Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Имам молба към електронкаджиите тука, най - вече към dido73 и todor.

За целта на по - качественото изпитване на кранмашинистите система Д-3 ми е необходим електрически регулатор със следните стойности:

-Входящо напрежение: 220V ~ 50Hz
-Изходящо напрежение: Регулируемо от 0 до 50 V DC
-Изходящ ток: 0 - 1,32А

Очаквам предложения и евентуална цена на изделието. Единственото по - специално изискване е на лицевата част да има амперметър с обхват 0 - 2А.

Предварително благодаря!
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Зависи каква прецизност ти трябва. За по-ниска прецизност може да ползваш 723 - вариант със силов транзистор. За много висока прецизност може би ШИМ регулатор ще е добър избор, като при ШМА-а трябва да имаш предвид, че импулсите винаги ще са с амплитуда 50V, а ти ще изменяш средната стойност чрез ширината им. Ако консуматора ти е бобина - ШМА-а е перфектен за целта, защото е инертен консуматор. Ако в консуматора ти има електронни компоненти ШИМ на 50V не е според мен за препоръчване, защото електрониката е бързодействаща и ще реагира не на средната стойност на ШИМ-а, на амплитудната.
Така че би трябвало да уточниш какъв е консуматора и кое от двете захранвания ще е по-добро за твоя консуматор.
И при двата варианта ще трябва понижаващ трансформатор.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Консуматора е бобината на регулиращ магнитен вентил RGV. Специфичностите при мен са, че трябва плавно регулиране във целия диапазон и управление по ток. Последното е необходимо за точността при синхронизацията на RGV с кранмашинист D3.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Добре, един ШИМ регулатор може да осигури плавно регулиране на средната стойност на изходното напрежение в целия диапазон, но при ниски зададени стойности на напрежението (кратки импулси и широки паузи) има опасност бобината да вибрира. ШИМ-а е много прецизно управление, като се изключи опасността от вибриране на бобината.
Обикновено при ШИМ регулаторите за консуматори като двигателчета на бор машини, честотата варира от 1,6kHz до 10kHz.
Трябва много точно да се знаят параметрите на бобината на RGV вентила - за какво номинално напрежение е, омично съпротивление, брой навивки и т.н. За съжаление аз ще съм болнични доста дълго време и няма да мога да проверя данните на този вентил.
lok45111 написа:...и управление по ток
Какво имаш предвид под управление по ток?
Управление на подаваното захранване в зависимост от тока, или управление на самия ток?
Георг Ом написа:Тока зависи от реактивното съпротивление на консуматора, подаваното от регулатора напрежение и честота :!:
Ако имаш второто предвид, то при захранване на бобината на RGV вентил единствения начин да регулираш тока е да управляваш захранването й, и това може да стане ръчно.
Ако имаш предвид първото - автоматично управление на захранването в зависимост от тока, например поддържане на зададена стойност на тока, то работата става дебела и не виждам смисъл от това, защото на практика бобината на RGV вентила има константно активно съпротивление - т.е. консуматора ти не изменя динамично съпротивлението си при зададена степен на захранването та да се налага автоматично да се поддържа зададен ток чрез регулиране на захранващото напрежение.

С две думи, ако една честота от порядъка на 1kHz на ШИМ регулатор устройва нормалната работа на RGV вентила то това е добро захранване за теб. Още повече, че таймерните ШИМ регулатори са изключително прости.

Нека и други да кажат мнение. Може да има и други предложения. Да изчакаме да видим.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Управлението ще става ръчно - трябва да се предвиди потенциометър с достатъчно голям клас на точност, респективно голям обхват от 0 до макс. стойност.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

lok45111 написа:Управлението ще става ръчно - трябва да се предвиди потенциометър с достатъчно голям клас на точност, респективно голям обхват от 0 до макс. стойност.
Обхвата може да се увеличи двукратно с 2 потенциометъра. Това не е никакъв проблем. Един потенциометър е достатъчен. Най-важното е дали ШИМ регулатор ще удовлетвори изискванията за захранване на бобината на RGV-то.
Дай някакви данни на бобината. Също така е важно какъв е принципа на работа на тоя вентил. Дали котвата регулира въздуха само с постъпателно движение или има някакъв механизъм. Дали пък е с въртяща се котва като стъпковите двигатели.
Дай повече информация за вентила и да стане ясно какво да е захранването му.
Казваш от 0-50V. Значи ли това, че при 50V подадени към бобината тя ще има консумация 1,32А - максималната зададена от теб като условие?
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Котвата е с постъпателно движение, като при ток до 300 mA и ход от 1,2 до 1,9 mm не оказва никакво влияние на вентилната част, която се състои от мембранно бутало, двуседалищен клапан и разпределител. Над този ток, стерженът ще притисне мембраната и ще отвори лицето на двуседалищния клапан, който ще пропуска въздух до тогава, докато механичното налягане на котвата бъде изравнено с въздушното под мембраната. Тогава независимо, че вентилът е под ток, клапанът ще се затвори. С ново увеличаване на тока ще се реализира следваща степен на задържане, като всяка степен е през 50 mA до достигане стойността за пълно служебно задържане - 700 mA. При захранване с 50V, консумацията на RGV ще е 1,32А, което ще предизвика бързо отваряне на двуседалищния клапан и изпразване на ГВ до 3,5 bar.

Това е за RGV - тоест ШИМ ще свърши работата. Очаквам конкретно предложение.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Пълно служебно задържане е 3,5 bar, което казваш, че се получава при 700mА. Какво е тогава това пълно служебно задържане при 1,32 А?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Пълно служебно задържане е 3,5 bar, което казваш, че се получава при 700mА. Какво е тогава това пълно служебно задържане при 1,32 А?
Бързо достигане на стойността от 3,5 Bar. Това за RGV се води внезапно задържане, тъй като RGV не може да управлява отварянето и затварянето на клапана за екстрено спиране на КМ.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това добре, ама щом при 700mA се достига 3,5 bar, то при 1,32А си е екстрено спиране и ще падне много под 3,5 bar.
Налягането в ГВ е функция от тока през вентила.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Това добре, ама щом при 700mA се достига 3,5 bar, то при 1,32А си е екстрено спиране и ще падне много под 3,5 bar.
Налягането в ГВ е функция от тока през вентила.
Тук не съм сигурен, трябва да се изпита на стенда и ще ти кажа. Имаше някои особености на RGV.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

lok45111 написа:Очаквам конкретно предложение.
Конкретно мога да ти предложа да пробваш моя локомотивен регулатор за поялник.
Ако те устройва мога да ти направя такъв.
Само трябва да си подсигуриш понижаващ траф, ампермер (може и мултицет), изправител най-добре готов грец (продават се на килограм) и изглаждащ кондензатор да кажем 470uF/160V. Вързваш всичко това по известния начин и прави струвай, на изхода след изглаждащия кондензатор трябва да има не повече от 60V= изгладено постоянно напрежение.
Регулатора е предвиден за захранване от бордова оперативна с-ма на локомотив 50V=. Давам ти 10V мегдан максимум до 60V да надхвърлиш.
Като си готов ми се обади.
Имай предвид, че моя регулатор може и да не работи добре с RGV-то. Затова ти предлагам проба, преди да правиш регулатори.
Това е моето конкретно предложение. :)
Изчакай и други конкретни предложения и ги пробвай. Така ще имаш няколко варианта за избор.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация