната му цена, предупреди той.
08 февруари 2007 / News.dir.bg
От днес, 8 февруари, БДЖ променя цените на билетите по някои направления, като промените засягат предимно пътуванията на къси и средни разстояния. Увеличението е различно - при пътувания на къси и средни разстояния стига до 75%.
Билетът София - Пловдив поскъпва с 28%, а от столицата до Варна поевтинява. Средното увеличение е 5%. Според новите тарифи билет втора класа за бърз влак София - Враца става 5.10 лв., а сега е 4.90 лв., изчисли в. Сега За почти същото разстояние - София - Пловдив, обаче поскъпването е далеч по-голямо: от сегашните 5.20 лв. на 6.70 лв. Билетът от столицата до Варна поевтинява - сега той струва 20.50 лв., а според новата тарифа ще е 18.90 лв. Цената за пътуване в една зона ще стане един лев, а за пътуване в две зони - 1.80 лева. С около 5 на сто ще бъдат увеличени цените на билетите за пътувания с новите дизелови мотриси "Дезиро". Променят се и цените и на железопътните карти "Младеж" и "Класик", съответно 30.00 лева и 45.00 лева. За ускорените бързи влакове цените не се променят. През последните три-четири години цените в БДЖ не бяха коригирани и по тази причина те изоставаха, заяви пред БНР Димитър Петков, директор на централно поделение “Пътнически превози” в БДЖ. Цените за пътуванията на далечни разстояния се увеличават с 20-30%. Пътник, който се качи без билет, рискува да плати двойната му цена, предупреди той.
депо подуяне
Правилното е :"нямаш билет, плащаш двойно....по-малко на кондуктора"mitko_pz написа:Нови цени по БДЖ. Нямаш билет, плащаш двойно.
08 февруари 2007 / News.dir.bg
По повод на намелелият пътникопоток по автобусните линии са взети незабавни мерки:twisted:

Пътник, който се качи без билет, рискува да плати двойната му цена, предупреди той Коментара ми на това е: БУАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА Уважаеми гратисчии няма таква опасност! 50% от сумата за билета може да свърши чудеса ако се озове в ръцете на кондуктора! Доказателство.... спомнете си Сашко!mitko_pz написа:От днес, 8 февруари, БДЖ променя цените на билетите по някои направления, като промените засягат предимно пътуванията на къси и средни разстояния. Увеличението е различно - при пътувания на къси и средни разстояния стига до 75%.
Билетът София - Пловдив поскъпва с 28%, а от столицата до Варна поевтинява. Средното увеличение е 5%. Според новите тарифи билет втора класа за бърз влак София - Враца става 5.10 лв., а сега е 4.90 лв., изчисли в. Сега За почти същото разстояние - София - Пловдив, обаче поскъпването е далеч по-голямо: от сегашните 5.20 лв. на 6.70 лв. Билетът от столицата до Варна поевтинява - сега той струва 20.50 лв., а според новата тарифа ще е 18.90 лв. Цената за пътуване в една зона ще стане един лев, а за пътуване в две зони - 1.80 лева. С около 5 на сто ще бъдат увеличени цените на билетите за пътувания с новите дизелови мотриси "Дезиро". Променят се и цените и на железопътните карти "Младеж" и "Класик", съответно 30.00 лева и 45.00 лева. За ускорените бързи влакове цените не се променят. През последните три-четири години цените в БДЖ не бяха коригирани и по тази причина те изоставаха, заяви пред БНР Димитър Петков, директор на централно поделение “Пътнически превози” в БДЖ. Цените за пътуванията на далечни разстояния се увеличават с 20-30%.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
За почти същото разстояние - София - Пловдив, обаче поскъпването е далеч по-голямо: от сегашните 5.20 лв. на 6.70 лв.
Ами аз до Сф с 50% намаление за БВ до сега плащах за билет в едната посока 3.25лв.Като събера двете суми и става 6.50 в едната посока.Чини ми се да има грешка във вестника...или пък бъркам с математиката
Ами аз до Сф с 50% намаление за БВ до сега плащах за билет в едната посока 3.25лв.Като събера двете суми и става 6.50 в едната посока.Чини ми се да има грешка във вестника...или пък бъркам с математиката

Е добре, ако се качиш от необслужвана гара или спирка пак ли плащаш двойно? 

Един вагон, ама пълен! (4627)

Така е, но тук проблемът е, че не винаги можеш да докажеш че си се качил от необслужвана гара или спирка.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Точно. Кондукторът трябва да гледа, но дали ще успее да види кой се е качил на обслужвана гара или спирка. Това не лесна задача.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Хора,не се заблуждавайте.Винаги може да се излъже от къде си се качил,за да се дадат по-малко пари на кондуктора.Най-простия пример е от 10114 в раб.дни.Както знаем,до Стамболийски този влак се пръска по шевовете от ученици,връщащи се от Пловдив и проверката за билети минава едва след сп.Кадиево ( ако се улучи подходящата секция
).Бях свидетел как един пътник каза,че се качил от Кадиево и бил за Стамболийски,като даде на кондуктора пари на ръка,а последния не му издаде билет.Истината бе,че човекът се качи от Пловдив,само където улучи секцията,която не беше проверена навреме.

Информация
Модератори