
Глобален модератор
На-ХУБАВОТО!-ЛОШО-НЕ-можеш,да кажеш!. Три-пъти, БРАВО!!! Само ще допълня, ако позволите!- Въпроса със :Машинистите: при тях, действително е от друго естество. Слагат се такива, а при ТРАНСРАПИДА са момичета на по 22 години, за да са спокоини пътниците. В Япония опита да се пусне влак без човек отпред е довел до бойкот на пътниците който неса желаели да се качат. По BAHN-TV излъчиха специално филмче, как немеца обучава момичетата.
Преди две години се качих на един Маглев на ROTEM, който беше "на трупчета" на InnoTrans. Изобщо не ми беше интересен като интериор /имаше някакви LCD дисплеи и много малко седящи места/.
Най-много се впечатлих от малкия пулт за управление, който не е отделен с кабина, ами си е в салона на пътниците - най-близката седалка за пътник е на половин метър от пулта.
Много малък и приятен пулт. Имаше табелка, че влаковете се упрвляват автоматично, а пултът за управление се използва само в аварийни ситуации. Т.е. има човек, но той е там само за успокоение на пътниците и за аварийно действие.
Най-много се впечатлих от малкия пулт за управление, който не е отделен с кабина, ами си е в салона на пътниците - най-близката седалка за пътник е на половин метър от пулта.
Много малък и приятен пулт. Имаше табелка, че влаковете се упрвляват автоматично, а пултът за управление се използва само в аварийни ситуации. Т.е. има човек, но той е там само за успокоение на пътниците и за аварийно действие.
Хубава модерна техника и както каза Човека Влак на Хубавото лошо не можем да кажем,но дали тази машинария е достатъчно сигурна,все пак е изградена от електронни части които за тях и 120 процента да е гаранцията че в следващите 10 години ще държат,но всъщото време да работят 2 мин и да изгорят,същата работа с Маглев влак,натъпкан с електроника,пълен с процесори,интегрални схеми и прочие,в електрониката всичко е навързано изгори ли нещо дребничко дори и резистор цялата система отива по дяволите (знам че не откривам топлата вода),представете си Маглев засилен със 350км/ч и нещо в системата се срива,изгаря важна част и се изгубва пълния контрол върху влака,а той продължава да набира скорост и не може да спре какви ще са последствията тогава... 


Е, не мислите ли че е помислено за всичко по отношение на безопасността - все пак тестове с такива влакове се правят от над 30 години. Аз не бих се притеснявал за електрониката толкова, колкото за самото движение на влака. Той на практика лети с над 400 км/ч, буквално но 10 мм от основата по която се движи. Ако това разстояние по някаква причина бъде намалено (земетресение, чужд предмет или незнам още какво) няма да има разлика между Transrapid и самолет кацащ по корем понеже Transrapid няма колела или нещо подобно които да му позволят търкаляне по трасето.
За земетресение силно се съмнявам да повлияе много на това разстояниеspand написа:....буквално но 10 мм от основата по която се движи. Ако това разстояние по някаква причина бъде намалено (земетресение, чужд предмет или незнам още какво) няма да има разлика между Transrapid и самолет кацащ по корем понеже Transrapid няма колела или нещо подобно които да му позволят търкаляне по трасето.

Глобален модератор
Тук ще се опитам да допълня Вашите,разсъждения.В Германия, обществената дискусия, за и против-Трансрапид приключи около 1998-1999г. Първата и най съществена причина, която обявиха е разликата в цената на 1-км път:- М/у 800-900000хиляди евро за конвенционален и 6000000милиона на км път за Трансрапида. След което "ЗЕЛЕНИТЕ" с огромна кампания се застъпиха за екологията, като обявиха че построяването на новите трасета ще наруши природното равновесие, като изложиха и дори смешни за нас доводи-:кравите щяли да си намалат млеконадоя:. Да не забравяме че Германия е меката на железниците!. Затова след огромни и нескончаеми спорове решиха на много места да се строят отделни трасета за ICE-тата, каквото е Иглощат-Мюнхен. М/у другото всички директиви ЕВРОСЪЮЗА, свързани с железопътния транспорт, произлизат от германските европарламентиори.
Мисля, че земетресенията нямат чак такова действие по вертикала. Много по-голямо въздействие би имал един ураганен вятър. Но предполагам, че магнитите са настроени автоматично да компенсират примерно един вятър от 150км/ч, който бие влака отстрани.
Много по-големи последици би имало например падането на птица или друг обект над 10мм върху трасето.
Много по-големи последици би имало например падането на птица или друг обект над 10мм върху трасето.


1500 км/ч не е нищо. По Diskoveri мисля че беше, даваха един филм за развиване на максимална скорос от наземно превозно средство. В случая то беше релсово с ракетен ускорител за да може максимално бързо да се ускори, понеже трасето не беше кой знае колко дълго. Това нещо на релси се движеше в тунел пълен с Хелий и разви 10480 км/ч - това вече е нещо голямо. А по предварителни изчисления влаковете по системата Maglev, поставени в тунел с вакуум (филмът беше за трансатлантическия тунел) ще могат да се движат с 8 000 км/ч.Ilian написа:Технологията е още в зародиш. Теоретично могет да се постигнат до 1500 км/ч, което ще съсипе другите видове пътнически транспорт.
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Информация
Модератори