това го очаквах рано или късно, но ето това не ми харесва да се спре изцяло достъпът на дружеството до железния път
и какво да останем без най-големия превозвач 

08.10.2010 15:11
Във връзка с решение на Софийски административен съд, че част от влаковете и локомотивите са с изтекъл сертификат за безопасност, БДЖ ЕАД уточняват, че срокът за обжалване тече от датата на получаване на решението на Софийски административен съд. Решението е получено в Български държавни железници ЕАД на 27-ми септември 2010 г., т.е. срокът тече от 28-ми септември 2010 г. и изтича на 11-ти октомври 2010 г.
Днес (8-ми октомври 2010 г.) Български държавни железници ЕАД подадоха своята жалба по това решение чрез Административния съд София-град до Върховния административен съд.
Основен приоритет на националния железопътен превозвач е осигуряването на безопасността и сигурността на превозите на пътници и товари. Техническата безопасност е един от водещите елементи на цялостната система за управление на безопасността в Български държавни железници ЕАД.
Системата за контрол и технически проверки на подвижния състав (локомотиви и вагони), е регламентирана с вътрешно-ведомствени нормативни актове и гарантира безусловното спазване на изискванията за безопасност и сигурност.
За да осигурят необходимото ниво на безопасност на железопътния състав, Български държавни железници ЕАД са изградили стройна структура от взаимно свързани дейности по техническо поддържане и ремонт на подвижния състав, технически прегледи, независим мониторинг и управление на безопасността.
На всички пътнически вагони се извършва и ежедневен технически преглед в депо или екипировъчен пункт. Този преглед касае годността на вагона за безопасно движение, както и безопасността и сигурността на пътниците.
информацията е от обновения сайт на БДЖ
Във връзка с решение на Софийски административен съд, че част от влаковете и локомотивите са с изтекъл сертификат за безопасност, БДЖ ЕАД уточняват, че срокът за обжалване тече от датата на получаване на решението на Софийски административен съд. Решението е получено в Български държавни железници ЕАД на 27-ми септември 2010 г., т.е. срокът тече от 28-ми септември 2010 г. и изтича на 11-ти октомври 2010 г.
Днес (8-ми октомври 2010 г.) Български държавни железници ЕАД подадоха своята жалба по това решение чрез Административния съд София-град до Върховния административен съд.
Основен приоритет на националния железопътен превозвач е осигуряването на безопасността и сигурността на превозите на пътници и товари. Техническата безопасност е един от водещите елементи на цялостната система за управление на безопасността в Български държавни железници ЕАД.
Системата за контрол и технически проверки на подвижния състав (локомотиви и вагони), е регламентирана с вътрешно-ведомствени нормативни актове и гарантира безусловното спазване на изискванията за безопасност и сигурност.
За да осигурят необходимото ниво на безопасност на железопътния състав, Български държавни железници ЕАД са изградили стройна структура от взаимно свързани дейности по техническо поддържане и ремонт на подвижния състав, технически прегледи, независим мониторинг и управление на безопасността.
На всички пътнически вагони се извършва и ежедневен технически преглед в депо или екипировъчен пункт. Този преглед касае годността на вагона за безопасно движение, както и безопасността и сигурността на пътниците.
информацията е от обновения сайт на БДЖ

Ей на това му се вика типична БЮРОКРАЦИЯ , допреди да влязат в сила тези така наречени сертификати как се движеха влаковете с добри намерения ли
Поредната измислица на чиновниците в Брюксел от която някой си пълни джобовете със сериозни ама много сериозни финанси без да прави нищо , много ме разсмя изречението за изтеклите ревизии сякаш на всички локомотиви в един ден са минали предишната.
Отговорът на БДЖ е ясен и много точен , жалко , че сигурно по-голяма част от хора няма да го разберат.

Поредната измислица на чиновниците в Брюксел от която някой си пълни джобовете със сериозни ама много сериозни финанси без да прави нищо , много ме разсмя изречението за изтеклите ревизии сякаш на всички локомотиви в един ден са минали предишната.
Отговорът на БДЖ е ясен и много точен , жалко , че сигурно по-голяма част от хора няма да го разберат.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

disell, сертификатите са въведени от Закона за железопътния транспорт, който е в сила от 01.01.2002 г, далеч преди да влезем в ЕС. Но за останалото си съвсем прав - излиза, че на всички локомотиви и вагони в БДЖ (или поне на 80 - те % от тях, за които става дума) сертификатите са от една и съща дата!Поредната измислица на чиновниците в Брюксел...
ако ги спрат ще загубят голям брой пътници... и после какво правимplastikat написа:С извинение ,ама "ей ся си еба майката" ..........само туй ни остава ,да спрат 80%от вагоните и локомотивите и ще я втасаме съвсем ............


Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Добре, а не може ли да съществува трети вариант ? Щом БДЖ и автопаркът му са прекалено остаряли, тогава или БДЖ намира пари и си обновява автопарка, или идва да вози частен превозвач с нови вагони и локомотиви. Не мисля че няма да има желаещи да возят на територията на страната И пътнически превози ?

В съобщението, разпространено от медиите се казва следното:
Във въпросния закон обаче чл. 45 и 46 гласят:В края на април тази година се разбра, че е изтекла валидността на сертификатите за безопасност на локомотивите и вагоните на БДЖ . Тези документи са задължителни според Закона за железопътния транспорт. Те се издават от Националния изследователски институт по транспорта и важат 5 години.
Освен ако в Наредбата пише нещо друго...Чл. 45. (1) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Дейностите по проверка на техническата изправност на возилата и железопътната техника за осигуряване на безопасна експлоатация по инфраструктурата се осъществяват от лица, получили лицензия.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г., изм. - ДВ, бр. 81 от 2009 г.) Лицензиите по ал. 1 се издават от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията или от упълномощено от него длъжностно лице, безсрочни са и се преразглеждат на всеки 5 години, както и при преобразуване на притежателя на лицензията или при промяна в собственика му.
................................
Чл. 46. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Лицензираните лица по чл. 45 удостоверяват годността на возилата и железопътната техника на железопътните превозвачи и на управителя на инфраструктурата за безопасна експлоатация по инфраструктурата със сертификат за безопасност.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Сертификатът за безопасност се издава за движение по железопътната инфраструктура като возилата и железопътната техника, за които е издаден, ежегодно подлежат на проверка от органите или лицата, отговарящи за безопасността на превозвача, съответно на управителя на инфраструктурата.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 81 от 2009 г.) Условията и редът за издаване на лицензиите за дейностите по чл. 45, ал. 1 и изискванията за издаване на сертификат за безопасност се определят с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
..................................

Ей това на всеки 5 години е сбърканото при нас. Предполагам в западна Европа е еднократно и безсрочно БЕЗ подновяване на определен период.
Това преразглеждане са го приели придворните мекерета на комарджията Сакси, най-вероятно под лобито на Васил Божков.
В момента института за недоволни пенсионери, собственост на Васил Божков цоца средно по 5 бона от локомотив/вагон на всеки пет години. Сами си направете калкулацията на всяка 5-та година по колко ще се гуши г-н Васил Божков. Понеже сроковете на лицензиите на всички превозвачи не са в един и същ период кайметата с пачки постъпват непрекъснато целогодишно.
И така докато настоящия парламент не вземе че да спре този пладнешки обир с едно изменение в Закона за железопътния транспорт.
Просто трябва да поправят тая алинея 2 на чл.45 като отпадне
Това преразглеждане са го приели придворните мекерета на комарджията Сакси, най-вероятно под лобито на Васил Божков.
В момента института за недоволни пенсионери, собственост на Васил Божков цоца средно по 5 бона от локомотив/вагон на всеки пет години. Сами си направете калкулацията на всяка 5-та година по колко ще се гуши г-н Васил Божков. Понеже сроковете на лицензиите на всички превозвачи не са в един и същ период кайметата с пачки постъпват непрекъснато целогодишно.
И така докато настоящия парламент не вземе че да спре този пладнешки обир с едно изменение в Закона за железопътния транспорт.
Просто трябва да поправят тая алинея 2 на чл.45 като отпадне
Код: Избери целия код
и се преразглеждат на всеки 5 години, както и при преобразуване на притежателя на лицензията или при промяна в собственика му.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs